scott p3

nleek

Ny medlem
scott p3
jag är 179cm lång... och vet inte om jag ska ha p3 178 ellr 168.... är inte särskillt avancerad åkare och åker bara i kungsbergets isiga park.... har tidigare kört på 145cm skidor... vilken längd skulle passa bäst`?

scott p3
ska du åka park lr vad?....om du ska det så skulle jag rekommendera 168cm...det är ändå rätt kort för att kunna "jibba" men ändå såppas så att du kan ta några härliga svängar i backen och sen köra kanske lite BC...Jag själv är 188cm och har trouble maker 175cm....du kommer tycka det e så jäkla äckligt i början för du har bara kört på 145cm långa skidor...samma tyckte jag men mina förra var på 161cm.....men den sista veckan förra skidsäsongen så var dom asa sköna...dom var perfekta helt enkelt.....köpte dom förra säsongen.....så 168 skulle jag rekommendera men det e beroende på vad du ska åka för nått..........

peace out!!!!

scott p3
japp samma längd som en själv e typ bäst jag e inte heller avancerad men köpte ett par expression 168 när jag va 160 fter vinterns slut men varty 167 o var orolig att dom var för långa men de e lättare att åka o hoppa blir stabilare med långa skidor..

Tillbaka
Topp