Skägg är brutalt! 2.1 Beta Brie Tapir Dee-Louxe!

jeffa

Ny medlem
Skägg är brutalt! 2.1 Beta Brie Tapir Dee-Louxe! (fas 3)

Vi är några människor som under en tid odlat skägg i olika former och kreationer. Det finns folk på detta forum (Kallekax, Mad-Mike, Danne88 m fl) som med bravur praktiserar denna ädla konst.
Vi vill betona vikten av att vara ett skägg, tänka som ett skägg och bete sig som ett skägg. Man behöver inte ha skägg för att vara ett skägg och det är du som växer på ditt skägg, inte tvärtom!

Härmed påminner vi om tävlingen som ska avgöras 1 april!!! Den som kan presentera det bästa, mest genomtänkta och kärleksfulla skägget kommer att vinna ett fint pris. Juryn består av följande skägg: Danne88, Mad-Mike, Kalle-kax, Jeffa & sky. För tjejklassen sitter Napok och regerar och har länge praktiserat denna ädla konst trots sina unga år. Släng iväg ett mail till någon av dessa människor och nominera din granne, hund eller svärmor!

För er sjuka människor som tycker att det verkar en aning festligt med skägg, mustasch och polisonger kan alltid besöka www.skagg.se där vi genomgående pratar skägg, säljer/köper skägg, skäggar loss framför en film eller bara hänger på forumet!

Efter ett PR-Event i La Grave passar vi (Danne88, Jeffa och sky) på att skicka ett skäggigt TACK till Pelle Lång & Ayse Lång + all personal på Skiers Lodge. Gästvänligheten, maten & det flytande i Pierres bar tillsammans med Martin Svensson och CO har varit oslagbart!

Snö, Kärlek och skägg till er alla!
Jeffa och skywalker1976
Snö, Skägg och Kärlek!

Senast ändrad:
Tycker ni ska satsa på den läckra mustaschen istället/också, mer hårt än en kraftfull Burt Reinhold-musche kan det väl knappast bli? :)

Emser sa:
Tycker ni ska satsa på den läckra mustaschen istället/också, mer hårt än en kraftfull Burt Reinhold-musche kan det väl knappast bli? :)
Emser:

Respekt asså... Mustachen är också brutal. All behåring i ansiktet kommer att räknas!

Fred
Jeffa

Siket hårigt forum.
Mitt skäggs historia. Det var i slutet på 1990 talet närmare bestämt Dec 1998 då jag muckade får F4. När jag paserade grinden ut bestämde jag mig för att sluta raka mig. några veckor senare började jag jobba min första säsong i Ramundberget och kände att mitt skägg var en skön säsongar assosiar och de fick växa. Sen har jag varit tillsamans med mitt skägg och de har blivit en del av mig. Har dock haft flickvänner som tvingat mig att trimma skägget men nu är jag singel så frågan är hur de blir nu.
Jag diggar och respekterar er alla som tänker eller har anlaggt ett stor härligt skägg!
Kalle Kax

Jag ska upp och åka lite helgen (om nu inte alla snö regnar bort) så därmed slutade jag raka mig förra veckan.

Jag önskar jag kunde ha helskägg, men det är för glest på kinderna.. men det fina med skägg nuförtiden är att de får vara hur glesa och risiga som helst. Skäggmodet idag har krav på ett riktigt tätt och välansat Chuck Norris-skägg.

Kan ju inte annat än ansluta mig till alla fantaster här. Har idkat odling i fejjan sedan ett par år tillbaka och vi är oskiljaktiga vänner... När det bär av söderut för säsongen så glöms definitivt alla former av vassa verktyg mycket påpassligt hemma! Om inte så enbart för den praktiska fördelen med päls i ansiktet, det är ett steg i evolutionen att vinterpälsen ska på när man börjar susa ner för berget (dessutom går det ypperligt att frystorka glömda matrester i skägget, bara att bränna på utav bara h-e i en 5-7 minus å sen e det bara att skrapa ut den färdiga produkten.

Jag har dock i ärlighetens namn en fråga till alla damer här ute, vad är det ni inte gillar i en man med mer krus än bocken bruse?

Det här är något som självklart måste stöttas! Mycket fin ide!

Och vad är egentligen bättre än snö i skägget efter ett långt puderåk?

Mer skägg åt folket!

Räknas skapligt fjun (medioker till medeldålig skäggväxt) på män över 25 men under 30 år?
I sådana fall är jag med!

Som sagt var skägg är inte något man har i första hand utan något man är. Alla odlingar stöttas i detta forum så HeLium, du brutalt med!

Säsongaraccessoar, (som KalleKax ovan nämnde) skulle jag även benämna min mustasch som. Hoppas man inte borträknas på grund av den årstidsbetonade ansiktsbehåringen. Som tur är växer den fasligt fort och frodigt och går på så sätt att anlägga så snart andan faller på.
/Skägg Evara (stundom hårig revolutionär)

Denna tråd får mig naturligtvis att tänka på den otroligt sköna filmen "en liten film om kärlek" med Killinggänget... "Habe, det är skägg på lettiska" SE DEN!

Va ska man säga, viss känsla när man, trots respektabel ålder, samlar i två veckor och inser att transerna på Gretas har mer skägg än en själv!
Porrtofs och två ögonbryn, jumbo plats? satan...

Jag slutade raka mig i september -89 men har fortfarande inte sett något resultat, nån som vet vad jag gör för fel?

kodos sa:
Jag slutade raka mig i september -89 men har fortfarande inte sett något resultat, nån som vet vad jag gör för fel?
Tvärr är de nog det är dig de är fel på. Du lyckas inte vara tillräckligt mycket skägg bara.
Men med träning kommer det så fortsätt ditt hårda arbete.
Kalle

Är med till 100%. Den 1 april är jag ett skägg. Förmodligen, vi får helt enkelt se, så kommer jag ta det hela ytterligare ett steg, att prova leva som ett skägg, ett tag iallafall.

Riktigt skönt att så många hakar på! 100% kärlek till er alla!

Vi jobbar på med projektet så fortsätt odla! Och kom ihåg: Skägget växer i takt med själen!

Vill även berätta att vi fått våran välsingnelse av Freerides egna skäggguru´s (3 g´n irad igen, BRUTALT) Mad-Mike och Senior Kax!

Mvh

Jeffa och skywalker1976

Senast ändrad:
Är med till 100%
Jag har svårt att bestämma mig vilken linje jag ska ta för att uppnå nivå
"I am Skägg" ?

Goatee
Five-o'clock shadow
Knävelborr
Mustasch
Pipskägg
Whiskers
Skepparkrans
Skäggmiffo
Spadskägg
Tangorabatt
Tentaskägg
Tvekluvet skägg
Unix-skägg
Valrossmustasch

Fred Danne

Danne88:

Finns så mycket att man baxnar eller hur! Allt handlar om skägg och kärlek så det kan ju inte bli fel. Lycka till med ditt svåra val! Vi känner med dig!

Kärlek
Jeffa

Vi har ju planen att från och med den 1e dec, då vi sätter oss på flyget ner till sooveeicch, är att inte raka på hela säsongen och att någon gång under säsongens gång kanske fylleraka oss. Fast huvudena då, inte skägget. Det ska inte röras på hela säsongen, så jag e sjukt game!

Ja e sjukt på ja me! Tyvärr har ja inga vidare anlag för skäggväxt (inte i ansiktet iaf), men har ni en "fjun-division" kan ja ha en ärlig chans! Lycka till!

/Skägglös

Oh äntligen äntligen!

Jag har övat toklänge på att skaffa skägg & får till slut den här chansen att verkligen testa mina kunskaper & färdigheter! Hoppas givetvis på att kamma hem en rimligt bra plats inför final 1a april! See you there :)

Eftersom jag ändå pluggar ett tag till tror jag att jag ska köra på tentaskägget uppblandat med skepparkransen, kanske med vissa inslag av tangorabatt. Det kommer bli very fresh.

Heja skägget!

Senast ändrad:
Bra initiativ, trots att jag inte har någon chans kommer det nog börja sparas snart:)

Bulldog sa:
Kan ju inte annat än ansluta mig till alla fantaster här. Har idkat odling i fejjan sedan ett par år tillbaka och vi är oskiljaktiga vänner... När det bär av söderut för säsongen så glöms definitivt alla former av vassa verktyg mycket påpassligt hemma! Om inte så enbart för den praktiska fördelen med päls i ansiktet, det är ett steg i evolutionen att vinterpälsen ska på när man börjar susa ner för berget (dessutom går det ypperligt att frystorka glömda matrester i skägget, bara att bränna på utav bara h-e i en 5-7 minus å sen e det bara att skrapa ut den färdiga produkten.

Jag har dock i ärlighetens namn en fråga till alla damer här ute, vad är det ni inte gillar i en man med mer krus än bocken bruse?
Det sticks o rivs när man hånglar!! Need I say more!! Ladies back me up....

ya man
Skägg is da shit, isolerar bra mot nordanvinden dessutom

Jag får ett fett skägg runt munnen(överläpp+haka+sida mun) fast det växer dåligt på kinderna(fjun) polisonger kan jag glömma

rattykatty sa:
Bulldog sa:

Det sticks o rivs när man hånglar!! Need I say more!! Ladies back me up....
Det sticks i början men inte när det börjar bli 2cm långa strån... I know

COUNT ME IN!

Första vettiga tråden på månader i detta annars så studsmatte-förpestade forum, kan som sagt inget annat göra än att ansluta mig till denna ädla skara män... och kvinnor som eftersträvar högre skäggighet!

Tips och tricks från erfarna skäggkonstnärer välkommnas då jag är något av en skäggrookie!

Över och ut!

Skywalker lurade in mig här nu.. jag kan inte odla skägg och kommer nog aldrig kunna.. iallafall inte inom 10-20 år . Men vi kan ju alla hålla tummarna .. jag tycker mig känna ett par hårda under hakan nu!!..

Vem spräcker 1000-nivån?
Hoppas det blir någon med ambitionen att odla säsongsskägg eller åtminståne deltaga i tävlingen!

Skägget... Skägget..! Skägget, kom fram...!!!
Någon som sett mitt skägg?!
Han skulle gå ner i tvättstugan och torktumla mustaschen men har varit borta i över två timmar nu.
Måste ha glidit in till grannfruns skägg...
Shit, och hennes skäggs man som snart kommer hem från jobbet på pilsner- och piptillverkar fabriken... Bara stå redo med rakkniven...det här kan bli fajt...

Tillbaka
Topp