B
balanselius
Guest
Skäms ni inte?
En sak som stört mig länge med alla dessa "vilka skidor" trådarna förutom antalet är den bristande informationen som anges i dem men mest av allt detta ständiga "jag är XXX cm lång". Jag kanske inte borde förvänta mig mer av ett forum inriktat på något som först och främst utövas fysiskt men är vi skidåkare så okunniga att vi inte ens förmår lista ut att vår kroppslängd är irrelevant i sammanhanget?
Ifall cyklister skulle komma med ett "jag har hjälmstorlek 58 vilken cykel ska jag ha då?" eller man allmänt frågar "jag är 174 cm lång vilken mat bör jag äta ?" skulle man inte bli totalt idiotförklarad? På forumet är det knappt så någon höjer ögonbrynen när dessa påståenden frekvent förekommer.
Så frågan är: skäms ni inte över att associeras till dessa intellektuella snedsprång?
Ifall cyklister skulle komma med ett "jag har hjälmstorlek 58 vilken cykel ska jag ha då?" eller man allmänt frågar "jag är 174 cm lång vilken mat bör jag äta ?" skulle man inte bli totalt idiotförklarad? På forumet är det knappt så någon höjer ögonbrynen när dessa påståenden frekvent förekommer.
Så frågan är: skäms ni inte över att associeras till dessa intellektuella snedsprång?