Sir Francis VS Prophet 115!

KaptenL sa:
PNyberg sa:
KaptenL sa:
Salomon STH16.. :p med ett par 130breaks.. :)
blir lite bockningsjobb med dom :P
Whaaaat? måste jag bocka 130tjockisarna? Skulle jag köpt ett par 120? :<
Är inte 100% säker men i mina öron så låter det som att de kommer att sticka ut en del från skida.
Jag hade nog sj gått för 110mm modellen (om det finns en sådan?) och sedan bockat den de mm som behövdes :)

Går säkert fint att bocka 130 så att det blir snyggt. Jag hade gjort annorlunda..men jag tror INTE att du behöver vara orolig.

vadå 130 det är 7,5 millimeter på vardera sida? 120 blir ju skitlite 2,5millimtere liksom känns som att det skulle strula mer? :o

Dude, när det står 130mm så är det att de passar 130mm's skidor, inte maxbredd mellan yttersta punkterna (dvs. att man måste tänka själv). Jag har ett par 130 bromsar på mina 120mm's skidor och det är för brett... Tyvärr blir 115 lite för tajt. Den halvcentimetern tar i lite granna vid mycket kantande. Som tur är det ju ett par puderskidor med 46m svängradie, så man överlever ju...

Var bor du någonstans? Jag kanske kan hjälpa dig lite...

helvete beställningen har redan dragit iväg och jag har ingen makt över förändring i beställningen och dylikt.... suck.. jag tolkade det som att det var 130bredd.. urk.. Men man får väll med en "bredd" också till STH16 jag har ju beställt ett par 130 EXTRA, dvs separat.. Stockholm bor jag i.. Kommer beställa skidorna från Snowfit imorgon eftersom det blir billigare nu när jag kom över bindningarna till ruskigt bra pris :P

Senast ändrad:
KaptenL sa:
helvete beställningen har redan dragit iväg och jag har ingen makt över förändring i beställningen och dylikt.... suck.. jag tolkade det som att det var 130bredd.. urk.. Men man får väll med en "bredd" också till STH16 jag har ju beställt ett par 130 EXTRA, dvs separat.. Stockholm bor jag i.. Kommer beställa skidorna från Snowfit imorgon eftersom det blir billigare nu när jag kom över bindningarna till ruskigt bra pris :P
Finns säkert ngt som vill köpa ett par 130mm stoppers till salomon.. ;)

Selg 130-ene til noen som trenger de. Dersom de er de eneste som følger med kan du prøve å bytte de, evt bare rette de ut og lage ny bøy lenger inn.

De bremsene som følger med kan du bare bøye til selv, avhengig av hvor brede de er kan du bare åpne litt, ellers blir det å rette ut og lage ny bøy. Salomon sine bremser er de letteste å bøye av alt på markedet, du kan plukke ut selve bremsearmen fra housingen, feste i en tvinge, rette ut, lage ny bøy og reinstallere armen uten at det går utover funksjonen. Eneste som er litt slit er å passe på at de blir bøyd til riktig bredde og i riktig plan.

The Canonical Wide Brake Information Thread

Tack för hjälpen! :D Jag kan nog byta till mig ett par i rätt size av någon på Freeride? (Det är inte köpta i butik och jag kan inte byta där, men det är ett par 130 utöver det "medföljande" breaksen.. ingen aning om vad det skickar med för size dock..

Skidor snowfits ~4680 typ beroende på dagens växelkurs (404pund)
Bindningar STH16 ~1160 (flax) + extra broms 156

5996:- i slutändan.. :o

Är kanske lite sent ute i tråden men men...
Jag är superstoked på sfb men jag vet inte vilken längd jag bör ha. Är mest sugen på att leka runt i skogen men också köra öppet.
Längd:177cm
Vikt: 70kg
Åknivå: god

Tacksam för svar!

Tillbaka
Topp