Sista utvägen!

Sista utvägen!
Märkte häromdagen att jag har en liten "grop" i i tailen precis innan övergången från snö-delen till själva tailen. Är inte en jättegrop men den känns om man drar tummen över den. Anledning till att byta mot en ny?

Sista utvägen!
PierreL sa:
Märkte häromdagen att jag har en liten "grop" i i tailen precis innan övergången från snö-delen till själva tailen. Är inte en jättegrop men den känns om man drar tummen över den. Anledning till att byta mot en ny?
Fota skadan och rapportera. eller så kör du bara med den som vanligt och ifall den knäcks på det skadade stället är det bara att kräva en ny

Sista utvägen!
Technique sa:
PierreL sa:
Fota skadan och rapportera. eller så kör du bara med den som vanligt och ifall den knäcks på det skadade stället är det bara att kräva en ny
Rapportera till Burton direkt? Mail med bifogad bild och en liten förklaring borde räcka antar jag? Fast det kanske är smidigare att gå till butiken med den och be dem byta ut den. Aldrig använd ännu och ska skickas upp till lägenheten (är nu i sthlm hos familjen) i slutet på nästa vecka, så det kanske är smidigare.

Sista utvägen!
SCOOPa iväg ett mail till burton.. Är det en buckla i nosen också? ;)

Vad köpte du för board? Orkar inte kolla igenom alla svar på världens minsta laptopskärm..

Senast ändrad:
Sista utvägen!
Coldis sa:
SCOOPa iväg ett mail till burton.. Är det en buckla i nosen också? ;)

Vad köpte du för board? Orkar inte kolla igenom alla svar på världens minsta laptopskärm..
Ingen buckla i nosen alls, eller på andra sidan av tailen heller. Så den ska ju inte vara där :P Sitter dessutom på kanten, och inte mitt på.
Köpte en Burton Deuce 162 Wide på Skidsport i Bromma.

Senast ändrad:
Sista utvägen!
Nu har problemet löst sig, på sätt och vis. Var inne i butiken jag köpte den och märkte att även de andra Deuce brädorna de hade inne hade samma fel. Butiksbiträdet ringde ner till Burton men när det framkom att det skulle pratas engelska så räckte biträdet snabbt över telefonen till Chefen :P Brädorna ska skickas ner till Burton, men butiken kunde inte lova att de skulle få hem nya(utan gropar) eller om de skulle få tillbaka dem precis som de var. Varken jag eller butiken tyckte att en lagning var rätt lösning. Frågade om det fanns någon annan bräda som jag kunde byta till (kikade på Burton Operator när jag köpte Deucen), och riktigt nog så pekade de båda på Burton Operator. Dock kostade denna bräda 1200 kr extra, pengar jag inte riktigt var sugen/kapabel till att lägga emellan. Chefen led nog med mig när jag sa att jag drar iväg imorrn och behöver brädan ikväll för att den ska paketeras och skickas dit jag bor/studerar. Frågade om han kunde göra något på priset, och blev minst sagt överraskad när han sa att jag kunde lägga 500 kr emellan, prutade ner till 400 och då blev den min :) Så nu är jag glad ägare till en Burton Operator istället. Har tidigare haft possitivt tycke om Skidsport då jag handlat där i deras "sommar-kollektion" och det är helt klart en suverän butik.

Hur går det för dig Buspojken? Blev det Lip-Tech'en och ett par sjyssta bindningar?

Sista utvägen!
pierreL gött att det löste sig med din bräda:D själv har jag varit iväg och åkt lite med min gamla bräda:) var kul det med, men ska antagligen iväg till åre v6 så ska försöka fixa en bräda nu innan:S han jag snackade med innan jag åkte hade kvar brädan då men jag har inte hört av mig sen dess, (ganska dåligt) Ska ta tag i det nu, men jag kanske kan öka lite i prisklass för jag har fått lite sponsring från släkten eftersom jag fyllt år osv:) Sen kom jag på när jag var ute och åkte att jag inte skulle stå ut med en för hård bräda eftersom jag tyckte det var grymt kul att böja upp brädan högt och åka på tailen sen hoppa över till nosen osv:) Så vill inte riskera att få en för stel bräda:S ganska velig nu:S hahah

Mvh: André

Senast ändrad:
Sista utvägen!
Då får man gratulera i efterskott :P Åre vore inte helt fel att komma till med ny "rolig" utrustning, själv ska jag testa grejerna i helgen i den lokala backen. Ska bli riktigt spännande :D Kan säga att Deuce 162'an var lite hårdare än The Operator 160.

Sista utvägen!
Tack tack:D Jo det kommer att bli grymt kul:P Nice får hoppas att den blir som förväntingarna om intemer:) Min kostnadsgräns kommer att sabbas helt men tror jag ska köpa en burton custom från blue.tomato. Den verkade passa riktigt bra in på mig och den skulle tydligen vara hyfsat mjuk (en 5.a på Flex) precis som evil twin:P Men som man bruka säga, det är ju bara pengar:S:S:S:S

ciao ciao peace out:D

Sista utvägen!
Beställde ju från Blue-tomato och betalade in direkt från kontot istället för visa, det jag oroar mig för är att jag krabbat till det när jag skrivit in siffrorna för att det har gått lite mer än 24tim och dem har inte skrivit in på min oder att jag satt in pengar eller att dem har skickat iväg prylarna:S Det jag undrar då är om någon här har beställt därifrån och vet ungeffär hur lång tid det tar innan man får grejerna+ när det står att man har betalat?

Skulle vara mycket tacksam för svar så fort som möjligt, lite smått orolig:(

mvh: André

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp