Skidåkninginomhus! Nu när säsongen börjar lida emot sitt slut!

• Trådstartare Trådstartare ahj
  • Start datum Start datum
man kan ju hoppas på att det där blir klart 2006 - 2007 men jag har en underlig känsla av att de kommer skjutas upp ännu mer precis som alla andra byggen
här i vallentuna där ja bor skulle ett Mc´donalds vart färdigbyggt för typ 4 år sen och de ändå dom har hunnit är att riva dom gamla lokalerna

Jag tycker dom borde bygga in hammarbybacken och göra park i hela skiten istället , det vorre soft. Djurgårdens skid klubb kan ta sig att dom ska få träna slalom där för dom suger ändå.... bygg in hela hammarbybacken och gör en fet park med rails och olika spår från gröna hopp till svarta ... :D

Det skulle vara riktigt grymt om det fanns en sådan. Så slipper man klia sig i fingrarna och slippa åka så långt för att få åka lite skidor.

Billig och bra lösning för storstads parkåkare köp en skate/inlines och åk i en betong park.

Jag har för mig att dom håller på och bygger en inomhus backe för skidåkning i nån stad i värmland, nära norska gränsen..

kan inte hitta nåt om pipe på den där grejen byggd av fliesbergs . nån som kan säga vart det står ?

Såg ett program på National geographic och skidåkning och då visade de ett reportage från england där de åkte på Snowflex mattor! verkade så fan mycket klokare än att bygga inomhus

aa soft, men den där skiten lär ju inte va klar förrän typ 2010 . så om den personen som kom på det här kan ta tag i att bygga nå liknande bara för jibbing så skulle man bli lite glad.

det stog i tidningen att projektet hade fördröjts och skulle starta till hösten istället för nu

ja det är klart! Det är ju av mina erfarenheter standard här i Sverige att varje byggprojekt i hela landet flyttas fram några år! minst.
så vi måste nog börja bygga enorma rymdfarkoster nu så vi kan flytta till en annan planet. Solen brinner ju upp om endast ett par miljarder år!

men man kan ta kyl slingor som i en ishall va med att bygga en sån d e bra massa slangar som man lägger ut så e d iskallt sen :p

de lät ju trevligt. Men på sommarn när det är kring 30 gradjävlar så lär de ju kosta en överviktig summa att hålla de där kallt med kylslingor.

idén är skitbra. såg en film från newschoolers från en inomhusbacke. grymmt liten lutning fast med några hopp i. det var i england så det lär ju funka 1000 gånger bättre i sverige :) de har ju alla bigjumptävlingar inomhus också. såg en från en galleria. ungefär likadant som king of the globe fast ett vanligt hopp. det var grymmt. det borde ju inte vara så svårt att fixa. även om man skulle slå ihjäl sig om man klota :) men jupp. så dyrt det borde bli för att hålla igång...

Hejsan Hejsan!! Kul att så många tycker om idén! Men det var som sagt bara ett förslag, och mer verkar det tyvärr inte bli! Men men får väl åka vid ishallar i sommar eller något!!! Men visst om någon har något konkret förslag så?

Ja helt klart ska svenska folket få ett sådant skidåkningsland!

Skicka mig X antal adresser till Mäktiga personer så som Lars L, Göran, högmäktiga politiker, slalomförbund och allt sånt så ska jag skriva ett A4 till dom om idén!

http://www.snowflex.com/

Här, ALLIHOP! Slå iväg ett mail till nått av dom här, skulle mest gissa på denna adress-----------> socialdemokraterna@riksdagen.se <--------------------

Ni kan ju även länka dom foruminlägget i mailet!

Nu är det bara att hoppas på det bästa :D

"Vill du kontakta socialdemokraterna och fråga om var vi står i olika politiska frågor?

Ring 08-700 26 00 så får du dagtid alltid kontakt med socialdemokraterna.
Eller e-posta: info@sap.se

--------------------------------------------------------------------------------
Socialdemokratiska partistyrelsen
Partiexpeditionen
105 60 Stockholm
Besöksadress: Sveavägen 68
Tel. 08-700 26 00
Fax 08-20 42 57
E-post: info@sap.se

Socialdemokratiska riksdagsgruppen
Sveriges riksdag
100 12 Stockholm
Besöksadress: Riddarhustorget 7-9
Tel. 08-786 48 60
Fax 08-21 15 24
E-post: socialdemokraterna@riksdagen.se

Svenska Socialdemokrater i Europaparlamentet
Europaparlamentet
ASP 14G302
B-1047 BRYSSEL
Besöksadress: Rue Wiertz
Tel. +32 2 284 63 70
Fax +32 2 284 91 99
E-post: psedelegsv@europarl.eu.int"

Jag tycker att så många som möjligt borde skicka in ett mail till dom där så är det säkert större chans att det händer något.

ska vi dra igång not här på freeride lr satt d kommer fram non inomhus jibbing backe????

e ju en smarrig idé men sossarna är nog de sista man ska fråga =) ragga ihop en bunte privata finansiärer istället så att det blir av. Att be regeringen om en sån här sak ser jag som helt befängt =) möjligtvis att man försöker få in en motion i den kommun stället ska byggas i. Men som sagt är det nog bättre med en privatfinansierad backe. Se till att fixa sponsorer så kommer jag o åker sen =)

i östersun har dom sakt att dem ska bygga ut gustavsberg backen för att de ska komma mer folk men kan man intte säga åt dem att bygga in för då lär det ju komma folk eftersom de e sommar också!fats i östersund säger dem massa skit

Det kan väll inte kosta så mycket för att hålla det kallt, om man kan ha is i en ishall så borde man kunna ha snö i en utan att de smälter..

Ja........Det låter som en sjukt bra ide, alla polers man kommer träffa där då man åker skidor på sommaren med samma intresse:D men de e väll ett problem...om man lägger det utanför stockholm som jag läste i etta v inläggen då måste ju vi nere från Göteborg åka så långt!!!...visst klart man gör de för skidåkningens skull, men tänk på alla köer de kmr bli då måste man ha ett sorts samaerbete att man får beställa tid då man ska åka så man slipper 1000000000 mil lång kö..men om alla ska bidra med pengar så kanske dom från gbg,malmö å dom trakterna inte vilja betala för de e för långt att åka, För de första måste vi hitta sponsorer å grejer, MEN SKULLE MAN INTE KUNNA TA EN ISHALL SÅ ÄR STÄNGD UNDER VINTERN Å DRA IGÅNG DEN SÅ DÅ HAR MAN DE FÄRDIGT:D de e sånt vi måste tänka på smarta ider,sponsorer,måste vara mittimellan av sverige. så inte någon hoppar av för den underbara skidåknings skull....KOm på försölag å fortsätt med den disskusinen det e en helt sjukt bra ide:D ÄNTLIGEN SKIDÅKNING PÅ SOMMAREN OCSÅ:d KANSKE MVH///////Caallle....the jibber

Vill bara kollaw om någon fixat en namn insamlings sida på internet annars kan jag nog fixa ? finns en namninsamlings sida där man skriver det man vill sen skriver folk bara in sina namn ?

De flesta ishaller e dock inte öppna hela året pga att det kostar jävligt mkt att hålla det kallt då det är varmt ute.
men inget sägs ju vara omöjligt..

alltså det borde ju gå att bygga.. kolla på vad dom gör i dubai, där har dom en stor innomhus backe där det snöar varje natt och den längsta pisten är 400m eller liknande.. Dom har även en park, men klart då är Dubai ett ganska oljerikt land också vilket inte lilla sverige är.. Men skulle man få svenska staten att inse vad som är framtiden så kanske det finns en möjlighet..
Dock tror jag detta är väldigt dyrt, en ishall är för liten.. Om man räknar bort globen.
Så det bästa vore om dom på en redan stor skidord satsar på att bygga en inomhushall för skidåkning, för att få ett redan etablerat namn i reklam kampanjer och dylikt..

Läste i ett tidigare inlägg om långa resvägar..

Det är exakt lika långt från norra sverige till mitten av sverige som det är från skåne till mitten av sverige.. Ska jag som är från kiruna åka ner och åka i säg åre eller liknande så är det en bra bit att resa, även om det går direkt flyg så tar det ju sin lilla tid..

Nä om det ska byggas, bygg i mitten av landet så det är lika långt från alla håll!
och vad är det som säger att det kommer bli långa köer?
visst många kommer säkert åka dit men jag tror inte alla åker dit samma helg, nog ska man ha bra med otur om man kommer dit och hela svenska jibb eliten och amatörer är där samtidigt...

Tillbaka
Topp