Shopping i Chamonix

Mattias-ski

Ny medlem
Shopping i Chamonix
En fräga. Ska till Chamonix i mitten av Januari, men behöver både skidbrallor o jacka av bättre kvallisort. Ev. också nya pjäxor.
Frågan är om jag ska köpa hemma, eller ha is i magen, dvs. åka ner "naken" o handla grejorna i Frankrike istället. Hur mycket billigare är det egentligen? Om det nu är billigare.

Mattias

Shopping i Chamonix
När det gäller pjäxor så finns det bara ett ställe, FOOTWORKS i Chamonix Sud, mittemot kabinen till Aiguille de Midi. När jag skall ha nya pjäxor så blir det en vecka eller mer till Chamonix samtidigt, var dock beredd på att det kan göra ont i fötterna de första dagarna men dom kan sina grejer.

Shopping i Chamonix
I mitten på januari varje vinter så är det en stor s.k "yardsale" i Cham Sud på torget framför South Bar. Alla sponsoråkare, säsongare, locals säljer nya och beggade prylar. Det är allt från helt nya skidställ till rockskis som de kränger. Man brukar dock kunna göra en hel del riktiga klipp. Men för pjäxor håller jag med föregående insändare. FOOTWORKS är helt bäst när det gäller alla typer av pjäxor.

Shopping i Chamonix
Ska du köpa skidställ tror jag det är bättre att köpa i cham. Vet inte om det är så mycket billigare, man kan ibland pruta iaf. Grejen är att det finns sååå mycket att välja på. Peak har en butik, Quicksilver en, Ripcurl en, H/H en... osv... Finns mycket större utbud och större chans att du hittar nåt som du vill ha..

Skidor och dylikt kan vara smart att köpa här med, du kan få service och skulle de pajja så kan du alltid reklamera. Dessutom ofta få bra pris.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp