Säsonga, tips och råd

• Trådstartare Trådstartare SebastianU
  • Start datum Start datum
S

SebastianU

Guest
Säsonga, tips och råd
Hej!
Jag gick precis ut sista året på gymnasiet och har hamnat i ett stadium där jag inte riktigt vad jag ska/vill göra. Tänkte först försöka jobba ett år eller så men att hitta jobb verkar vara svårare än jag trodde, så jag har lyft fram någonting jag under en längre tid velat göra, säsonga i en skidort (alperna främst). Har åk till alperna 1 gång om året hela mitt liv och utöver det blir det att åka i lokala backar osv.

Jag älskar åkningen som finns i alperna och jag har fått uppfattningen om att tiden man spenderar under en säsong ger minnen och erfarenheter för livet, någonting som är väldigt lockande för mig.

Dock så har jag några funderingar. Finns det någon ålder som är mer "anpassad" för att göra något sånt här, är trots allt bara 19 år och har precis gått ut gymnasiet. Hur ser arbetsgivare i olika orter på yngre personer som inte har speciellt mycket yrkeserfarenhet? Är det omöjligt att hitta ett arbete om man kommer dit utan att ha stor erfarenhet av att arbeta? Sen kanske det är för sent att börja planera det här. Har ingen erfarenhet överhuvudtaget att göra något liknande så jag hoppas jag kan få en bättre inblick i hur det går till :o.

Tänkte börja med dom här frågorna innan jag börjar rada den stora mängd frågor som ligger på hög :).

Tillbaka
Topp