tappad_knasboll
Ny medlem
Säsongsjobb hos skistar 2009/2010
Vad kul, du ska också till Örebro då antar jag? Jag bor i Helsingborg 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Herregud, då ska man alltså känna sig väldigt lyckligt lottad om man fått komma på intervju?!theseb sa:Lite rolig information jag snappade upp då jag ringde skistar om min intervju:
Som ni tidigare läst på FR var det ju 2000 platser att tillsätta och dryga 4000 som sökt. Efter att ansökningen var stängd så hade de fått in 10630 ansökningar enl hon som satt i åres växel! Sjukt många som sökt i år.
Jasså du ska till örebro. Nej jag måste åka till sälen/Lindvallen jag.tappad_knasboll sa:Vad kul, du ska också till Örebro då antar jag? Jag bor i Helsingborg![]()
Ja det var iaf vad snubben som ringde sa, de skulle skicka information per post nu i veckan med alla detaljer. Enligt honom skulle de hålla intervjuerna mellan den 17e och 20e i Örebro. Vad för tjänst ska du på intervju för? Vart bor du?MrPartyboy sa:Jasså du ska till örebro. Nej jag måste åka till sälen/Lindvallen jag.tappad_knasboll sa:Vad kul, du ska också till Örebro då antar jag? Jag bor i Helsingborg![]()
Dom nämnde inte hur många som dom har kallat för intervju?theseb sa:Lite rolig information jag snappade upp då jag ringde skistar om min intervju:
Som ni tidigare läst på FR var det ju 2000 platser att tillsätta och dryga 4000 som sökt. Efter att ansökningen var stängd så hade de fått in 10630 ansökningar enl hon som satt i åres växel! Sjukt många som sökt i år.
Var det 2000 platser att tilsätta i åre eller sammanlagt??Johanna1503 sa:Herregud, då ska man alltså känna sig väldigt lyckligt lottad om man fått komma på intervju?!theseb sa:Lite rolig information jag snappade upp då jag ringde skistar om min intervju:
Restaurangbiträde på/i Experium i Lindvallen!tappad_knasboll sa:Ja det var iaf vad snubben som ringde sa, de skulle skicka information per post nu i veckan med alla detaljer. Enligt honom skulle de hålla intervjuerna mellan den 17e och 20e i Örebro. Vad för tjänst ska du på intervju för? Vart bor du?MrPartyboy sa:Jasså du ska till örebro. Nej jag måste åka till sälen/Lindvallen jag.tappad_knasboll sa:Vad kul, du ska också till Örebro då antar jag? Jag bor i Helsingborg![]()
Väntar oxå på besked och hoppas å drömmer =)Flerkz-thecalle sa:Jag har ännu inte fått svar, äre kört eller? jag hoppas och drömmer!
Jag med =)k3umpen sa:Väntar oxå på besked och hoppas å drömmer =)Flerkz-thecalle sa:Jag har ännu inte fått svar, äre kört eller? jag hoppas och drömmer!
Ring och fråga, skadar aldrig att ta egna initiativ.Flerkz-Pojken sa:Jag med =)k3umpen sa:Väntar oxå på besked och hoppas å drömmer =)Flerkz-thecalle sa:Jag har ännu inte fått svar, äre kört eller? jag hoppas och drömmer!
Yooo beetyaa.. see you in that little red car på fredag calle!donatello sa:Jag fick ett samtal i fredags ifrån Tandådalen/Hundfjället och blev kallad till "deras helg" mellan 18-20 sept. Jag åker egen bil dit ifrån skövde, så om någon vill sammåka så är det bara att hojta till. /CalleDaniel_sweden sa:Tja!
Någon som sökt jobb hos Lindvallen/Högfjället eller Tandådalen/Hundfjället som fått svar om dom gått vidare eller inte? Väntar med spänning, men har ju varit sjukt många som sökt i år så vem är dom lyckliga?
//Daniel
haha det bör du vara! Fint som fan! :Dchigge sa:Var det 2000 platser att tilsätta i åre eller sammanlagt??Johanna1503 sa:Herregud, då ska man alltså känna sig väldigt lyckligt lottad om man fått komma på intervju?!theseb sa:Lite rolig information jag snappade upp då jag ringde skistar om min intervju:
Vilken tur jag måste haft som blivit kontaktad på alla mina fyra ansökningsorter!
Har jobbat en säsong i hundfjället. Det går att lösa så du kan åka hem, vet inte exakt hur det funkar i receptionen men tror det borde gå att byta lite dagar så du får fler lediga dagar i rad. I skidskolan jobbar vi oftast måndag-fredag och är lediga helgen men i reception jobbar du nog olika hela tiden. Sen är det alltid mer att göra över helgerna i bla. hyra och förmodligen reception då det är stugbyten. Men jag tror inte att du kommer vilja åka hem, det ville inte jag i vintras iafMavidyz sa:Undrar om någon som jobbat i Tandådalen/Hundfjället vet hur svårt det är att kunna åka hem och hälsa på familj och vänner? Hur jobbar man? Jobbar man några dagar och är sedan ledig i några eller jobbar man i princip hela tiden? Har fått intervju i reception
Oktiv sa:Har jobbat en säsong i hundfjället. Det går att lösa så du kan åka hem, vet inte exakt hur det funkar i receptionen men tror det borde gå att byta lite dagar så du får fler lediga dagar i rad. I skidskolan jobbar vi oftast måndag-fredag och är lediga helgen men i reception jobbar du nog olika hela tiden. Sen är det alltid mer att göra över helgerna i bla. hyra och förmodligen reception då det är stugbyten. Men jag tror inte att du kommer vilja åka hem, det ville inte jag i vintras iafMavidyz sa:Undrar om någon som jobbat i Tandådalen/Hundfjället vet hur svårt det är att kunna åka hem och hälsa på familj och vänner? Hur jobbar man? Jobbar man några dagar och är sedan ledig i några eller jobbar man i princip hela tiden? Har fått intervju i receptionHar du några mer frågor fråga på bara!
Åker upp från Helsingborg till Örebro imorgonN-andersson sa:alla som ska på intervju imorrn i örebro kan väl skriva
Jag kommer att jobba i Lindvallen. Själv då?tappad_knasboll sa:Vet att flera varit uppe för intervjuer nu, hur har det gått för alla?![]()
Får svar om 2-3 veckor, blir i Lindvallen om det blir någotmisterf sa:Jag kommer att jobba i Lindvallen. Själv då?
Vad kommer du att jobba med isåfall?tappad_knasboll sa:Får svar om 2-3 veckor, blir i Lindvallen om det blir något![]()
En kombinerad tjänst, skipassförsäljning/liftvärd. Och du?misterf sa:Vad kommer du att jobba med isåfall?
jag får gratis boende i sälen, så det lär ju inte stämmaJoakimHayland sa:kanske...
Skiskola
liftvärd
gästservice
osvosv
lönen ligger kring 100lappen i skidskolan vet jag då.
i sälen får man som anställd boende vars hyra dras från lönen..
i åre är det lite klurigare med boende har jag hört? nån som jobbat i åre kan nog svara bättre på det..
Okej, det låter skoj! Jag kommer att jobba som bartender.tappad_knasboll sa:En kombinerad tjänst, skipassförsäljning/liftvärd. Och du?misterf sa:Vad kommer du att jobba med isåfall?