Skidåkardricka?

TheDanne

Ny medlem
Skidåkardricka?
Tjena!
Eftersom jag trillar över 20 års-strecket först på onsdag har jag inte haft möjlighet att strosa runt i den riktiga butiken än...
När jag var nere i Alperna förra vintern var det dock en massa folk som drack "vete-öl", den var grymt ljus o skumma som fan! E det verkligen nått att ha (smaka aldrig)?? Vad heter den så fall? Går det att få tag på denna öl på systemet? Tänkte att vi skulle få lite alpkänsla på jobbet när vi dra igång i november...Säljs "Stroh Rom" på systemet föresten??
Ha det fint!
// Danne

Skidåkardricka?
Skidåkardricka?
den endas skidåkardrickan som är värd namnet är whisky! lär dig denna livets dryck och du kommer ha en extra krydda i vardagen så länge du lever.

Skidåkardricka?
Det tycks mig som om något fattas denna uppsjø av svar:
Den ædla drycken Fernet borde ligga på en delad 1:a, tillsammans
med Chaneuilen, som før många konsumerats mer æn vatten,
Diesel

Skidåkardricka?
sprit på över 60% klassas som narkotika i sverige. så den 80%iga finns inte att köpa här (har en hemma. hehe), men den går i vilket fall inte att dricka av rent, den som inte tror mig kan ju prova, det är helt otroligt starkt.

Skidåkardricka?
Nu har Ni flackåkare allt trampat i klaveret; öl, stroh och Jägermeister... Det är ju skandal att ni nämner dessa drycker i samma mening som "den ultimata skidåkardrickan"!!!! Nä flackåkardricka är ordet!

Nä nu måste nog de branta släktet här på forumet rycka in och förklara vad som ENDAST ska få säljas i en brantåkarbar!

För Er som vill bilda Er en aning kan läsa detta http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=3129 Trevlig läsning!

Eder Leder!

Skidåkardricka?
Tjenare!
Får väl ta o prova den 54% då i alla fall. Tufft att sprit över 60% klassas som narkotika, det visste jag inte..:)
Fick en liten sketen flaska 80% Stroh Rom av en kompis... Vad blandar man sånt med?? Tar för givet att det blir lite starkt om man inte späder ut den..
Ha det finfint!
// Tajgern

Skidåkardricka?
Om du nu nödvändigtvis ska blanda ut nåt fint som Stroh av 80%-ig halt finns bara ett lämpligt virke (virke är som alla vet den del i en grogg som har lägst alkoholhalt) nämligen 70%-ig Absinthe. Allt annat är vansinne. Lämpliga blandningsmått att komma ihåg är att ta 70/70, dvs 70 procent av varje. Sen kan inget gå fel.

Skidåkardricka?
Den ultimata skidåkardrickan är Red Bull. Härstammar från Österrike (precis som den moderna skidåkningen) och har samma uppiggande, lustfyllda effekt. Sedan sponsrar de alla coola evenemang av klass... Utspädd eller rent är en fråga om vilken smak man besitter och vilken del av dygnet man befinner sig på.

Skidåkardricka?
Dieselolja, måste väl ändå vara den optimala drycken.

Smörjer upp stela leder inifrån.
Literpris är svårt att slå.
Driver betydligt större maskiner än en människa.

Mer behövs inte sägas.

Skidåkardricka?
Enligt vad jag har fått lära mig består en riktig "skidåkarshot" av Sambuca och Baileys. Det ska vara skiktat med baileys överst.

Men; det krävs en för varje ben!

Smaka och njut!

(Jag vågar inte lova bättre åkning efter detta men kanske blir man lite mer avslappnad efter några stycken... =)

Skidåkardricka?
Lånad kommentar:
En riktig skidåkare dricker inte berusningsdrycker, han gör 600 armhävningar och går i säng kl:20.00.

//Gurry

Skidåkardricka?
Eftersom diskussionen åter igen dyker upp, vill jag härmed förmedla att det bara finns en dryck för riktigt håriga branter, nämligen gudagåvan Absint. Den fungerar i alla lägen!!!
Ryktet går att dom även ska klistra på nya etiketter med en skidåkare på....

Skidåkardricka?
Gurry>>

en riktig skidåkare gör 1200 armhävningar på en arm med en bira i den andra och går och lägger sig tillsammans med tre modeller som inte vill annat än...

eller?

Skidåkardricka?
Slår här ett slag för införandet av frikort på systemet på samma sätt som på Apoteket. Tror till och med att det skulle bli så skoj då att folk glömde bort o va sjuka o Apoteket fick mindre o göra!
eller..?
// Tajgern

Skidåkardricka?
Kronenbourg seize cent soixante quatre
lite sorgligt dock att bara 5,2 % varianten finns hemma då nuvarande orginal i la France är 5,9 och som för övrigt blivit devalverad även där från 6,5 till 6,1 till nuvarande 5,9nivå under de senaste sju åren av oförklarliga anledningar.
1664:an drickes väl kyld på tapp eller ur flaska
fördelen är att den som säljs i Sverige är importerad hit från strasbourg och inte licensbryggd(=förstörd)av Pripps eller Spendrups.

Skål på afterskin kamrater

ps alkohål såsom öl eller vin i måttliga mängder är bra för kroppen å knoppen och gör kvinnor och ensjälv vackrare ds

Skidåkardricka?
håller med de som rekommenderar Absinthe men finns inte det att tillgå så får man gå på Pastisen.

Skidåkardricka?
Fan vilkan lysande tips!!!
Känner på mig att det kommer bli riktigt bra drag på säsongsstarten i min stuga i alla fall!
Tackar o bugar (djupt)
// Tajgern

Tillbaka
Topp