Säsongen 2010/2011 Åre

Säsongen 2010/2011 Åre
KOLLA HIT! JAG SÖKER BOPLATS I ÅRE, SÄSONGEN 2010-11, OCH ÄR VÄLDIGT TACKSAM FÖR MINSTA LILLA TIPS, KONTAKT OCH ERBJUDANDE. Kan mycket väl tänka mig att dela lägenhet också.

Mvh Anna Kristinsdóttir

Säsongen 2010/2011 Åre
Tack :) kanske ska jobba där. fast funderar på om det kanske är roligare och bo centralt och åka bil dit i så fall :)

Säsongen 2010/2011 Åre
Kanske på Hyrskidan, men har ju faktiskt inte fått jobbet ännu men jag hoppas verkligen att jag får det. Har alltid velat upp till Åre och jobba :) Vad ska du själv göra där? Om du nu ska dit..

Säsongen 2010/2011 Åre
Håller med Jen totalt. Försök skaffa boende inåt byn. blir trist att ta sig hemåt ifall du har varit ute nån kväll.
Taxi till undersåker är inte billigt i längden. speciellt inte med tanke på att du kommer få svårt att dela på notan med nån då ingen annan bor ditåt typ.
Tar inte farligt lång tid att bila från byn till Hyrskidan.
Jennie ska äntligen jobba inne i Åre by! Det kommer bli kanon, hon e helt klart en av de mest serviceminded waffar som finns i Åre.

Eller har jag fel nu Jen? det blir byn va?

Senast ändrad:
Säsongen 2010/2011 Åre
Ännu en säsong i liften, vart det blir mer exakt är ännu oklart. Väntar spänt på samtal från da boss. ;)
Men helt klart det som Kula säger här, dina taxikostnader efter krogen blir inte roliga om du ska åka hela vägen ut till Undersåker.

Säsongen 2010/2011 Åre
Okej då borde jag kanske försöka med det istället.. ja det är klart blir nog lite jobbigt i längden, man vill ju inte vara för isolerad utan vara bland folk. och det blir väl några kvällar på krogen antar jag. vet ni om det är lätt att hitta boende inne i byn? har kikat lite men vet inte riktigt vart jag ska leta.. är inte speciellt kräsen.
haha okej låter fint det ;) hoppas du hamnar på något bra ställe!

Säsongen 2010/2011 Åre
Bästa tipset är väl are.cc :) Personligen har jag aldrig letat boende i Åre eftersom vi redan har hus där, men många brukar tala väl om den sidan. Sen finns ju alltid blocket som alltid annars. Men var ute i god tid, helst redan igår, eftersom det är många som letar boende. Lycka till! Fråga gärna om det är något mer du undrar. :)

Säsongen 2010/2011 Åre
Tack tack får hålla koll där då, kan tänka mig att det är många som slåss om boende där uppe! Vad härligt för Er :)
Tack så mycket för hjälpen :D vi kanske ses i backarna

Säsongen 2010/2011 Åre
Hej alla! Jag kanske ska jobba på copperhill i vinter, vet nån hur dom gör med personal, boende tänker ja på då. Annars var ska man hitta bostad?! Om någon vill dela lya så hör av er!!!

Säsongen 2010/2011 Åre
okej tackar! :) undrar en annan sak med.. är det billigare om man köper säsongskort tidigare eller nått? när är de för sent o köpa billigt isf?

Säsongen 2010/2011 Åre
du ska skriva dig i kommunen innan okt tror jag det är så får du byrabatt..
skynda., skynda..
skaffa kommunkort också. då blir taxis och en massa annat billigare.
kan vara innan sept, men du får väl hålla tummarna

Senast ändrad:
Säsongen 2010/2011 Åre
hade inte en tanke på att man ska skriva in sig i kommunen osv.. bra att du sa det!!! :)

Senast ändrad:
Säsongen 2010/2011 Åre
Hallå. Nu kommer jag med liknande frågor som redan ställts fast angående ett annat jobb. Jag har sökt jobb på AGO och hoppas verkligen jag får jobbet. Som många andra är boende ett stort problem, finns det någon med erfarenhet ifrån AGO, Erbjuder de boende?

Tack!

Säsongen 2010/2011 Åre
www.are.cc
Sjukt bra länk för er som söker boende. Oftast trillar de flesta lägenheterna ut där samt även annonser om folk som söker inneboende.
Skriva in sig i kommunen kan vara bra också då man får olika rabatter som sagt. Värt att tänka på är dock om man INTE skriver in sig så kan man deklarera dubbelt boende under tiden man är där. Dvs. att man får göra avdrag på hela hyran samt en viss dagskostnad (tror det var 160kr, den summan kan dock diffa). Så det beror på hur länge man stannar på vad som lönar sig rent ekonomiskt.
Annars finns det en bra tumregel i åre som säger "har du boende får du jobb någonstans". Stämmer faktiskt fruktansvärt bra också. Detta kan jag säga efter att ha bott över ett år i byn.

Små tips och idéer helt enkelt!

// Fischer

Säsongen 2010/2011 Åre
Hej alla glada!

Vilka är vi nu som ska upp denna säsong till Åre?
Jag börjar bli riktigt taggad och ska upp redan nästa vecka för att börja jobba.
För min del blir det som stugvärd i Björnen! Någon mer som har fått jobb där? :)

Simma lugnt

Säsongen 2010/2011 Åre
jennieolofsson sa:
Bästa tipset är väl are.cc :) Personligen har jag aldrig letat boende i Åre eftersom vi redan har hus där, men många brukar tala väl om den sidan. Sen finns ju alltid blocket som alltid annars. Men var ute i god tid, helst redan igår, eftersom det är många som letar boende. Lycka till! Fråga gärna om det är något mer du undrar. :)
Nu är jag aktiv igen.
Sitter och kollar igenom gamla Joss filmer och känner att de kommer bli en nice säsong återigen i liften.:D

Säsongen 2010/2011 Åre
Shit Clemme, du växlar mellan jobb och ideer som en annan mellan kalsonger. Så vart ska du vara?
Som det lutar åt mig så blir det 50/50 Renen och nya liften. Snacka sött och surt! Jag har tagit dig på orden inför i år och ansökt om boende på björnen :)

Senast ändrad:
Säsongen 2010/2011 Åre
Vi får se har pratat med Olle.
Du har rätt jag byter kalsonger rätt ofta just de där, men jag ångrade mig dagen efter jag hade tackat nej för jag älskar att åka bräda.
Troligtvis blir de lunchavlösare andra perioden igen.
Skippar första perioden men jag har hört att den här säsongen blir längre än förra.
Är inte helt klart men Olle trodde inte de skulle vara något problem.
Jaså? sökte du inte snö eller manpower i år?
Fan skönt att någon lyssnade på mig iaf. De är fler som kommer tillbaks i år än jag trodde.
När får du veta om vilken lift du får då?

Säsongen 2010/2011 Åre
Men Ingemar, RENEN?! Har du inte lärt dig något under dina säsonger? Du borde bossa över Björnliften istället, den goaste liften i hela Åre. Clement fick höra både ett och annat över en fika som han verkade få in i huvudet på bästa tänkbara sätt, för vad är väl en säsong utan våran Clemme? ;D

Säsongen 2010/2011 Åre
Fan va cleant Clemme du ska upp igen? Jag Simon Alex Tobbe Jempa o de andra på kastrullen åker upp igen med! :)
Vi drar nog upp i början på Dec! :)

Säsongen 2010/2011 Åre
Anal_Og sa:
JAG SKA UPP! jobbar på copperhill, ligger vid björnen. Blir grymt!! Jobbar du för skistar?
Härligt! Jag ser dömycket fram emot att träffa alla säsongare, jag är övertygad om att det kommer bli helt sinnes.

Ja jag kommer jobba för skistar, ska bo i Huset björnen nu när jag kommer upp, sen hoppas jag få boende på nåt schysst personalboende. Vet att det är riktigt svårt att få, men jag håller alla tummar jag har :) Hur bor du?

Säsongen 2010/2011 Åre
Joller sa:
Fan va cleant Clemme du ska upp igen? Jag Simon Alex Tobbe Jempa o de andra på kastrullen åker upp igen med! :)
Vi drar nog upp i början på Dec! :)
Ser ut som så beroende på om jag får ihop tillräckligt med sparade cash för jag ska resa strax efter säsongen.
Har inte fått de helt bekräftat av Min chef ännu men de ser ut som att jag kommer till åre iaf.
Fan va kul blir att käka mer på kastrullen i år, mer än förra året:P

Säsongen 2010/2011 Åre
jag flyttar upp till åre den 1 november. har dock inte fått något jobb än, klarar mig förhoppningsvis utan men vore ju skönt med lite extra cash. någon som har något tips på jobb som fortfarande söker? har sökt i princip allt på platsbanken!

Säsongen 2010/2011 Åre
Tja!
Kim heter jag. Ska upp för första gången i åre och jobba som kock o bo på personalboendet i duved. nån mer som ska bo där? åker upp om en vecka.
Cya

Tillbaka
Topp