Scott P3 = ross scratch?

skidnarkoman

Ny medlem
Scott P3 = ross scratch?
har funderat på scott p3. kollade in skidan på närmare håll för några dar sen och upptäckte att den verkade vara rätt lik ross scratch. är det bara en kosmetisk likhet eller är skidan väldigt lik scratch även när det kommer till åkegenskaperna?

har lite svårt för rossignol eftersom deras styrka tyvärr samtidigt är deras stora svaghet...

bara svar från er som faktiskt har testat BÅDA skidorna.

Scott P3 = ross scratch?
(Utgår ifån att du menar årets skidor? Och i sådant fall Scratch FS, alt. Sprayer FS? Oavsett så gäller mitt svar)

Prova att flexa en Scratch och en P3a ngn ggn så kan du nog själv snabbt lista ut svaret... de ligger i helt motsatta sidor av flexläget (stiffness) bland twintips. Om inte annat kan du tro mig när jag lovar dig att det inte är samma skida.

En snabb fråga bara... vart i hela friden såg du de "kosmetiska" likheterna mellan någon som helst skida i Scratch-serien och P3:an???

//Elias

Scott P3 = ross scratch?
kanske var lite fel ord.... syftade på hur skidan ser ut att vara uppbyggd. verkade väldigt likt scratch ed tanke på formerna....fast det kanske var mer påtagligt med fjolårets. kollade in scotts hemsida också....sandwich konstruktionen är väldigt lik den som används till snowboards. ross använder samma teknik till scratch som till sina brädor så det skapade en del frågetecken.

Scott P3 = ross scratch?
rosignol skidorna är mkt mjukare... och kan kännas en aning fladdriga. Gillar personligen scottskidan bättre.

Tillbaka
Topp