Säsongare på Kläppen 10/11!

Pelmazo sa:
Hur hade folk tänkt göra med transport? Jag har funderat på det och kommit fram till att jag blir tvungen att skaffa mig en bil. Det blir lättare att ta sig till Kläppen då, och de sa ju att man kunde få boende 15 km därifrån. Då känns det som att man måste ha en bil.

Jag är från Västerås.
Jag ska ha bil :) Tittar just nu på peugot 207, men har inte bestämt mig än..
vill ha en snål bil iaf eftersom det blir mycket bilåkande om man har 1,5 mil till jobbet..

Min pappas frisör har tydligen två söner som ska jobba i skiduthyrningen tror jag det va.
Den ena har tydligen jobbat flera säsonger tidigare och den andre är ny för iår.
Men de har tydligen redan boende.
Så kanske får vi förstasäsongare välja på leftovers..?

jag har också fått jobb i kläppen, på tranan :) men inte fixat boende än... antar att boenden släpps längre fram?

Har ni gjort några framsteg med boendet? Själv har jag inte fått något mejl än.

Hej hej, Hur de går för folk med boenden? Tänkte bara säga att vi har 1 dubbelrum (alltså 2 sängar i ett rum ;) kvar i våran lägenhet i Transtrand. Så om de är någon som är intreserad är de bara att höra av sig!

Söker Helst 2 killar som vill bo på Vinden vid Transtrand, vi är redan fullt med tjejer så en blandning är gött. :)

Jess_ica sa:
Hej hej, Hur de går för folk med boenden? Tänkte bara säga att vi har 1 dubbelrum (alltså 2 sängar i ett rum ;) kvar i våran lägenhet i Transtrand. Så om de är någon som är intreserad är de bara att höra av sig!
hörrö, byos va det ju ;) haha

Hallå allihopa ! Nu har boendena kommit ut och jag valde att bo på Sörnäsgården. Någon annan som också tog det alternativet ? Verkar vara ett ganska stort boende runt 11 pers

nevanpera90 sa:
Hallå allihopa ! Nu har boendena kommit ut och jag valde att bo på Sörnäsgården. Någon annan som också tog det alternativet ? Verkar vara ett ganska stort boende runt 11 pers
Vart finns boendena? Jag har inte fått nått mail..

Jess_ica sa:
Honeyqute sa:
nevanpera90 sa:
Vart finns boendena? Jag har inte fått nått mail..
Dom va med som en länk i info mailet om du fått de. http://www.klappen.se/personalboende
Tack så hemskt mycket för att du gav mig länken!

Jag ska bo i huset som ligger på Kläppens camping, det är också 11 bäddar. Nån annan som också ska vara där? :)

I mailet man fick stod det att Kläppen står för boendet under introhelgen. Är det någon som vet mer om detta? Ska man börja med att bo i deras boende under helgen och sedan flytta till stället man ska bo i resten av tiden?

Tror inte att upplägget är riktigt så. Som jag har fattat det så fixar man boende själv och bor där sedan. Rätta mig om jag har fel :p

nevanpera90 sa:
Tror inte att upplägget är riktigt så. Som jag har fattat det så fixar man boende själv och bor där sedan. Rätta mig om jag har fel :p
Jaja, så har jag också fattat det. Men nu står det ju som sagt i infomailet att de står för boende och mat under helgen, så jag tänkte att det kanske har att göra med teambuildingen. Då har ju dom möjlighet att välja vilka som ska bo tillsammans. Men självklart bor man i sitt egna boende när jobbet börjar efter helgen.

Sorry läste mejlet igen och såg att det stämmer ju det du säger ! Får nog ringa upp till Kläppen och höra med dom angående det där ! Vart ska du jobba ?

Papagiorgio sa:
I mailet man fick stod det att Kläppen står för boendet under introhelgen. Är det någon som vet mer om detta? Ska man börja med att bo i deras boende under helgen och sedan flytta till stället man ska bo i resten av tiden?
Du har helt rätt, Under introhelgen brukar de va så att alla som jobbar bor tillsammans i mitt i pisten (kläppens boende) För att få lite bättre sammanhållning och ha närmare till kläppen, kul helg ;) Och efter helgen så flyttar man till sitt boende för vintren :)

Jess_ica sa:
Papagiorgio sa:
Du har helt rätt, Under introhelgen brukar de va så att alla som jobbar bor tillsammans i mitt i pisten (kläppens boende) För att få lite bättre sammanhållning och ha närmare till kläppen, kul helg ;) Och efter helgen så flyttar man till sitt boende för vintren :)

Senast ändrad:
Nu är det inte långt kvar till introduktionshelgen! Fler som längtar?

Är det någon som har tips på bra saker att ha med sig upp? Kan vara bra att höra andras tankar.

Jag kommer jobba som liftvärd där i vinter! Kommer även jag bo på Sörnäsgården.

Ni som bor på Sörnäs, flyttar ni in på Sörnäsgården efter introhelgen eller drar ni hem tills själva jobbet börjar?

Man får gratulera alla som fick jobben! sökte men fick inget:( de har jobbat en kille där "DK" nån som vet vem han är :?

Tillbaka
Topp