sideflip wtf damp!

afrobe

Ny medlem
sideflip wtf damp!
Tja, kunde göra sideflip utan problem för två veckor sen, bröt lilltån och kunde inte hoppa,springa eller gå normalt på 1 vecka, sen när jag började hoppa igen, och gjorde sideflip klara jag det ganska hyffsat fast jag kände att jag inte använde samma teknik som förrut, så jag körde om lite och kände att jag börja överrotera, vart frustrerad och slutade med att jag föll pladask på gräsmattan. sov över saken. sen så mina senare sideflips vart överroterade och jag vart allt mer osäker på vad jag gjorde.

Och nu så kan jag fan inte göra en jävla sideflip längre blir mer typ som en rodeo 360 eller att jag bara kastar iväg mig åt sidan.

Vad fan ska jag göra för att komma in i det igen? helt jävla desperat och sömnlös på kvällarna, biter hål i läppen för jag blir så jävla frustrerad, AAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!

Senast ändrad:
sideflip wtf damp!
Faktum är att han har kunnat ett trick med säkerhet förr och efter en period så har det gått åt pipsvängen. Oavsett hur coolt tricket är så är det ju en frustrerande grej.

Jag kan inte säga att du bör träna mer på sideflips men det du bör göra är att samla dig, fokusera på hur du gjorde tricket förr, försök att minnas hur det kändes när du utförde tricket och försök sedan på riktigt med allt du har.

Jag hade samma problem i vintras med mina dubbel reverts och pretzels på snowboard. Satt som ett smäck ena veckan och veckan därefter var det paj av det hela men efter ett gyllene tips från coach så gick det betydligt bättre.

Lycka till!

Tillbaka
Topp