Skicka bräda?

aron_m

Medlem
Skicka bräda?
Hej! är det någon som vet hur man skickar en snowboard? Ska nämligen sälja min bräda och köparen bor i Örebro och jag själv i stockholm. Jag har ingen aning om hur man skickar så stora saker så om nån vet hur man gör eller har gjort det så kan ni väl dela med er av era kunskaper?

Tack på förhand!

Skicka bräda?
Bussgods är faktiskt det billigaste sättet att skicka. Posten fungerar också bra, men kostar lite mer.

Om du ska skicka endast bräda utan bindningar är det bästa sättet att vira in den i wellpapp och sedan tejpa utav bara den med packtejp så att man får ett tajt paket. Sedan går du till din bussgodsterminal eller ditt postkontor så hjälper de dig där.

Lycka till!

Skicka bräda?
vadå inte helt billigt ?????? bussgods e skitbilligt .. även för att skicka en hel jävla bräda..

posten tar typ 500 spänn för en bräda... bussgods tar typ 200-300 beroende på vikt å längd typ..

jag virade in skiten i bubbelplast, tejpade runt å skickade..

personerna som jobbar på bussgods slänger inte saker omkring sig som de ser vad det är för saker.. (hmm intressant svenska där)

www.bussgods.se titta vart det ligger och om det finns ett i örebro. spring ned, tejpa ihop och skicka.. jag skickade en bräda med skyddande bubbelplast och invirad i wellpapp.. det blev lite mycket vikt.. (ca: 290:-) eller nått... andra brädan skickade jag i bara bubbelplast och det gick på ca: 200:-

posten e dyrt..

/Kalle

Skicka bräda?
tack för svaren! var kan man köpa bubbelplast? finns det på bussgodsterminalen där man lämnar in den eller bör man köpa och fixa det innan?

Skicka bräda?
nja nu vart det väl inte riktigt pinn?

jag har skickat ca 10 plankor med bussgods och det har kostat från 82-96 kr inte ett öre mer för en bräda.

skickar du med posten kan det kosta upp mott 200-260 kr.

så det är grymt billigt med bussgods kör på det.

pinn för dina 200-300 kr kan du ju skicka 30-60 kg och det är tunga brädor du har isåfall =)

Skicka bräda?
hehe... men ... pintos..

du e kungen i min värld ;)

lyssna på pontus pintosson.. han vet vad han pratar om..

fast min jämförelse va rätt okej iaf.. även om priserna inte stämde..

faaan pintos.. jag har pejjat mer för en bräda ibland asså.. ??

kanske var det skrymmande eller nått... faaan jag vet inte ..

bussgods = billigt det vet jag iaf.. god jul

Skicka bräda?
Skickade precis min bräda till Göteborg (från Kristianstad). I slutändan blev det med en bekant, dock kollade jag över lite alternativ.
www.bussgods.se kan rekommenderas, där finns länkat till närmsta avlämningsställe, priser osv. Bussgods är dels att rekommendera eftersom det är billigast. För det andra känner jag större tillförlit till bussgods än posten (eftersom posten inte ofta fraktar större paket till privatkunder och det finns många mellanhänder som kan påverka varan du skickar).

Bussgods kostar ca 200-300:-, posten tar ut ungefär 380 inkl skrymselavgifter. Då om paketen väger mindre än 10kg (vilket jag förmodar att din bräda gör).

Alltså: Bussgods!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp