Skägg är brutalt! 2.1 Beta Brie Tapir Dee-Louxe!

NYHET!!! www.bestoftradera.se NYHET!!!

Hjälp oss fylla sidan med inslag...Siktar på att slå best of blocket men det kan ju bli svårt om ingen hjälper till...

DAGENS SKÄGG:POETSKÄGG DENNA POET, DENNA POET...

images

alltså. av alla bilder som här finns på dess olika skäggväxter har ni ju helt missat hela tredje världens hjälte och djävul. Herr Usama Bin Laden och hans undersåtar har ju helt klart bra skäggväxt. och ej att förglömma amerikas stolthet(sedan han vart fångad), Saddam Hussein!

Själv kan jag nog inte anse mig själv värdig för denna inspirerande och fängslande tävling. Kan fortfarande räkna de stackars fjuna på hakan och moppemuscha som fortfarande fördärvar ansiktet. Good luck to everyone!

wamp: till dig kan jag bara säga: Jag stöttar dig hela vägen, kan tillochmed polera stubben tills vidare. OM du vill vara med dvs.

Vad säges om en skägg ordlista? Tex.

Polisonger = Skistoppers
Pipskägg = Lavinsändare
Skäggmiffo = Bakfull skiers
Knävelborr = knäskada
Tvekluvet =
Tangorabatt =
Valrossmustasch =
Osv.……..

Va F…N är snööööön?
/Ggäks

Jag ska førsøka ta kort på min jobbarkompis Terje och hans fantastiska skægg. Dær har ni en inspiration før alla. Hårdbarkad sjøman från Lofoten som førespråkar skægg før alla och påstår att dagens androgyna mansideal børjade i USA på 1930-talet.

Bara så att alla vet så kommer vi under morgondagen (lördag 9/12) att launcha "skägg är brutalt vers. 2.0"

We do have high hopes.
Nu rullar det!

Kärlek
Jeffa

Senast ändrad:
Gamla skidor ju! Borde du inta ha dom nya?

Kommer upp bild på mig på eftermiddag. Före och efter skägget ;)

Var blir bilden av Hasse? Vi vill se ett riktigt piratskägg nu...

Tyvärr är min ansiktsbehåring än så länge alltför blygsam för ett ståtligt skägg. Jag skyller på dåliga gener...
Ändock har jag tagit åt mig kostrådet från El-Skäggo Grande (Mad-Mike) och kommer att göra ett tappert odlingsförsök i vinter.
Frågan är bara VILKET öl som ger det bästa skägget? En synnerligen viktig fråga som definitivt kräver grundliga efterforskningar. Själv har jag en svag känsla av att ett mer välbryggd öl (t.ex. dansk, tysk och tjeckisk öl) ger en bättre skäggväxt än de blaskigare amerkianska varianterna... Vad säger ni rutinerade skäggon?

Skägg!

Senast ändrad:
Jag tror på TELL. Är auktion på den nu. 3.35 frass för ett tiopack. Bilderna kommer. Vi odlar skägget för fullt ikväll. Men det är vackert ;)

Trots att jag knappast kan stoltsera med ett äkta brantåkarskägg av rang, tror jag mig ändå veta att veta att de mustiga belgiska ölen skapar god grogrund för behåring. Testa gärna Westmanna dubbel, eller trippel. Väger in på respektabla ca 7% respektive håriga 9% alkoholhalt och skickar garanterat rysningar av välbehag, ända ut i skäggtopparna.

jag har inget skägg än men är ganska taggad så nån som har tips på hur ja ska få de o äxa snabbare.. ÖL dricks endel på helgerna men då blir mamma arg och jag kan inte se att de har någon större effekt..

Peace^

Har just intagit mängder mad Svensk Mackmyra funkar klockrent...
har redan utvecklat mig inom skägg!!!

/Ggäks

FF sa:
Trots att jag knappast kan stoltsera med ett äkta brantåkarskägg av rang, tror jag mig ändå veta att veta att de mustiga belgiska ölen skapar god grogrund för behåring. Testa gärna Westmanna dubbel, eller trippel. Väger in på respektabla ca 7% respektive håriga 9% alkoholhalt och skickar garanterat rysningar av välbehag, ända ut i skäggtopparna.
Den belgiska ölen skulle vi nog kunna ha en lång diskussion om. Den gör gott för både kropp och själ. Denna kväll inleddes såklart med ett antal Grimbergen till maten (fjuttiga 6,7%...).

Skägg ut.

emilia85 sa:
Om nu alla av det manliga könet ska börja odla skägg under sässongen, kanske alla damer borde odla ut fullväxt på musen...
Om vi ska hångla med skägg så ska ni få surprice varje gång ni tar med en sässongshöna för nattaktivitet i sänghalmen.
Alla damer måste insistera på lick lick!

För övrig ett gyllene uttryck: SÅS I SKÄGGET=MENS.
Kunde inte sagt det bättre själv. :)

Sofi_J sa:
emilia85 sa:
Om nu alla av det manliga könet ska börja odla skägg under sässongen, kanske alla damer borde odla ut fullväxt på musen...
Om vi ska hångla med skägg så ska ni få surprice varje gång ni tar med en sässongshöna för nattaktivitet i sänghalmen.
Alla damer måste insistera på lick lick!

För övrig ett gyllene uttryck: SÅS I SKÄGGET=MENS.
Kunde inte sagt det bättre själv. :)
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH

klockrent med skäggtävling!! tyvär tycker inte min flickvän om att jag har långt skägg =( har dock haft innan jag träffade henne ca 1 decimeter skägg!!!! jag blev kallad usama då =) det sparade jag ihop på 5 månader.. mycket varmt och skönt! en jobbig grej med så långt skägg är att det lätt fastnar i dragkedjan på skidjackan om man inte är konsentrerad på vad man gör....

angående ölfrågan så måste det vara San Miguel som har gjort mitt skägg!! har varit trogen San Miguel drickare i flera år! iof kan det vara whiskey också som gjort lite grann, men ingen billig skit, utan 10-15 årig måste det vara!!!!

eran skäggentusiast i västerås!!
Danne

Den här veckan har det inte hänt mycket med skägget och därför får ni fingret på den skadade handen istället, för att uttrycka min besvikelse på Glenn Knegoff!!!

robster.jpg

Tyvär måste jag erkänna att jag satt saxen i mitt skägg. Lovar att jag inte har klipt så mycket. Men har upptäckt ett mindre trevligt problem. skägget fastnar allt som oftast i dragkjedjan på jackan och jag lovar de kan göra ont. Så i väntan på att fixa sköna flätor i skägget har jag trimmat lite så de inte ska fastan så lätt, annars värmer det så gott så gott.

Ser fram mot trevliga bidrag i tävlingen och är ganska säker på att Domarna går att muta :)
Kalle Kax

KalleKax sa:
Tyvär måste jag erkänna att jag satt saxen i mitt skägg. Lovar att jag inte har klipt så mycket. Men har upptäckt ett mindre trevligt problem. skägget fastnar allt som oftast i dragkjedjan på jackan och jag lovar de kan göra ont. Så i väntan på att fixa sköna flätor i skägget har jag trimmat lite så de inte ska fastan så lätt, annars värmer det så gott så gott.

Ser fram mot trevliga bidrag i tävlingen och är ganska säker på att Domarna går att muta :)
Kalle Kax
hmmm, det är dags att få igång KAKS att börja sticka alt virka skäggskydd för skid-och brädåkare!!!
Dragkedjorna är inte lika utvecklade som övrig utrustning!

Bästa skäggvänner,

förlåt min frånvaro men har varit på träningsläger och hårdkört med skäggodlandet, tycker jag börjar få bra häng på det hela. Kolla gärna in min profilbild för bevis! Och thing's can only get better, får dagligen hemliga tips från min numer ifrånväxte men alltjämt gediget skäggige bror om hur jag ska finslipa mina tekniker ytterligare.

Nu när jag fått hyfsad koll på det här med ansiktsbehåringen funderar jag på att ge mig i kast med den där muffutväxten som emilia85 föreslog. Vi får dock se hur det blir med att återkomma med bilder i den frågan.

Gott skägg.

Nu har min vapendragare sky mailat Christer Fugelsang i ett försök att få honom att odla skägg. Skulle vara mycket intressant att se vilka effekter viktlöshet har på skäggväxten!

Dessvärre kan vi inte posta hans mailadress. Eftersom han har så mycket att tänka på där uppe i rymden så hinner han inte sitta och maila hela dagarna men här är vad som stog i mailet:

"Hej Chrille!
Hoppas ni anammar skägget och dess växtlighet och sparar ett rikigt gott rymdskägg!

/sky"

Vi väntar spänt på svar! Vi håller även på att upprättar en kontakt på NASA som ska kunna hjälpa oss sprida skäggets budskap till andra planeter. Jag menar är jorden verkligen tillräckligt stor för ett sånt här megaprojekt dee-luxe?

Skägg är butalt! Snart i ett solsystem långt ifrån DIG!

Kärlek, skidor, skägg, tapirer och rymden på er!
Jeffa

skywalker1976 sa:
KalleKax sa:

Kalle Kax
hmmm, det är dags att få igång KAKS att börja sticka alt virka skäggskydd för skid-och brädåkare!!!
Dragkedjorna är inte lika utvecklade som övrig utrustning!
Om man vänder på dragkedjan skulle det kanske vara en lösning på problemet.
Ett virkat skäggskydd skulle nog inte vara så trevligt, då blir det ju dubbelt så varmt.

Jag gjorde brutalvurpan i backen i dag & hade glömt gylfen öppen.

Snö I skägget, jaddå!

[ img] http://my.opera.com/TSNM/albums/showpic.dml?album=94274&picture=1250080 [ /img]

Ta bort mellanslagen som jag skrev innanför []-taggarna och resultatet blir såhär:

Edit: Fast det blev tydligen inte alls bra. Verkar vara nåt skumt med den länken som gör att det inte funkar. Här är en bättre:
muffjpgthumbna5.jpg

Ser fram emot fler bilder från dig och övriga deltagare i dam-klassen.

För egen del har jag erkänt usel skäggväxt så jag sätter mitt hopp till olika dopingpreparat i stil med öl och whisky för att ha någon chans i denna håriga tillställning.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp