Skidåkning? nEjnejnej.....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ska man skratta eller gråta?

Värst var nog snowboardåkaren som sa "hitta på något eget" om att åka skidor i pipen.
Om vi skulle omvandla den mentaliteten till skidåkarnas syn på saken så kan ju du som snowboardåkare hitta på nåt eget istället för att åka nerför en backe för det gjorde man ju först på skidor...

Tro nu inte att jag inte tycker om snowboardåkare, många av mina allra bästa vänner är brädåkare. Men den där "hata skidåkarna "attityden kan du ta och trycka upp där den kom från.
Sen anser jag ju också att "skiboards" har ytterst lite att göra i backen, ungefär lika mycket som en snowracer, pulka lr "trickskidor" (dom i plast).

Eder Utter

Gaybladesen är för plogbögstyskar som inte kan något annat!

Snowblades har funits i säker 20 år (Bigfoot och Miniski) och det är inte mycket som talar för att de skall konkurrera ut skidorna. SOm gammal skidlärare så kan jag även tillägga att lära sig åka skidor gör man inte på blades men kan man hantera skidor är blades inte någon speciell konst då gruntekniken i carvingen är den samma. Ju kortare och tillika mer skärning detso mer svänger skidan och desto närmare backen kan du ligga. Det är fullt tillräcklig med ett par slalomskidor liknande de de tävlar med i världscupen för att kunna ligga med höften i backen om viljan finns.

Snart kommer skidor och bräda att dö ut och försvinna från X-games, och in kommer PULKA!

baldes kommer aldrig ta över hur j vla töntigt det än blir
så kommer det bara att stå i skuggan av skidor det är så det ser ut och alltid kommer att vara

de e klart att inte skidor kommer att DÖ ut... de kommer att finnar tills jorden går under!!!!

Nu är det så att Skiboard är en utdöende "sak" som hade sina glansdagar i några år då den nu dör ut sammtidigt som åkarna bryter benen eftersom dom inte löser ut... Och snowboard håller också på att dö ut... Laggen växer hur mkt som helst, fråga på vilken skidort som helst! som exempel Gränsen, Åre, Sälen m.m!

Åk lagg det gör själen glad!

He he du har ju i alla fall provocerat ganska bra. Jag har defenitivt kommit på bättre tankar tänker kasta mina skidor och köpa blades, ett par i varje färg!

Tror absolut inte att snow-blades kommer överta, men snowblades är kul!

Inte började jag åka twintip, nejnej. Jag började med ett par lättåkta snowblades. Lärde mig grunderna på Snowblades och det var lätt också. Så det blev roligt att åka. Efter några år på snow-blades gick jag över till ett par twin-tips och tyckte det var minst lika kul. Men jag tror inte jag börjat åka twintip lika mycket som jag gör idag om jag inte hade börjat med dom lättåkta snow-bladesen!

Start whit Swnow-blades, and then go over to twin-tips!

...och sen när barnen får hår på kroppens mer skymda platser inser de vilken riktning som är rätt och börjar åka feta offpist skidor.

snowblades var fanemej det mest bögiga jag någonsin prövat på. Skidor for ever.

...vill bara komplettera med att jag redan sagt mitt i saken för fem år sedan ... no more! (Se sidan 2!)

That´s all kids! / MM

LOL! fyfan vad folk hetsar upp sig för att ngn oseriös perosn skriver dålig om skidor och bra om blades.
Fan.. väx upp låt folk åka blades om de vill och låt de åka var fan de vill också för den delen..
Är ni Avundsjuka på "bladarna" att de vågar åka ngt som DE tycke rä kul och kanske lättare?

Om du inte kan åka med händerna djupt ner i backen på ett par vanliga twintips så kanske du ska ta och fundera på om verkligen blades är något för dig. Kan du inte åka vanliga skidor på en riktigt sätt kommer det bli svårt med att åka på blades.
Desstuom åker man inte blades, dom har man för att skydda pjäxorna när man går på asfalt.

Heehee.
Det räcker att nämna snowblades för att ALLA "riktiga" skidåkare ska stå enade!
(och då berätta hur fel man har, även om de aldrig åkt blades)

Själv gillar jag att kunna variera mellan korta & långa skidor.
Om detta tyder på att jag är homosexuell eller att jag har liten snopp, så är det bara något som märks ett par veckor om året.
Det kan jag leva med :)

Men på ett så här stort forum som freeride faktiskt är, är det helt klart att man MÅSTE tycka precis som alla andra, för annars j*vlar...

Oj oj oj oj, heja sverige.

Som Mountain_Man så fint försökte förklara: det här är en gammal tråd! BigAir har svarat i fyra olika snowblades-trådar bara för att reta upp folk. SLUTA SVARA! Ämnet är utagerat.

Allex:

Ajaj, hemsk överträdelse. Svara på ett gammalt inlägg såhär. Nej fy! Icke! Bad dog!

allt som du räknade upp i det meddelandet kan man göra på skidor., om du inte kan åka med händerna i backen på ett par vanliga pistskidor så ska du nog inte skaffa blades....

plus att den här tråden är fett gammal, jag måste vara den sista som skriver i den

jag hörde inte vad du sa kan du säga det igen. Jävla myggor som surrar på dåliga inlägg här på Freeride och det var fan bra den häär gången.

har åkt bräda, skidor och skiboards("snowblades") :)

Men skidor slår allt :) farten, svängarna, djupsnö åkning och inte minst hopp med skidor :)
jag undrar om det finns någon som kan ta riktigt stora hopp med blades? skulle gärna vilja se ett sånt klipp :) länka om det finns! För det lär vara ostabilt som fan.

Okej..6 årsen detta postades. och med facit i hand så kan vi väl säga att han hade fett fel med att skidåknnigen skulle dö ut.
Har ökat mer och mer för varje år och det ser ut att forsätta så me!

Kolla när inlägget är skrivet. för ca 6 år sedan :D Han hade inte helt fel. Kommer ni inte ihåg perioden då det var blades överallt? A ja fel hade han iaf. Intressant att se kommentarer och resultat såhär 6 år senare.

Börja åk bräda i stället, så ska ni få se nått exremt (roligt)
Skulle aldrig falla mig in att köra med skidor i pist/offpist, hänger inte i hop liksom.
Dessutom ger bräda mer glädje och man känner av adrenalinet mer på bräda!

Snowboard - för den äventyrssökande personen, som även vill ha kul i backen!

skidor (grupptryck,grupptryck *host*host)

Senast ändrad:
dum i huvet e han ju inte för 6 år sedan så var det ju mer o mer snowblades....sen försvann dom mer och mer och se hur bra vi har det idag med mkt skidor istället för små,små plankor!

HAHA vilket skämt... skidor håller bara på att växa ... gayblades åker bara sånna som inte kan svänga med vanliga skidor....länge leve skidåkningen!!

lol, orka den här tråden. År 2000 visste man inte framtiden som är här nu. Vad jag vet så har mina plankor inte dött än.

hahahahahahhaaaa... det är nog din hjärna som håller på o dö....

haha :P testade blades förut, slutade för att det var så ävla tråkigt ingen fart, inga höga hopp.

skidor is the shit!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp