Säsongare Sälen 11/12

Sockerbit

Ny medlem
Säsongare Sälen 11/12
Tänkte starta en tråd för oss som är i Sälen, framförallt Lindvallen i vinter :D Hur som helst, 23-årig Skånetjej här som kommer jobba på liftavdelningen i Lindvallen :)

Vad jag förstår väntar folk fortfarande på att få åka på intervju? (Iaf de som sökt via skistar)?

Säsongare Sälen 11/12
Ska på intervju både för lindvallen och tandådalen/hundfjället som liftvärd:) men frågan är hur man ska få ihop det när intervjuerna är samma helg/dag på två helt olika ställe:)

Säsongare Sälen 11/12
Kommer jobba i skidskolan i lindvallen kan balla ur de,, det vet jag de :)

Glömde säga att det blir min tredje säsong....

Senast ändrad:
Säsongare Sälen 11/12
24 September ska jag upp på intervju för liftavdelningen i Lindvallen, det blir min första säsong. Det känns som jag är en rejäl rookie på det här så finns det några bra tips på vad man ska tänka på? Jag vill ju väldigt gärna ha jobbet!!

Säsongare Sälen 11/12
j0hancarlsson sa:
24 September ska jag upp på intervju för liftavdelningen i Lindvallen, det blir min första säsong. Det känns som jag är en rejäl rookie på det här så finns det några bra tips på vad man ska tänka på? Jag vill ju väldigt gärna ha jobbet!!
Var dig själv!

Säsongare Sälen 11/12
j0hancarlsson sa:
Var ärlig och positiv så kommer du långt :) Var själv på intervju för samma för 2 år sedan, fick jobbet men fick tacka nej pga knäskada. Nu 2 år senare ringer de upp och vill fortfarande ha mig :) Så var dig själv, vill de inte ha dig då så vill du nog inte ha dem heller! ;)

Säsongare Sälen 11/12
v-larsson sa:
magnusericsson sa:
Anders skishop gäller ju inte till Sälen...... :D:D Det ligger ju 3 km från Kläppen och 1 mil från Lindvallen!
Eeeh, Kläppen tillhör Sälen. Du tänker kanske på skistar.
Det tillhör Sälen/Malung kommun ja. Det känns som att när man säger Sälen så vill man inte veta vem som ska jobba på korvmojjen i Malung.

Säsongare Sälen 11/12
magnusericsson sa:
v-larsson sa:
magnusericsson sa:
Anders skishop gäller ju inte till Sälen...... :D:D Det ligger ju 3 km från Kläppen och 1 mil från Lindvallen!
Eeeh, Kläppen tillhör Sälen. Du tänker kanske på skistar.
Det tillhör Sälen/Malung kommun ja. Det känns som att när man säger Sälen så vill man inte veta vem som ska jobba på korvmojjen i Malung.
Aa sorry, inte meningen att göra dig förvirrad. Går ju tyvärr inte att ta bort inlägg.

Säsongare Sälen 11/12
Så gammal är du inte. Jag är 21 år som jag skrev ovan!
Vet många som ska upp som är runt 20 år och någon/några som är 25 och uppåt!

Säsongare Sälen 11/12
Haha! Det var skönt att höra ;) Inget ont om 20-åringar, men man vill ju inte känna sig som rena mormor där uppe :P

Senast ändrad:
Säsongare Sälen 11/12
Sockerbit sa:
j0hancarlsson sa:
Var ärlig och positiv så kommer du långt :) Var själv på intervju för samma för 2 år sedan, fick jobbet men fick tacka nej pga knäskada. Nu 2 år senare ringer de upp och vill fortfarande ha mig :) Så var dig själv, vill de inte ha dig då så vill du nog inte ha dem heller! ;)
Grymt, tack så mycket! Ser fram emot det här riktigt mycket! :)

Säsongare Sälen 11/12
24 år från Boden , Norrbotten, kommer göra min 4e säsong som skidlärare i Lindvallen, fördjävla kul liv ;)

Säsongare Sälen 11/12
Tja!

Sökte som Maskinförare till Tandådalen/Hundfjället, och ska på intervjuv nu 23-25 september.
Är det någon annan här på forumet som har erfarenhet kring snöröjningen där uppe sen tidigare kanske?
Vore skoj att höra lite!

23 år, Skövde

/ Koffe

Säsongare Sälen 11/12
Jag var på intervju i Örebro igår angående en anställning som servitris i Lindvallen. Fick ett JA redan efter intervjun!!! :D

Säsongare Sälen 11/12
Jag bor i Stockholm men intervjun var i Örebro. Åkte dit med tåg, kom precis i tid till samlingen. Dom pratade lite om hur det går till att säsongsjobba osv. I en halvtimme höll det på. Sen fick man sitta och vänta på att dom ropade upp ens namn. Själva intervjun tog 10-15 minuter bara. Lätt som en plätt! Jag hade oturen att jag bokade en tågbiljett rätt sent den dagen och det visade sig att jag vart klar tidig med intervjun så jag fick strosa omkring i Örebro i ca 3 timmar. Men som sagt, själva intervjun tog bara 10-15 min :)

Säsongare Sälen 11/12
Säsongare Sälen 11/12
Då får man ju gratulera till jobbet typjennifer!

Är det någon som ska på intervjuv till Tandådalen/Hundfjället då? För det var ju tydligen en hel helg! Verkar väldigt seriöst!

Säsongare Sälen 11/12
Tillbaka
Topp