skicka prylar

hhmmmm

Medlem
skicka prylar
nån som vet nåt billigt o bra sätt att skicka massa prylar som väskor o brädor till chamonix? verkar inte riktigt få plats me allt när vi kör dit me vår lilla toyota i vinter

skicka prylar
DU kan prata med langley så kan du säkert få skicka ner något med deras buss. Min rumskamrat skickade ner sitt piano på 25 kilo med dem. Han spelade visserligen en del på gustavia, deras hotell. Men jag tror att du säkert kan få skicka ner lite grejer med dem mot en liten summa pengar.

skicka prylar
sorry man om jag svärtat ner din fiats rykte....ja e det nån som behöver en trumpetare o en pianist så e det bara att höra av sig

skicka prylar
Takbox har vi redan... grejen e att Furre ska ha med sig så mycket attiraljer för att göra sig fin, så han fyller takboxen med skit helt själv. =)
Dessutom har jag aldrig sett någon lyckas med bedriften att trycka in ett piano i en takbox...

skicka prylar
med tanke på hur du ser ut på din bild kan ju alla se att det e du som behöver ha me ett lass skönhetsprodukter...

e det ingen som vet nåt fraktbolag förutom posten som sysslar me att skicka saker i Europa? att ge nån reseledare svarta cash för att ta hand om mina kära ägodelar känns inte 100% säkert

skicka prylar
Du har inte funderat på att kanske lämna några saker hemma istället? Jag menar vad är det du måste ha med som inte får plats i en bil plus takbox. Skidor och kläder får ju plats. Allt annat är ju överflöd eller så kan man köpa där nere.

skicka prylar
Överflöd??? Tysk fulsprit och 2-300 liter öl är fan inte överflöd. Fast det e klart har man en pappa som pröjsar e det väl en annan femma...
Det e med andra ord i tyskland vi kommer att få övervikt så tanken är att skippa en hel del av packningen och lassa på med sjukt mycket dricka på bordershop.

skicka prylar
-> Dave Spruce
vadå lämna hemma....4 par skidor, 4 snowboards, sprit, gitarrer, möjligtvis ett piano....ska man endast supa ner sig o sätta på veckoturister så räcker det kanske me ett par skidor o ett par rena kalsonger...för oss me lite fler intressen o talanger ökar behoven förstår du grabben
har inte du skrutit i en mängd olika trådar om att du försöker vända plattor förresten?? köper skivor där eller???

skicka prylar
Weppa... Öl ska va billigare efter vad jag hört, men e det fel e ju våra problem lösta =)
Skämt o sidor... Vi har en hel del prylar vi vill ha med, i en liten bil med många människor... Utrymmet kanske räcker men vi tror att fjädringen kommer gå åt helvete =)

skicka prylar
Att köpa öl i Tyskland är faktiskt ganska onödigt, ni sparar inte msåå mycket. Inte om ni måste lämna andra saker hemma och skicka senare iaf. Bättre att köra ner till Salanches och köpa Koenigsbier. Mycket godare också!

Har ni en stor takbox rymmer den 4 par skidor och 4 par snowboards. Vi körde hem förra säsongen med 6 par skidor och 3 par brädor, 4 par pjäxor plus all annan skit jag hade med mig (inlines, min kite, jacobs hockeygrillor plus annan diverse skit). Tycker bara det verkar lite töntigt att välja bort saker som kläder, skidor osv, för att istället kunna köpa sprit och tjäna 300 kr typ. Gitarrerna kan vara softa att ha, men hade inte en räckt? Ett piano? Seriöst vad faaan ska ni med det till? Om ni nu är seriösa med massa skidor och grejer och ska köpa sprit som faaaan, när ska ni spela piano. Verkar lite onödigt..

Jag hade med mig alla mina skivor som jag behövde i ett case och en väska, det räcker faktiskt. Väger mycket men tar liten plats. Sen förstår jag inte vad du menar med att jag försöker vända plattor, utveckla gärna?

skicka prylar
Att handla öl i tyskland tjänar man inget på. Man får visserligen lite finare öl. Men vi köpte halv liters öl i sallanches för 0.33 e. Och billigare öl än så hittar du inte i tyskland. Sen e det inte helt onödigt att ta med sig ett piano. Min rumskamrat spelade piano nere i chamonix och tjänade 100 e per gig. Spelade 3 gånger i veckan vissa veckor. Det e lättförtjänta pengar, jämfört med allt annat jobb där nere som e värdelöst betalt.

skicka prylar
2 spelar höger en spelar vänster gura...därav minst 2...

" Skidor och kläder får ju plats. Allt annat är ju överflöd eller så kan man köpa där nere."

skiljer sig knappt märkbart från ditt tidigre inlägg:

"Vi körde hem förra säsongen med 6 par skidor och 3 par brädor, 4 par pjäxor plus all annan skit jag hade med mig (inlines, min kite, jacobs hockeygrillor plus annan diverse skit)"
"jag hade med mig alla mina skivor som jag behövde i ett case och en väska"

piano e mer en önsketanke men plinkande på tangenter istället för skitjobb på nån restaurang e helt klart en lockande tanke....och som du nu har fått förklarat för dig så finns det saker i världen som faktiskt inte får plats i din multisuperextradelux takbox

skicka prylar
stämmer det att ölen blivit så pass billig så e det naturligtvis onödigt att handla me sig....hur det e me starksprit? Också försummbart billigare eller t.o.m. dyrare i Tyskland eller?

skicka prylar
"..... Skidor och kläder får ju plats. Allt annat är ju överflöd eller så kan man köpa där nere."

skiljer sig knappt märkbart från ditt tidigre inlägg:

"Vi körde hem förra säsongen med 6 par skidor och 3 par brädor, 4 par pjäxor plus all annan skit jag hade med mig (inlines, min kite, jacobs hockeygrillor plus annan diverse skit)"
"jag hade med mig alla mina skivor som jag behövde i ett case och en väska...."

Skrev ju så eftersom att jag innan jag körde ner förra säsongen tänke exakt som du. Men har nu förstått att en hel del prylar är överflödiga. Och skivorna är inte överflödiga eftersom det var mitt levebröd där nere. Utan de hade jag ju inte haft någon intäkt. Så om man kan vara garanterad intäkt för att man tar med sig ett piano, kanske det kan vara lönt. Knappast annars.

skicka prylar
jamen då e vi ju tillbaka där vi började....vet du ett skit om att skicka saker till chamonix????? annars ge fan i att förpesta denna tråden

skicka prylar
Fan grabbar...
Peace love & understanding o sånt...
Testade att lasta på bilen lite idag... Fjädringen gick typ i botten =) Då var vi inte ens nära maxvikt... Fan va fittigt om man måste på att mecka med fjädringen och skit. Känns ju som en typiskt dålig ide´ =)

skicka prylar
DHL är svårt för privatpersoner att använda eftersom de endast fakturerar kostnaden för frakten. Posten skickar som sagt Europagods ganska billigt till storstäder.
SJ har någon freightservice som tar lite längre tid men betydligt billigare. Bussgods använder sig också utav en underleverantör som levererar dörr till dörr.
Allra billigaste är nog ändå att prata med Langley som någon nämde tidigare.
Om man är riktigt snäll kan man få restutrymme på någon pall som går med Pan Nordic Logistik. Ring och be snällt.. =) Till sist så tror jag (har aldrig skickat något med dom)att Jetpak har ok priser..

www.dhl.se
www.posten.se
www.bussgods.se
www.sj.se
www.jetpak

Tillbaka
Topp