Skada på en vecka gammal bräda.

JismoJasmo

Ny medlem
Hej,

På black Friday fick jag en impuls om att börja åka snowboard, lördagen därpå var snowboard och allt inköpt. Nu har det gått en vecka och jag har hunnit åka 2 gånger. Av ren tillfällighet ser jag nu att den är en spricka precis i bakänden som är ca 2cm lång, i "topplagret" så att säga. Tål inte en snowboard mer än så här? Har som sagt åkt 2 gånger och kan väl nätt och jämt stå på brädan så det är inte talat om några rails eller liknande.

Jag hade samma problem, åkt två gånger och bindningen gick sönder. Troligen fel på brädan sedan början. Försök att byta den borde funka isf. Sedan kan det ha varit en sten eller liknade du har åkt på, de brukar gömma sig rätt bra.

Hade ingen bättre kamera. Är väl en aning svårt att se men det är i den bakre änden. Ska man ta tillbaka den till affären?

Senast ändrad:
Jag gissar bara nu, men det ser ut som att någon har kört in i tailen med en skidspets eller med nosen på en bräda och liksom fläkt upp materialet som har spruckit lite. Det behövs inte så mycket kraft för att en sådan skada ska uppstå. Det är ju egentligen inget som har med något tillverkningsfel att göra men ta tillbaka den till affären och fråga. Annars är det ju bara att trycka in lite epoxy i sprickan och klämma ihop.

Ja, nu när du säger det så kan jag minnas att det var någon hetsig skidåkare i liftkön som ville framåt. Händer sådana här skador ofta? Jag menar, är det normalt att man efter någon säsong åker runt med lite småskador här å där? Påverkar det här något på användbarheten?

JismoJasmo sa:
Ja, nu när du säger det så kan jag minnas att det var någon hetsig skidåkare i liftkön som ville framåt. Händer sådana här skador ofta? Jag menar, är det normalt att man efter någon säsong åker runt med lite småskador här å där? Påverkar det här något på användbarheten?
Liftköskador av den här typen är väldigt vanliga och i regel inget som påverkar brädan på något sätt.

Tillbaka
Topp