Skidåkning Island - När?

aepe

Ny medlem
Skidåkning Island - När?
Det har tydligt gått upp för mig att skidåkningen på Island inte är något att hänga i granen. Särskilt inte i deras system. Men jag undrar om någon har nån koll på när det är säsong? Visserligen hittade jag efter mycket letande en webkamera i Bláfjöll http://www.skidasvaedi.is/, men den visar ju inte mycket. Isländska är svårtolkat och deras engelska del är klart begränsad.

Senast ändrad:
Skidåkning Island - När?
Jag va på Island förra året. jag tror att säsongen är ungefär samma där som här. men det jag va mest förvånad över var att jätte många kunde prata svenska, och nästan alla Danska. så man klarar sig rätt bra.

Skidåkning Island - När?
Er ikke Island ganske vindblåst og stort sett knallhard snø? Har stått litt på ski med islendinger, og det virker ikke som det er mye pudder de har hatt på hjemmebane opp gjennom årene.

Men er sikkert billig da!

Skidåkning Island - När?
Skulle precis säga, har ni sett steep?
Dom bestiger ju någon topp (eller några toppar?) och fy helvete vilket väder det var. Verkade ju finnas rätt sjysta berg, som man alltså får ta sig upp på egen hand dock...

Skidåkning Island - När?
ja, island är väl inte känt för att bjuda enbart på sol som jag fattat det.. men är säkert grymt om man prickar in en bra vecka:P och gillar att knata..

Tillbaka
Topp