Seriösa recensioner?

PeAC

Ny medlem
Seriösa recensioner?
Gillar den här sidan, ska jag väl säga först. Har varit trogen besökare de senaste åren, men ibland känns det så trist. som när man läser recensioner och verkligen vill ha reda på om grejorna är bra eller inte. Jag vet att man ska tänka själv och inte alltid lita till 100% på vad andra skriver.
Ska citera angående Giro Bad Lieutenant hjälmen som är väldigt populär bland individer i parkerna runt om i Sverige. Varierande åldersgrupp ska jag väl också nämna.

denna recensent gav 5/5
Styrkor: bra skydd ä inte så jätte tung
Svagheter: gör lite ont på huvudet när man har den på sig första gångerna
Sammanfattning: hur bra som helst passar alla huvuden
det är bra med egna åsikter men att ge en hjälm som man får ont i huvudet av 5/5 och samtidigt påstå att den passar alla huvuden?

Jag kan väl inte påstå att recensenten har fel men sånt får mig att undra hur seriösa många inlägg är. Hur väl prövade prylarna är eller om det blir recensioner direkt efter grejen är inköpt och använd två dagar och sen kastar man en recension på freeride.

Tänk efter före och prova grejorna någon vecka innan ni recenserar.
Tack för visat intresse

Seriösa recensioner?
Förstår precis hur du känner och jag har också tänkt på det!

Kolla på prylarnas betyg så ligger nästan alla o snuttar på 5an.
Kanske e man så självgod så man inte vill kritisera sin egen utrustning?

Seriösa recensioner?
jag kan hålla med...

mitt tips är att inte bry sig om betygen på prylarna utan endast läsa de recensioner som verkar mer seriösa för att få lite mer "kött på benen".

Seriösa recensioner?
Själva felet är att alla självutnämda experter som kanppt har nått pubertet här på freeride får för sig att de vet allt om allt. Problemet är då att det knappt har använt någon annan utrustning än sin egen och är därför fullständigt övertygad om det är klart den bästa som någon har tillverkas! Vilket oftast är helt fel!!!

Seriösa recensioner?
Jag kan medge att så här i efterhand önskar jag uppdatera några få av mina recenserade produkters betyg. Främst med hänseende till skidor. Dock ska det sägas att jag alltid använt produkterna minst en halv säsong innan jag postat. Men med åren har såväl teknik som åkning förändrats till det bättre, vilket ger utrymme för en sänking av betyg på bla. vissa äldre lagg, vilka på sin tid var bra, men för att hålla betygen "färska" skulle dessa behöva nedgraderas.

Kanske inte så svårt att programmera den funktionen?! --> uppdatera recensioner

Tillbaka
Topp