Skidåkarmusik..!!

Scoop

Ny medlem
Skidåkarmusik..!!
Tjenare allihopa..!!

Jag undrar vad som är den typiska skidåkarmusiken, typ... vad är det För livstil som gäller för en new school skidåkare??

Skidåkarmusik..!!
Gör vad du känner och lyssna på vad som du tycker låter bra....Man blir inte bra på att klämma lagg genom att lyssna på "rätt" musik, utan av att vara en harmonisk människa!

Skidåkarmusik..!!
Helt solklart åker man om kring med sina små hörlurar o tänker på brittan. Även en del Pojkband rocker fetast i de extrema coularerna i chamo.

Men du som new school åkare borde om du ska vara het o inne lyssna på Chebang även Abba Teens o Bubbles är okej. Har hört att Candide o Hall rockar till en hel Brittan oxå innan de drar en D-spin.

Skidåkarmusik..!!
tja limp bizkit ä ju rätt så sköna. men hellacopters funkar ju bra å samma me crazy town ibland. kent går bra ibland lixom stakka bo:s senaste CD.

Skidåkarmusik..!!
Gärna lite okända band som typ "Slightly Stoopid" eller "Screeching
Weasel". Inkfish Stockholm, Zebrahead och vissa låtar av
Bloodhound gang funkar oxå!! Det viktigaste är dock känslan!!

Skidåkarmusik..!!
HELLACOPTERS! och mycket annan rock men även lite house och funk är det många skidåkare som lyssnar på. men jag tror inte att någon bryr sig om du lyssnar på westlife, om du är en skidåkare i själen så behöver du inte visa det med musik, lyssna på det du vill.

Skidåkarmusik..!!
Det mesta funkar bra. Det är helt beroende på vilket tempo du håller. Jag fann att Linkin Park funka grymt under helgen i Stryn. Oftast behöver man ngt som är ganska hårt för att komma igång men alla är ju olika. Den ultimata skidåkarmusiken är trots sitt slöa tempo; Bob Marley!!!

Skidåkarmusik..!!
Eller kanske lite Lasse Berghagen på Skansen. Värsta hypen i Cham till vintern... Tänk er ett knökfullt Chambre som gungar till tonerna av "Teddybjörnen Fredriksson", ganska så nice. Eller varför inte nåt med Sven-Ingvars, eller rent av Wizex kanske. Blir helt svettig bara jag tänker på det, här finns ju en hel guldgruva att ösa ur.

Skidåkarmusik..!!
Man ska lyssna på Fu Manchu, 59 Times The Pain, Pivit, Social Distortion, Sprung Monkey, Welt, Frankie Machine, Fat, Bad Religion och Hellacopters. Vad annars...?

Skidåkarmusik..!!
Rock och punk går alltid bra även klassiskt så som mozart kan tänkas funka i vissa lägen. Men bäst är Gluecifer, Hellacopters, Dead kennedys, Motorhead, Ramones, Rocket from the crypt, Black sabbath och liknande.

Skidåkarmusik..!!
-danne

om man ska pumpa pudder så ska man lysna på något småt galet med gäm tackt.

big jamp andredilinet ska pumpa som fan så rock fett.

Skidåkarmusik..!!
Ja vad ska man lyssna på för något? Förra säsongen så spelades Three doors down rätt friskt i min bil inför dom dagliga åken. Men inte fan vågade jag ladda på i big jumpet för det..
Pearl jam, Rage against the machine, Alice in chains, Beastie boys, Lok med andra ord sånt som DU tycker e bra om du blir peppad av Sten&Stanley så lyssna på det.

Mvh Mannen utan den skärande svängen

Skidåkarmusik..!!
Skönt gitarrmangel varvat med skön sång (och dessutom gratis att tanka
ned till sin MP3-spelare!) Prova kombinationen MGTS och puder!

http://www.mygodthesound.com/music.asp

Tips: De nyare låtarna:
Revolter, Firehouse, Sun och Times är grymma!

Får mig att tänka på ett av de grymmaste banden, Salt!

/Tybolt

Skidåkarmusik..!!
Många Queen låtar har en jävligt tydlig basrytm som jag tror funkar bra att åka till..
Jag föredrar visseligen ljudet av snö som flyger omkring mina skidor...

Skidåkarmusik..!!
Liksom det handlar om vad som känns bra i lurarna, liksom inte vad alla andra satens wannabies klatchar runt med... men sen så kan duju få ett o annat råd...
finns inget finare att ha typ på multum volym på morgonen innan en helda i backen:
Schysst surfmusik från sextitalet... mmmm, rekommenderas då då..!

Tillbaka
Topp