Skidåkning i västra norrbotten, så gott som slut

Fredrix0n

Ny medlem
Skidåkningen i norrbotten kommer snart upphöra, se bara vädret hur mkt snö har det kommit i år jämfört med för 20 år sedan. Förr hade vi en meter snö vid det hära laget, jag minns när jag var kring 10 bast och såg storgrabbarna åka i stora hopp, som dem inte hade nåt problem med att få ihop i jämförelse med idag.

Nästan så man måste ge upp skidor snart eller flytta till alperna...

Va tycker ni?

Ja, iår är det dåligt med snö. Men förra året hade t ex Åre en av sina bästa snösäsonger någonsin så det kan ju bara vara ett snöfattigt år (?)

i stockholm äre fan ovanligt bra vinter. Vi har fan riktigt bra park jämnför mot åren tidigare :)

idag regnade det i östersund en stund-;):(

Dem dåliga vintrarna har ingenting med växthuseffekten att göra enligt vissa forksare.
Det är så här med jämna mellan rum kanske 100 år eller nått :S (?) ungefär som det e varmt och sen blir det kallt eftet nått år igen. Enligt statestik.

Sverige varju känt för sina iskalla vintrar under tex. Gustav Vasas tid. då anföll ju danmark över isen till sverige ^^

här i mora är det iallafall asmycket snö, gesunda har öppnat nästan alla backar, var längesen det hände senast.

kanske bara är dåligt med snö tillfälligt ? man kan ju alltid hoppas :)

läste på gesundas hemsida idag att debara har 7 backar öppna.. visserligen hade de ju fått nästan en meter nysnö idag.
btw, har gesunda kvar bussen?

okej då, men det är ändå ganska mycket :)
hahaha, nej dom har inte kvar bussen, ingen aning vart den har tagit vägen.. men det var väl tur att dom tog bort den, alla ungar skulle åka på taket å ramlade då förstås för att det inte gled. blev väl för mycket skador på den kanske..

haha jo de var väl tänkt så, men det fattade inte folk, och så hade dom ju byggt "hoppet" ända upp till taket, så det var bara att åka på :P så var det sista gången dom hade den uppe iallafall.

haha smart.. :P
jag var där innan jag åkte twintips för kanske 5 år sen ^^
då var den där å då var parken grym vad jag kommer ihåg iaf.
jävla dum ungar asså..

okej.. för 5 år sen hade dom väl inte ens nån park ? :P iallafall så lär den parken dom har nu vara helt fantastisk om man jämför med då ;)

haha okej :P
men 3 år ddå?
vet ej innan jag hasdemina första skidor salomon nånting gula (TTs)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp