Skärningsradie!

Skärningsradie!
Med radie menas hur mycket en bräda eller en skida svänger. Alltså hur mycket som skiljer mellan skidans/brädans ändar gentemot mitten på densamma(bredden alltså) större diff = mer sväng. Vill du ha något som svänger mycket ska du alltså tiita efter ett litet värde. (brukar mätas i meter men det finns säkert andra mått oxå. Men å andra sidan krävs det mer av dig som åkare att behärska en skida/bräda med liten radie.

Hoppas jag intekrånglar till det för mycket.

lycka till.

Skärningsradie!
gonz00, hittade du den definitionen av radie i Nationalencyklopedin, eller? Uttalandet får mig att sätta upp hypotesen att det totala informationsinnehållet på hela internet understiger 0. Mängden "negativ information" som presenteras bara i denna tråd är ju imponerande. Tur att fenix_tx får koll på det hela. Frågan är bara på vad?

Den värsta imbecillen är den imbecilllen som inte vet att han är imbecill.

HitMe

Skärningsradie!
Hoppsan, här får man visst passa sig, Försökte bara förklara hur det ligger till enligt den information och kunskap JAG besitter, Jag är väl ingen raketforskare men jag visste inte å andra sidan att man var tvungen att vara det för att få uttala sig. Bäst att behålla det lilla man vet för sig själv i fortsättningen, på så sätt om alla gör det så, vipps så har vi stoppat upp all utveckling.

Med hopp om framtiden.

Skärningsradie!
HitMe!

Jag måste nog säga att du för en gångs skull är ute och seglar i en nyckfull storm utan kontroll på vare sig segel eller roder...

Denna tråds del av det totala informationsinnehållet på nätet torde vara försummbar och således kan inga säkra slutsatser avseende Internets totala informationsinnehållet fastställas enbart utifrån fenix_txs slutledningsförmåga och gonz00s svar. Naturligtsvis kan du sätta upp en hypotes i frågan, men din argumentation och de fakta du presenterar är inte speciellt övertygande.

Jag tror dock att man genom att läsa denna och vissa andra trådar kan dra en slutsats avseende medelintelligensen hos Freerides medlemmar. Och ... jag vill inte påstå att den är negativ ... men ibland får jag en känsla av att vissa har ungefär samma stimulansbehov som en familjehund. Såväl freågeställaren och de som svarar på följande tråd http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=19537 är jag beredd att klassa in i husdjursgruppen!

That´s all kids! / MM

Skärningsradie!
Tur att vi (läs jag) som begåvats med en lägre intelligens får komma till tals ibland och på så sätt få de bättre vetande människorna att må bra genom att hacka och slå ner på andra genom olika forum (så som detta). Byracka, kan väl hända men snällhet och trohet som återspeglar dessa varelser ser jag mer som en kvalitet är som ett handikapp. Förhoppningsvis ska jag lyckas uppfostra mina barn till att bli lika korkade som jag, och på så sätt få framtida genier att må bra även de.

lyckligt ovetande om min egen dummhet siktar jag på MENSA.

tack för ordet.

Skärningsradie!
... helt rätt gonz00 ... de (läs vi) som är betydligt mer begåvade än genomsnittet och dessutom sitter på enorma mängder livserfarenhet ... roar oss kungligt med att hacka på mindre begåvade ... men du har ju faktiskt inte talat om vilken binding som är bäst ... vilket tyder på en viss självdistans och slutledningsförmåga ...

Fritt efter Peter LeMarc "...låt mig vara en lycklig idiot och aldrig behöva höra vad som sägs bakom min rygg ..."!

That´s all kids! / MM

Skärningsradie!
Oj, ursäkta om jag var lite hård, gonz00. Jag har inte mycket för begreppet intellegens, och tycker inte att det är applicerbart här. Min irritation, eller i alla fall förvåning, har varken med inellegens eller kunskap, eller med avsaknad av de båda, att göra. Snarare är det det faktum att fullkomliga felaktigheter presenteras som kunskap eller fakta som framkallar min nämnda sinnesstämning.

Originalfrågeställearens fråga är helt relevant och du kommer med ett svar som är helt inkorrekt, utan ens en antydan till att presentara dina fakta såsom åsikter eller som hur du tror att det förhåller sig. Tänk om frågeställaren tror på dig?

Men, men, istället för att lägga dig på rygg och blotta strupen kanske du kan förklara vad du menade med ditt inlägg, varför du skrev det, och hur det nu bidrar till den utveckling du pratar om. Ge mig några bra rgument, så skall jag genast be om förlåtelse.

Förresten så har inte tråden gett mig mycket till irritation, snarare några goda skratt, inte hånskratt, alltså utan skratt framkallade av humor. Originalfrågan, svaren, och frågeställarens konstaterande av att han nu förstår är, på ytan i alla fall, riktigt kul. Polarna här på bygget har flera gånger kommit förbi och undrat varför jag sitter och skrattar högt framför datorn...

HitMe

Skärningsradie!
För att då förklara mig så antog jag (kanske helt fel att göra det) att det inte var en förklaring på själva ordet radie frågeställaren var ute efter, utan snarare vad siffran runt ordet syftade på. Visst lindade jag in mig själv i någon form av förklaring som kan tyckas vara lite "luddig", och med detta på fötterna (alltså vad frågeställaren var ute efter, enligt mig) så låter mitt eget svar hyffsat bra, iallafall i mitt eget huvud. Men som sagt, kvantfysik är inte min planhalva.

Skärningsradie!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
i becomes e, high turns to low.
Then, for no reason, a t into space.
Is he ironic and then why is he so?
HitMe just transformed genius to craze.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp