Säsongare...

Mendrake

Ny medlem
Säsongare...
Tjaba!
Har tänkt och säsonga i franska alperna, och skulle vilja ha lite tips, för de första vilket ställe är bäst i frankrike? Vi är ett gäng på c:a 5 pers, och vi är mellan 21-22 och man kan väl säga att de ska inte va de lungnaste stället om ja säger som så :)
Sen skulle gärna vilja höra lite om priser och så för lägenheter eller om någon vet vart man kan kolla upp det.

Sen om de finns några viktiga saker som man ska tänka på?!

Jätte tack på förhand!!

Säsongare...
Sök forumet, det är mitt bästa tips. Mycket info finns det. Efter det så kanske du kan fråga folk som skrivit i trådarna personligen för att få raka svar.

Lycka till, kanske ses vi i Fankrike 04/05.

Säsongare...
Det kommer att vara ute att säsonga.
I alla fall för dom mer erfarna.!!??
Sitta och pröjsa överpriser på boende och trängas med en massa folk i en överfull lägenhet under en hel säsong på en enstaka ort om snön inte är maximal är ju löjligt.

Behåll jobbet hemma med löfte om att få dra på kort varsel.
Satsa stålarna på kortare resor, på kort varsel till ett område som är bäst för stunden.
Flyg reguljärt med Snowflake eller liknande där man kan köpa enkelresor så resan går att förlänga eller förkorta, om förhållandena förändras.
Satsa på ett fordon för rörlighet och möjlighet att bo litet offside för att få ner priset på boende.
Nu blir det väl ett herrans hallå från alla säsongsaspiranter, men det var ju meningen att få litet drag i diskussionen.

Nu drar jag för det har kommit nytt lappmögel på berget.
Morsning

Säsongare...
I frankrike skulle ja inte satsa på annat än Cham om du vill ha drag.. kom nyss hem från val tho (vilket iof var en dålig säsong) men i jämförelse är ju dolomiternas snö rena gudagåvan! O Val Tho ligger ändå på 2300m så troligt är att resten av orterna var ganska kass oxå.. Cham var dock sjukt bra/kul!

Skulle satsa på Stanton! (massa svennar jag vet)

lycka till

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp