Sjysst parkbräda, Salomon Scotty Arnold?

Kung_Petter

Ny medlem
Tjenna

Undrar vad Salomon Scotty Arnold är för slags bräda och om den skulle passa mig. Inte hittat någon tidigare info på freeride om denna modell.

Jag letar nämligen efter en ordentlig bräda endast för park. Jag är 190cm och väger 75kg. Brädan är 159cm så det är kanske i längsta laget för en renodlad parkbräda.

Vad säger ni? Fått ett pris på 1500kr för en 2år gammal beggad men kanske inte är ett bra köpt?

Om du är 190 cm lång så e det absolut inte i längsta laget med en 159a
jag är 178 och kör med 157 och det e absolut inga problem att varken raila eller snurra. blir bara mer stabilt :)
det är en grym parkbräda så om skicket på den är bra så är ju priset grymt...annars skulle nog jag satsa på en som är åkt på i max en säsong :)

Salomon e då ingen skön parkbräda.. Du kan ju köpa brädor för ca 2500 som slår den med hästlängder (enligt mig) annars kan du ju kolla om det finns några kvar på rean, junkyard, boardstore, one off osv.. och 1.59 verkar bra på dig då jag är ca 1.80 och kör på 1.49 bräda..

Ok, tack för svaren. Skicket på brädan verkar helt ok. Det är en 05/06 men den är endast körd på 1 sässong. Jag har nämligen redan en Bataleon The Enemy till att köra pist med så nu letar jag efter en bräda som det endast ska köras park med. Därför känns det onödigt att köpa en som är något mittimellan park o pist. Men denna bräda är alltså riktigt het i parken eller någon kanske råder mig att köpa någon annan?

Teku, vrf tycker du tex att brädan är skit i parken? Är inte intresserad av att köpa någon ny bräda.

slaomon är ju ett skidmärke och skidmärken är ju aldrig hippt i parken bland dagens bandanas och basket linne bärandes åkare.gäller att prova grejer och göra sin egen grej tänk på att ha skoj först och främst

tror du kommer gilla den jag gör det

ha en bra vinter!

okok klart =P Jaja får se hur jag gör.. är ett bra tag kvar tills jag behöver den men om någon är intresserad av att byta en parkbräda mot min Bataleon The Enemy 164 i superskick så äre bara att säga till.. Ifall någon har nån sjysst parkbräda till salu är det oxå bara att hojta!

SombreroSnow sa:
slaomon är ju ett skidmärke och skidmärken är ju aldrig hippt i parken bland dagens bandanas och basket linne bärandes åkare.
jasså? varför skulle det inte vara hippta att svänga runt på t ex en salomon david benedek era i parken?

salomon gör grymma brädor men just scotty arnold brädan tycker jag inte var nån höjdare. testade den förra året och tycker inte det var så skön pop i den. Så jag skulle nog leta vidare lite till.

okok tror jag ska köpa scotty arnold brädan.. Någon som vet hur hård den kan vara på en skala på 1-10? Letar ju efter en mjuk bräda då min Bataleon The Enemy är 9 av 10.

Peace

Jag har en scotty arnold som jag kört på 1 vecka , den är sjukt bra och skicket e perfa .men alla mina polers kör twins så ska börja med den tänkte jag ..
det sitter en cartel bindning på den (åkt i dom 1 vecka)
kan ju köpa den om du har lust ;D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp