Scott ACS Unlimited

WarMachine

Medlem
Scott ACS Unlimited
Tänkte köpa mej ett par av nämnda goggles. Är de så bra som många säger? Vilket glas ska man ha? Spegel eller färgat? I så fall vilken färg? Jag är kanske mest sugen på spegel men är det så bra. Har ingen direkt erfarenhet av goggles då jag kört med solglasögon (Ray-Ban Predator) de senaste åren. Jag är lite överkänslig för starkt ljus skall tilläggas.

Scott ACS Unlimited
Jag köpte ett par unlimited med blått glas när jag var uppe i Åre för drygt en vecka sedan och jag tyckte att de funkade kanonbra i flatljuset som det var då. Däremot funderar jag på att köpa ett par till med någon mörkare lins som man kan använda när det är lusare ute (läs solsken). Jag blev rekommenderad att använda en ljuslins till de väderförhållandena som var då, sedan vilken färg man väljer är en smaksak. Jag skulle inte välja ett par goggles bara för att de påstås vara bra, det är minst lika viktigt att de sitter skönt också.

Åkt till en sportaffär med stor utbud av skidglasögon och prova några modeller och se vilken du tycker bäst om.

Lycka till
/sebbe

Tillbaka
Topp