Skidåkninginomhus! Nu när säsongen börjar lida emot sitt slut!

• Trådstartare Trådstartare ahj
  • Start datum Start datum

ahj

Ny medlem
jag slår vad om att Göran Persson hellre slösar pengar på syltmunkar än att bygga att inomhus jibbing plejs så skriv inte till honom. Skriv till någon ungdomsminister lr nått och säg att det finns massor med små lessna människor på sommaren som inte har något att göra och att dom skulle bli jätteglada om dom fick ett ställe att hålla till på sommartid.

Om alla jibbers som vill att det där ska byggas upp kan betala in 20 spänn så får man ju in massor med pengar

jag håller med, vore helt underbart med en innomhushall där man kan åka.. Jag tycker att vi gör en namninsamling nuuuu....

asbra ide ju.. lixom lite pengar per person å så skickar man d till nån maktmänniska!

Okej visst!! adda mig på msn haha!! kimbadar@msn.com

Så fixar vi en namnlista och börjar samla in namn och skriver som ett kontrakt att alla som skriver på är villiga att betala en viss summa pengar per säsong, och en engångsavgift! Alla som vill hjälpa till! nog för att det är omöjligt men vad gör man inte för att få ett litet hopp om skidåkning sommartid!..

Hejsan!

Har tänkt på en idé väldigt länge nu!

Eftersom jibbing blir allt mer populärt så tänkte jag ta upp min idé.

Fryshuset i stockholm har ju ramper och sådana saker för skateboard åkare inomhus, och rent teoretiskt skulle man kunna bygga en inomhushall för jibbare under sommaren, Till exempel i en ishall, producera en massa snö och bygga ramper och hopp och så vidare, så man kan raila och allt som man i stort sett kan göra i en park fast i en mindre skala lixom!

Fast problemet är väl det ekonomiska men det skulle säkert få många besökare. Framförallt under sommartid då skidorna ligger på hyllan och man är som sugnast!

Men som sagt det är en kostnadsfråga!

Någon som vet om Sverige har någon sådan anläggning eller har planer för en sådan?

Eller någon som delar mina idéer?

Eller några andra ideér under sommaren? Som man har skidorna på sig!! Tunnt på sånt men använd fantasin!

Här, ALLIHOP! Slå iväg ett mail till nått av dom här, skulle mest gissa på denna adress-----------> socialdemokraterna@riksdagen.se <--------------------

Ni kan ju även länka dom foruminlägget i mailet!

Nu är det bara att hoppas på det bästa :D

"Vill du kontakta socialdemokraterna och fråga om var vi står i olika politiska frågor?

Ring 08-700 26 00 så får du dagtid alltid kontakt med socialdemokraterna.
Eller e-posta: info@sap.se

--------------------------------------------------------------------------------
Socialdemokratiska partistyrelsen
Partiexpeditionen
105 60 Stockholm
Besöksadress: Sveavägen 68
Tel. 08-700 26 00
Fax 08-20 42 57
E-post: info@sap.se

Socialdemokratiska riksdagsgruppen
Sveriges riksdag
100 12 Stockholm
Besöksadress: Riddarhustorget 7-9
Tel. 08-786 48 60
Fax 08-21 15 24
E-post: socialdemokraterna@riksdagen.se

Svenska Socialdemokrater i Europaparlamentet
Europaparlamentet
ASP 14G302
B-1047 BRYSSEL
Besöksadress: Rue Wiertz
Tel. +32 2 284 63 70
Fax +32 2 284 91 99
E-post: psedelegsv@europarl.eu.int"

Jo det skulle ju vara nått, för att inte behöva använda så mycket snö kan man ju bygga allt i trä innan, och sen spruta snö på.

Ta upp det med nån person med makt, skriv ett brev till Göran Person, eller vem man skriver till med över 500 underskrifter så kanske dom tar upp det.

Haha ja visst! Det skulle man ju kunna göra! Men tror nog att kostnaderna är allt för stora, med tanke på att du måste ha kyla! Men finns det inge fejk snö elelr nåt? :P.. Bomull (puder) Haha!!

Men du skriver väl under eller??

bra idé men d lär vel inte va så dyrt! bara att ha snö och såna här kall hållningsgrejer som man har i en frys + skaterampar!

man kan ju bygga om ett par rullskidor å köra i fryshuset... de borde funka

Rullskidor jo kanske, men lite kärvt i landingarna bara!... Gäller ju att landa exakt isåfall! Annars kan man nog skada sig rejält! Då kan man väl lika bra åka inlines? :P

det finns inomhus backar i t.ex. belgien, tyskland, finland o nederländerna men inga i sverige, kanske dags o bygga en? din idé kimbadar tycker jag kanske skulle funka, gäller bara att man tar tag i det!

Jo precis, men som sagt, för vilka pengar då?? Det lär ju vara dyrt och bara ha igång en sådan anläggning lixom! med tanke på att det måste vara kallt där inne!. Och så måste man ha en anläggning också till att börja med!. Men kanske skulle skriva till Persson :D..

i sheffield och på lite fler ställen i england finns utomhusanläggningar för skidor på sommaren och när det inte finns snö.. ta en titt på http://www.sheffieldskivillage.co.uk/ där finns en del att hitta... de har halfpipe och allt!!

jag har inte varit där, men tydligen skall det vara ganska bra. det är bland annat en 13-årig kille som redan är med i lines team som har sett ordentligt med snö en gång.. så det är nog bra kvalitet på det underlaget

//Blom

Fy faaan lite coola grejor!! Då är det väl bara dags att bygga nåt sånt i sverige :D...

Hade dom inte såndär matta utlagd över hammarbybacken förut, så man kunde åka skidor utan snö? Tror det är någon slags variant av den där gröna dörrmattan i plast, ni vet.

Denna tanke är inte omöjlig att genom föra.. nu under dom sensaste åren skall staten.. vet inte bara om det är stockholm ska satsa på ungdoms sporter.. tror dom ska satsa 80 miljoner/miljader kommer inte ihåg.. men bland annat en skatetopia på högdals toppen *tiseltasle*.. så detta kan ni nog få igenom.. så få ihop lite folk och kontakta myndigheterna..

bäst att ni hittar platser/lokaler och designar allt själva för att ge ett bra intryck inte komma.. men skidbrallor så det ser ut som ni har skitit på er reäljt och säger.. öhh. mhh vill vi ha en sån där park.. fast typ inomhus typ.. öhh...

GO OUT AND PLAY!

Kontakta Kläppens parkshaper och förklara lite närmare vad du har för tankar. Dom har ju redan hoppen shapade i jord, så det skulle ju bara vara att lägga ut mattorna över delar av parken. Tror dom kan nappa faktiskt, vill ju vara #1 i Sverige på jibbing och snowboard, en sån grej skulle garanterat ta dom till toppen. Do it, Do it..

jag såg en bild på newscholers där dom åkte i en innomhus hall men rails å wallride....inget bigjump:(

en vanlig liten ishall kostar bara kring 3 miljoner att bygga har jag för mig.....

så hur ska vi göra? ska vi först börja med en namn insamling? vilka känner sig manade att designa? Jag har skills i Solidworks så jag kan rita modeller i 3D bara ni ger mig ritningar

Crilleus det bästa är att hitta var ni ska ha stället.. vilken stad vad för lokal m.m.

Crilleus det bästa är att hitta var ni ska ha stället.. vilken stad vad för lokal m.m.

Fett bra ide kimbadar.. Jag tror inte det blir så överdrivet dyrt.. lr asså det e klart att det kostar lite men som några redan har nämnt så ska man ju isåfall bygga allt i trä innan (precis som för skateboard) vilket redan finns på flera ställen för då behöver man inte så överdrivet mkt snö till kickarna osv.. kylningen bör heller inte kosta så otroligt mycket pengar TROR jag.. det är ju bara att kolla upp..

Och om det här går igenom :) så blir det ju grymt bra för man kmr lära känna så otroligt mkt sköna människor med samma intresse som än själv även på sommaren.

Tjernare allesammans, kul att ni tyckte min idé lät bra!.. Men om vi iallafall skall försöka få det här att gå igenom så behövs det hjälp! Man kanske skulle kunna lägga upp en hemsida? och på så sätt få namnunderskrifter!, bidrag: per person som skriver under, alla som skriver under är beredda att betala en överrenskommen summa, vart det ska ligga? bäst någonstans i utanför stockholm, Sedan ta upp frågan med någon! Lämna skisser osv, men som sagt behövs nog en hemsida för det, är tyvärr inte så bra på det! Men någon som kan hjälpa mig så kan väl vi alla skidåkare som ändå är som en stor familj försöka fixa något? // Skriv gärna i Gästboken!!

jag kan hjälpa till med disign till sidan, men jag är inte så bra på Html å sånt!
jag har oxå funderat å det dära å vi måste få igenom det hära,
så har jag oxå tänkt på det lokar väldigt mycket folk, så det måste juh vara rätt stort.. för en pistmaskin ska juh kunna glida runt där inne oxå! :D

men Eu bedrag borde väll gå?
hotelet i åre holly day club eller vad det heter e juh bygt på Eu bedrag! sånt borde funka!!! =)

hörni nu får nån ta och fixa hemsidan!
men hur lång tid tror ni de tar att bygga upp ett sånt där ställe?
byggarbetare brukar av mina erfarenheter ta väldigt lång tid på sej

aa det lättaste skulle ju vara att hitta en färdigbyggd lokal.. och om allt ska byggas i trä innan kommer det nog inte ta så förfället långt tid.. men jag tycker inte alla ska börja drömma bort sig för det är då oftast allt går åt skitan..

Vad det gäller hemsida behöver det bara vara information.. spelar absolut ingen roll hur det ser ut. jag känner några som jag sagt tidgiare håller på med en skateopia i stockholm kan kolla hur dom har fått bidrag..

Men då borde man fixa ett ställe där man kna slagga..
asså, typ hotell, men i samma byggnad..

Asså.. typ som skid-"lan".. haha
tufft iof..

Hare Gött!

har hört att ingemar backen i tärna KANSKE ska byggas in men jag har bara hört de ryktas!!

ska ni satsa på att få igenom en park i en ishall, lr göra som de länkade sidorna i sheffield? för då behöver ni ju inte inhomhus.. vilket kostar pengar, bara en backe..

ja vi behöver en bake och ett tak skulle vara bra :D
nån som har soppor hemma så vi kan dra upp en bake? :D

jag tror inte soppor är så bra att bygga med.. de blir nog bara översvämning om man försöker med det
däremot sopor kanske skulle funka

Tillbaka
Topp