Skibums Kiruna!

Linsmeier

Ny medlem
Skibums Kiruna!
Yoo dudes och hoes!

Jag undrar om det finns några som kommer att komma upp till de här regionerna eller rent av bor här som sysslar med tur och offpist åkning? Sitter just nu och börjar fundera på vilka berg och åk man skall ge sig på i vinter.

Kommer att jobba här i kiruna hela vintern, och kommer att börja med skidåkandet så fort det bara går. Någon som är sugen??

Eller är det någon som har några bra ideér vad man ska göra här, förutom att åka skoter då:)

Senast ändrad:
Skibums Kiruna!
Varken bor eller jobbar i Kiruna.
Men tänker hålla ett öga på den här tråden ändå.
Då jag länge har haft planer på att flytta norröver, och jobba inom gruvnäringen.

Så kan vara roligt att läsa vad det finns för möjligheter till skidåkning om man nu skulle få möjligheten att flytta :)

OT
Är det någon som har tips hur man som "Stockholmare" lättast får gruvjobb, först och främst sommarvikariat.
Så skulle jag bli glad över några sådana i PM-inkorgen :)

Skibums Kiruna!
Jovars det kommer allt att upptäckas i vinter! Nu ligger det ju ca 20cm ny snö, så hoppas att de öppnat pisten till helgen ialla fall så att man får värma upp lite!
Har hört att det kommer att bli fett här uppe i vår sen, så det är väll bara att hålla ut tills dess.

Ang gruvjobb så verkar det som om LK drar in på det nu, går inte lika bra som det har gjort nu en längre period.

Skibums Kiruna!
Hej,

Nu är det 12 år sedan jag jobbade i Kiruna.
Men i Kiruna åker man inte skidor utan skoter, möjligtvis längdskidor.

Du få söka dig till Riksgräsen, Kebnekajse, Abisko och Björkliden om du vill hitta alpin folk :-)
Det finns underbara friåknings möjligheter, men du får vänta till solen kommer tillbaka.
Dundret i Gällivare brukar öppna nu i november.

Vi åkte skidor på midsommar i år på riksgränsen, var mycket lite snö kvar tyvärr.
Dok var norska Stryn riktigt trevlig i år ca 4 veckor tidigare.

Ps vad jag förstod på den rundture. Vi var på i gruvan så går LKAB skit bra, de förbered en ny gruvnivå och de har aldrig brutit så mycket malm som nu. Dok blir allt mer automatiserat och de söker främst personal med högre utbildning.

Skibums Kiruna!
AnteeL sa:
LKAB går ganska kasst för tillfället, dessutom är det hög konkurrens för jobben. Dock har eller ska det precis öppna en ny gruva i Pajala. Inte Kiruna direkt men kika om du vill jobba.

http://www.northland.eu/sv-se/hem
fel.

förövrigt så är kiruna världens sunkstad eftersom att kirunaborna knappt får nått av lkabs pengar. (går till att bygga massa skitarenor istället)
och efter som att dom planerar på att öppna massa andra gruvor så försvinner många fina skidställen

http://www.utsidan.se/cldoc/gruvhot-i-kirunafjallen.htm#.UJt0QBMM7dE.facebook

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp