SKI+SURF+Stryn?

SKI+SURF+Stryn?
Hört ryktas om att nån vettig människa dragit igång en surf and skicamp i Stryn någon gång i Juni. Låter jäkligt kul. Nån som vet mer (när,var,hur)? Behöver få lite kallwax mellan tårna och en och annan topp att slaska utför.

R

SKI+SURF+Stryn?
vågorna ser ju riktigt schyssta ut. Men som sagt, det blir nog dubbla olimmade 2:3:or och en Rema 1000 kasse över skallen.
Är det nan som surfat stället? Rippar det sommartid också, eller är det flat som resten av Europa?

SKI+SURF+Stryn?
Jo det ær ett riktigt fett alternativ kan jag meddela. Den ski/surfcampen.
Sen arrangerar SwedishMountainFilm
http://www.pumpapuder.nu
tillsammans med Stadsurfing
http://www.stadsurfing.com
StadtOpenSurftreff(S.O.S) helgen den 6-8 juni. En skøn session dær vi nybørjare som duktiga, utan tævlan surfar, solar, festar och umgås en helg ute på vackra spotet Hoddevik.
Mer info finner ni på nyss næmnda sidor.
En kul kombination till skidåkningen inne på Strynefjellet.

hadet bra
/SH

SKI+SURF+Stryn?
Jag var där i sommras. Riktigt skysst faktiskt. Rena North Shore fast utan rev. Jag bodde hos Torkild som hyr ut surfprylar o boende 100m från vågerna. (Lustig snubbe) I jan blir det barrels där säger han som man kan glida på i 30 sek ungefär. Fast på sommarn är det lite halvplatt som alltid. Kul som faan ändå. Det blir väl 1-1.5m om man har tur. Det är nog bäst att ringa Torkild först. Kallt är det faktiskt inte. Golströmmen går förbi utanför. Det är typ 17 grader på sommarn och 13 på vintern.

Hang Loose

M

SKI+SURF+Stryn?
Hur lång tid tar det mellan Stryn och Hoddevik? Verkar skita sig för oss Brant helgen. Är dock ett gäng som trol drar västerut helgen innan och teamar upp med surfcampen som nämns. Har någon erfarenhet av hela körsträckan Uppsala/Stockholm-Stryn. Tid, vägval, pölsepang etc.

SKI+SURF+Stryn?
Hä ba å åk!
jo..smidigast tror jag är från sholm efter Europavægen rakt mot Oslo sen rakt norr efter E6 till Otta. Dærifrån rakt væsterut tills du kommer till Stryn.
Till Stadt och Hoddevikær det sen fortsatt væsterut længs Nordfjord ca 2-2 1/2 timme.
Kolla runt lite på Stadsurfings hemsida, dær står vægbeskrivningar mm.
Om ni ær intresserad av Surftreffen så hør gærna av er till mig eller huset i Hoddevik, før tælt eller sængplats.
070-2119607, +47 57856944

mvh
/matte

SKI+SURF+Stryn?
Angående rättelsen om temperaturen.
När jag var där i juli var det inte 23 grader på lineupen. Fötterna blev blåa efter 3 timmar. men om man är skräddare kanske det är 23...
Bra är det allafall.

SKI+SURF+Stryn?
Campen kommer att vara den 12-15 juni.

Før mer info se powdercafe.com eller annonsen i senaste Brant.

Man kan också ringa +47 48 19 90 05

Detta ær den førsta skid & surf helgen i stryn någonsin, så vi hoppas på en tradition genom denna helg!!!!

Vi ses!!!

Tillbaka
Topp