Ska köpa två snowboards

Ska köpa två snowboards
J-Rosenqvist sa:
Om du ska köra riktiga berg i Alperna så rekommenderar jag varmt nån bräda över 160 iallafall.
Jo, blir Jones flagship 161cm med flux-bindningarna och sen om ingen ska övetyga mig till något annat en restricted easy livin flyin V de dagar man inte ska vara högst uppe på berget..

Ska köpa två snowboards
Jag fick min flagship igår och har provåkt den litegrann.
Mycket trevligt bräda! Den är otroligt lättsvängd trots att jag har en 164 och den är väldigt lätt att lägga upp på kant.
Har bara provåkt den i pist när det varit mörkt, skriver lite mer om den när jag provåkt lite mer!

Ska köpa två snowboards
Härligt, jag var uppe o testa brädor i sälen. Blir till 100% en burton nug som andrabräda, både för mig och för min burtonföraktande kompis. Helt otrolig bräda jämfört med allt annat vi testade...

Ska köpa två snowboards
Har varit i andorra ett tag nu och är inte helt nöjd med backarna, mycket transportsträckor o inte så många långa branta åk. Blir dock säkert bättre med mer snö men ska nog röra mig uppåt de franska alperna snart.

Åker på en Nug 146 med cartel est restricted = jätteroligt.

Även testat flagshippen med flux dmcc-bindningar. Hade rätt höga förväntningar men den hade inte en sekunds problem att infria dem. Bara synd att berget inte är större o farligare.. Finns verkligen ingen gräns i hur snabbt man vill åka på den. Mer is är bara roligare typ. Testade custom x 158 och burton Vapor i sälen och båda dem kändes mycket otryggare i pisten och helt otestat antagligen jättemycket sämre i offpist.

Kan verkligen till 100% rekommendera mina två brädor =)

Ska köpa två snowboards
...AND är ju ocksa till för engländare typ :D

hur är parken i Soldeu nuförtiden - nice? sista gangen jag var där ersattes ett hart pistat QP landningsparti med mjukt pistat parti som fick nosen att skära ner och kullerbyta - men sjukhuset var toppklass! :D

nice val där med restricted version! :D jag far ont i hälen nuförtiden pga av bristande stöd varje dag jag kör icke-restricted-version...

Ska köpa två snowboards
deltab0arder sa:
...AND är ju ocksa till för engländare typ :D

hur är parken i Soldeu nuförtiden - nice? sista gangen jag var där ersattes ett hart pistat QP landningsparti med mjukt pistat parti som fick nosen att skära ner och kullerbyta - men sjukhuset var toppklass! :D

nice val där med restricted version! :D jag far ont i hälen nuförtiden pga av bristande stöd varje dag jag kör icke-restricted-version...
kan man köpa canted beds till mina cartel EST från 2009?

om ja, får man med gele/B3 stöddämparen med också? gör det någon stor skillnad öht?

Ska köpa två snowboards
arborlover sa:
kan man köpa canted beds till mina cartel EST från 2009?
om ja, får man med gele/B3 stöddämparen med också? gör det någon stor skillnad öht?
hmm... själva plastbasen pa mina 2009or har jag för mig verkade vara samma som 2010orna som i sin tur skiljer sig lite fran 2011orna... (ingen störd paklistrad metall pa utsidan bla annat) sa jag skulle gissa att du kan trycka i highbacks och fotbädd/stötdämpning i 2009orna... a andra sidan blir det säkert lika dyrt som att tjacka ett par 2011or pa rea... eller vänta till 2012 och ta nytt stuff...

jag tycker att det är nice stötdämpning i den setup jag kör (cartel+forum kicker), men jag tror att det är mer forum-dojjorna som star för majoriteten mer än bindnings-stötdämparen... men skadar gör det säkert inte...

Tillbaka
Topp