Shredda?

Shredda?
ah just de.. ett exempel som jag bara plocka ut från en tråd:

(PK och Colby Shredda sjukt mkt ju :) Grym stil på pojkarna, Wester o Jon va inte så dåliga heller för den delen.)

Pk och Colby var altså och shoppa sjukt mycket goggles på shred då eller?

Serisöt, man lackar ju, hur ska man förklara för att ni ska förstå?

Shredda?
haha, förlåt.. va tvungen att propsa shred lite bara, du skrev ju så perkekt tråd för det..

nu när du gett en bra förklaring ska jag ge dig ett bra svar!

SHRED eller SHREDDA är enligt min uppfattning när man kör sjukt bra hela tiden..

tänk att du drar ut i backen å kör asbra åk å langar sjuka trick hela dagen.. så kommer du hem och då kan du säga att du shreddade fett idag

alltså man kör bra och konstant, då shreddar man.. mycket sjuka grejjer = SHRED

Shredda?
Man är väl ingen jibber men efter en vecka med ett par pågar med diagnosen jibbers har jag fått för mig följande:

1. Att shredda är att åka i parken och ta sig an de rails och kickers som kommer i sin väg. Dvs att man kör rails, hoppar och helt enkelt kör och leker lite. Stannar man och nöter rails shreddar man inte längre. You get it.

2. Nosepress är inte så fett.

3. Att shredda är "fett smooth".

Shredda?
Verkar som att alla säger olika.

1. Jeppenator säger att det betyder att man åker felfritt
2. OlaMelin säger att det betyder att man bara glider runt och åker
3. Flip4life sa att han sett någon skriva i en tråd
"PK och Colby Shredda sjukt mkt ju :) Grym stil på pojkarna, Wester o Jon va inte så dåliga heller för den delen."

Och eftersom det som står i den texten inte direkt stämmer in på det OlaMelin och jeppenator skrev så måste det alltså finnas ett 3:e alternativ

Shredda?
haha shredda = åka
men sen kan man shredda fett å så kan man chill shredda.. så de finns massa olika sätt..

där har vi lösningen Deespin!

Shredda?
Måste hålla med ola om den korrekta termen. men jag använder det nog som jeppenator gör. om någon kör fett bra säger man "Fan vad du shreddar!!" fast ola har nog mest rätt

Shredda?
Dom flesta ord kommer ju oftast från ett rent ord men blir lite omgjorda påväg till Sverige.
Enligt lexikonet står det:

Engelskt uppslagsord
shred (shredded, shredded)

Svensk översättning
köra genom dokumentförstörare (verb; transitivt)

Även denna:

Engelskt uppslagsord
shred (shredded, shredded)

Svensk översättning
strimla, skära i strimlor (verb; transitivt)

Isåfall betyder vell shredda att man "kör". Köra ner för backen, men kan samtidigt ha lite att hämta inom att köra bra på det vis att det även står "strimla" villket kan ha anknytningar till att typ "piska" upp någon, eller så. Tror jag hört en som sa att han "strimmlade fett" på det han nu gjorde. Eventuellt har skära något med saken att göra också eftersom stålkanterna skär.

Svårt! Men..

Shredda?
tror på det som jeppenator säger, när det gäller jibbingen så betyder det kort och gott att man kör bra.

Senast ändrad:
Shredda?
Jag tycker det är när man bara åker runt och flummar, inte åker så seriöst men har sjuuuukt kul.

Senast ändrad:
Shredda?
shredda är när man glider runt och hoppar och railar och sånt. och som ola sa så om du stannar och nöter rails så shreddar du inte längre. så har jag fattat det iaf.

Tillbaka
Topp