Ska köpa på Conrad!

adamreivant

Ny medlem
Ska köpa på Conrad!
Hello.
ja ska köpa ett par TM 06/07 från sport-conrad!
Men jag är inte så bra på bindningar...
Jag åker väldigt mycket park och railer och sånt.

Nån av dom här måste det vara...
http://www.sport-conrad.com/Liste_B...ck2erSet&set_type_id=FREERIDE&DerSki=70000533

och en sak till, jag är ungefär 162cm och jag undrar om 155cm på skidorna är bra elr 165cm?

Edit: är det bättra att köpa från sportpalette.de istället?

Senast ändrad:
Ska köpa på Conrad!
jag skulle kört på ett par stabila Look bindningar..

domhär: Look PX 12 TI Lifter Wide 06/07

verkar vara en riktigt stabil bindning..

ta skidor i 165 eftersom att du antagligen kommer växa lite:)

Ska köpa på Conrad!
Tack så mkt då vet jag vilka bindningar jag ska ha :D!
men längden på skidorna e forfarande ett problem...
165 finns inte på conrad bara 155. men på sportpalette finns det 155 165 175.
ska jag köpa från palette? nån som vet om det är bra?

Ska köpa på Conrad!
om det är samma pris så köper du ju lätt på sport-palette, du ska köpa 165 eftersom det är stabilt med långa skidor och du har antagligen inte växt klart så köp inte 155.

Look PX 12 TI Lifter Wide 06/07 blir en bra bindning säg bara till att dom ska mittmontera om du mestadels kör park

Ska köpa på Conrad!
Look Pivot 12 Racing black är dock en bättre bindning då den har utlösning åt sidorna ibak också ... det är jävligt bra att ha om man ska snurra och landa baklänges...

Så slipper stoppersena gå sönder som på typ alla marker bindningar..
dock händer samma sak på look bindningar om man krashar hårt.

sen vad spelar det för roll om sportpalette är en pålitlig sida när dom bara har skidan i 176/186 ;P

Sen kan man ju fråga sig varför just TM ? Är det färgen annars funkar ju vilken skida som helst i det segmentet lika bra...

Ska köpa på Conrad!
linder sa:
Så slipper stoppersena gå sönder som på typ alla marker bindningar..
dock händer samma sak på look bindningar om man krashar hårt.
"Typ alla marker bindningar"...
Nej nej och åter nej. Detta händer bara på de absolut klenaste bindningarna(<14) iom att dom släpper efter lite på bakbindningen innan en utlösning. Detta gör att hälen lyfts vid framåtvikt och därmed släpps skistoppern ner en liten bit. Vid baklängesåkning innebär detta alltså att skistoppern hakar i underlaget, och det klarar ingen bindning.

Ska köpa på Conrad!
l-uke sa:
jag undrar om de billigaste bindningarna på conrad är bra ?
Marker M 11 Free 07/08
Läs mitt inlägg ovanför. De funkar alldeles utmärkt så länge du är en lättviktare som åker lugnt och framlänges. Annars behövs åtminstone 14.

Ska köpa på Conrad!
en fråga som inte hör till detta bara:
när man köper från conrad kan man få skidan med typp orginal bindning eller vad det är. eller måste man beställa skida o bindning separat?

när man går inte kan man välja på 5 olika alternativ:
http://www.sport-conrad.com/subkat01.asp?kat_id=3
där^ men verkar som att man får köpa skida o bindning separat..... någon som köpt därifrån o vet, sjukt grymt tacksam för svar..

Ska köpa på Conrad!
mm men om man trycker på bindning och skida så står det samma pris på skidorna som om man bara trycker på skida.... ingen som vet?

Ska köpa på Conrad!
men man trycker först på köp skida och bindning, sen trycer man under bilden på skidan där det står choose a bindning eller nått i den stilen, då kommer det upp ett antal bindningar med olika prisalternativ. Då trycker man på den bindningen man vill ha !

Ska köpa på Conrad!
mm har sett det också men får man med bindningen eller får man kolla vilken man vill ha o sen betala skida o bindning?

Tillbaka
Topp