Skaffa Longboard

kimjohansson

Ny medlem
Skaffa Longboard
Ska skaffa longboard nu. Åkt en del på brorsans och blev fast. Han har en Madrid men jag har hört och läst att de bara är skit? Men varför och vad ska man ha istället? Budget på ca 2.200:- och den ska vara bra till sliding och tricks och sånt :), men vill främst veta varför inte Madrid är bra. Tycker annars att den var ganska skön. Tacksam för alla svar! :D

Skaffa Longboard
Att överproducera massa olika brädor med små olika tweaks är inte bra helt enkelt :)

För 2200 får du fin slipstream platypus som är grymt prisvärd och rolig att trixa med, den fungerar även bra att slida med :)

Skaffa Longboard
Tweaks / Ändringar ... Dom har så väldigt många olika brädor

Titta bara på deras hemsida http://madridskateboards.com/decks.asp?id=1
Att truckar och hjul som följer med inte är någon höjdare kombinerat med okunnig personal på intersport/stadium/team sportia osv gör ju att märket som helhet får dåligt rykte.

Slipstream platypus är som sagt en grymt rolig bräda för pengarna och för 2200 får du en rolig bräda, bra truckar och feta hjul!

Skaffa Longboard
Herregud, det står i alla trådar att man mer eller mindre får det man betalar för. Det är väl bara att acceptera? Kommer fan två nya trådar varenda dag. Kolla tråden som skrevs för ett tag sen, väldigt fin longboard guide. Vet du inte vad som är fel på madrid? Googla skiten. Det som är dyrast är nästan alltid bäst. Men tyckte du den var rolig nog när du åkte på din brors är du ju dum om du inte köper den. Lita på dig själv mer än oss, vi är bara text på internet. Peace out

Skaffa Longboard
hanken sa:
Herregud, det står i alla trådar att man mer eller mindre får det man betalar för. Det är väl bara att acceptera? Kommer fan två nya trådar varenda dag. Kolla tråden som skrevs för ett tag sen, väldigt fin longboard guide. Vet du inte vad som är fel på madrid? Googla skiten. Det som är dyrast är nästan alltid bäst. Men tyckte du den var rolig nog när du åkte på din brors är du ju dum om du inte köper den. Lita på dig själv mer än oss, vi är bara text på internet. Peace out
Fast är han okunnig så spelar det ju ingen roll om han gillade hans brors bräda för om vi rekommenderar något som är 20ggr bättre så kommer han ju märka det när han väl lärt sig...

Ditt inlägg bidrog dock inte till något alls :/

Skaffa Longboard
Nej, öl bidrar bara till större mage. Men även jag har tydligen en bristningsgräns. Bannlys longboardtrådarna

Skaffa Longboard
Okej, nu samlar jag all min nykterhet och skall till och med försöka skriva på korrekt svenska.
För 2200 pistoler kan du få nästan vad du vill. Slipstream platypus som tidigare rekomenderats är en utmärkt bräda för det mesta. MEN, om du tidigare åkt skateboard och känner att du vill kunna poppa brädan ordentligt och dylikt för diverse trottoarkanter eller trix, skulle jag rekomendera en bräda med skate-/kicktail. Det märkte iaf jag efter mitt första longboardköp att en skatetail var välbehövlig. Utöver det så rekomenderar jag vilken bräda som helst med respektabla truckar och hjul t.ex. paris, bears, randalls, seizmic osv. Hjul finns så satans många att jag inte orkar skriva.

Bidrog jag med något nu? Om inte så går jag ändå och lägger mig. Får väl nykterhetseditera imorn. Peace alla haters

Tillbaka
Topp