Säsongare 09/10

f2Carver

Ny medlem
Säsongare 09/10
Snart är det dags för intervju! Önskar er alla lycka till!

Skulle vara kul om ni som får jobb skriver upp er här, vart ni ska jobba och som vad =)

Själv ska jag göra min andra säsong som liftvärd i Duved/Tegefjäll!

Ha de göttans så kanske vi syns i vinter!

Säsongare 09/10
Då är du ju en erfaren säsongare :D Jag hoppas själv på liftvärd i Duved/Tegefjäll i vinter! Några bra tips att dela med dig till intervjun?

Säsongare 09/10
Johanna1503 sa:
Då är du ju en erfaren säsongare :D Jag hoppas själv på liftvärd i Duved/Tegefjäll i vinter! Några bra tips att dela med dig till intervjun?
hehe ja det kanske man kan säga^^ sweet! jag gillar verkligen Duved/Tegefjäll. Hmm.. tips.. alltså har man väl kommit till intervjun så är det väldigt bra! då gillar de ju din ansökan, så det är väl egentligen bara att leva upp till det, vara glad och trevlig =). Verkligen visa att du är den rätta personen, så kommer det nog ordna sig! =)

Säsongare 09/10
Jag har inte fått något svar än från Skistar! Ska man börja bli orolig? Men de skulle väl höra av sig till de som inte får jobb också?

Jag vill gärna ha detta jobb! Sitter nervös hela dagarna och hoppas på att mobilen ska ringa... :)

Säsongare 09/10
Johanna1503 sa:
Jag har inte fått något svar än från Skistar! Ska man börja bli orolig? Men de skulle väl höra av sig till de som inte får jobb också?

Jag vill gärna ha detta jobb! Sitter nervös hela dagarna och hoppas på att mobilen ska ringa... :)
Då är vi två som väntar :)
Vet att en liftvärd fick svar igår och vart erbjuden halvsäsong. Säkert fler som fått svar men enda som jag hört.

Senast ändrad:
Säsongare 09/10
prospect sa:
Vet att en liftvärd fick svar igår och vart erbjuden halvsäsong. Säkert fler som fått svar men enda som jag hört.
Bra att man inte är ensam! Dumt att man måste vänta till måndag nu... Har du sökt i Åre också eller?

Säsongare 09/10
Johanna1503 sa:
prospect sa:
Bra att man inte är ensam! Dumt att man måste vänta till måndag nu... Har du sökt i Åre också eller?
Aa har sökt liftvärd i Åre.
Säker att dom inte ringer folk på helger också, tänkte mest att dom kanske jobbar lite mer nu under rekryteringstider?

Säsongare 09/10
prospect sa:
Johanna1503 sa:
prospect sa:
Säker att dom inte ringer folk på helger också, tänkte mest att dom kanske jobbar lite mer nu under rekryteringstider?
Med tanke på att intervjuhelgen va förra helgen så misstänker jag att det är bara att glömma svar från Åre...
Annars får ni väl ringa och fråga om ni inte tror mig...

Säsongare 09/10
Jonek sa:
prospect sa:
Johanna1503 sa:
Med tanke på att intervjuhelgen va förra helgen så misstänker jag att det är bara att glömma svar från Åre...
Enligt dom som jobbade på skistar så skulle receptionister och skidlärare börja få svar nu i onsdags. Shop skulle få svar på måndag/tisdag kommande vecka. Liftvärd vet jag faktiskt inte exakt vilken dag dom skulle börja.
Så helt kört kanske det inte är.

Säsongare 09/10
prospect sa:
Jonek sa:
prospect sa:
Enligt dom som jobbade på skistar så skulle receptionister och skidlärare börja få svar nu i onsdags. Shop skulle få svar på måndag/tisdag kommande vecka. Liftvärd vet jag faktiskt inte exakt vilken dag dom skulle börja.
Så helt kört kanske det inte är.
Jag hoppas verkligen att det inte är helt kört! Man får väl ringa till dom så smånigom och höra efter.

Säsongare 09/10
Ringde till Åre idag och frågade lite hur det hade gått, och anledningen till att alla inte fått svar än är för dom har inte valt ut alla som dom ska erbjuda jobb än. Det har blivit lite fördröjningar pga av att dom vart på någon kurs.
(Detta gäller dom som sökt liftvärdar)
Så om det finns några som inte fått svar här så håll ut ett par dagar till än finns hopp.

Säsongare 09/10
Hej! Jag fick precis reda på att jag fått jobb som receptionist på Åre Fjällby! Nån mer som ska jobba där för vintersäsongen? Nu återstår bara boendeproblemet. Ingen som har några kvadratmeter över för en trevlig göteborgstjej? =)
Är det nån som har några tips på vart man bör leta, verkar inte finnas något på are.cc och blocket...

Härligt med en till skidsäsong ska det bli iaf! Vi syns i backen!

Säsongare 09/10
Preliminärt är måndag v51 första dagen för introveckan.
ni borde ju ha fått ett mail där allt står. nu i veckan kommer väl beställningsunderlagen också. fick i ett mail från Jonas en siffra på 10 700 ansökande i år!!! gentemot förra året 3400. så grymt jobbat alla ni som fått jobb.

Jag var uppe i storulvån igår, snöstorm och 50cm snö.. igår kväll började det snöa nere i byn också så nu är det på gång. i helgen blir det nog railsession i rödkullen om någon vill hänga med, möjligtvis dra ner till sthlm och festa med Frontline.

syns i vinter!

Säsongare 09/10
och som tips på boende: åk upp och knacka dörr, det är det lättaste och bästa sättet. många inreder källare och uthus till säsongarna.

Tillbaka
Topp