Goofy på longboard men regular på snowboard

Jackster

Ny medlem
Hej! Har åkt longboard i ungefär två år och tänkte köpa nya hjul och lära mig slajda. Ett problem dock är att jag kör goofy på longboard men regular på snowboard. Då jag har det vänstra benet bak som inte är mitt starkare (är högerfotad) så kan jag inte slajda lika bra. iallafall förra våren då jag försökte lära mig. Det känns rätt så obekvämt och konstigt att åka regular men det är lättare att slajda då. Så jag vet inte om jag ska försöka lära mig att åka regular eller är det inte svårare att lära sig slajda på goofy. Har nån samma dilemma som jag eller skulle kunna ge mig något tips? VÄLDIGT TACKSAM för svar! cred till de som orkar läsa. Tacksam också för tips på hjul;)

Senast ändrad:
Esaja (duktig svensk longboardåkare) kör som du fast tvärt om, regular på longboard och goofy nu när han började åka snowboard!

Slides däremot är bara en teknik sak och har inget med styrka att göra! Måste du ta i så lutar du dig helt enkelt för lite :)

Vad som är lättare att lära sig av att slidea goofy eller åka regular är dock upp till var och en men ju mer man åker switch så blir man ju en bättre åkare. Och ju bättre man blir desto lättare har man att lära sig slidesen!

Så mitt tips är att öva på att åka switch både på snowboard och longboard! Dock är det rätt onödigt att lära sig bomba downhill på longboard switch, finns inte någon större mening med det :rolleyes:

Tack som fan!:D Ska köra på nu i vår o sommar med att slajda och lära mig åka regular bättre också. På snowboarden så kommer jag nog bara att fortsätta köra regular. Kan du ge nåt tips på bra hjul? funderar på o-tang fat free 83 a...:P
@linder

Senast ändrad:
Många som inte gillar otang som slidehjul, jag har gillat alla otangs jag testat!

Däremot tycker jag nog bättre om mina Volante Checkers eller Abec 11 No Schoolz (Dom mörkgröna), alltid kul med thane lines efter man slideat så man kan se hur långa slides man kör ;)

Tillbaka
Topp