skidarbete.

stromman

Ny medlem
skidarbete.
hejsan alla glada :D

jag bara undrade om det är någon har som är riktigt duktig på fakta om jibbing lr bara skidåkning som kan hjälpa mig att hitta fakta till ett arbete som ja ska göra i skolan om skidåkning. :P

ni kan länka lr vad som helst. är tacksam för alla svar. :D

skidarbete.
lite om skid kultur kanske?.. ta upp olika personer som gjort nått speciellt inom skidåkning?

eller varför inte bara rabbla massa fakta om vad skidåkning är?

skidarbete.
Eller så kan du skriva ett arbete om skidan/skidåkningens utveckling.
Fanns ju skidor hundra miljoner år sen typ... Ta reda på lite mer om det.

När och var uppfanns skidan?
Varför uppfanns skidan?
När började man åka för nöjes skull?
Första skidorten?
När började man tävla i skidåkning?

Använd dig av:
http://www.google.se/
http://sv.wikipedia.org/wiki/Huvudsida
och ditt närmaste bibliotek.

Kör hårt!

skidarbete.
ja gjorde ett arbet om skidåkning när ja var i din ålder. det handlade om allt som tillhör jibbing och den nya "skidkulturen" typ. lite historia från 80-talet fram till idag, tävlingar, olika hopp, skidans uppbyggnad, svenska proffs osv osv. man hittar mycket på nätet, redan då gjorde jag det(typ 2001), så du borde hitta massor nu när det har växt ganska mycket. kolla runt på amerikanska skidsidor, och tillverkares hemsidor. det finns mycket fakta att hitta om du bara tar dig tid!

min gymnastiklärare tyckte det var mycket intressant att läsa, mycket roligare än alla andra arbete om fotboll och hockey och liknande..
fick mvg för arbetet..

lycka till!!

Senast ändrad:
skidarbete.
adrenaline sa:
Håller också på med ett liknanade arbete.. Undrar lite om twintips historia.. Vem och hur de uppfanns..?
Har för mig att det var Salomon som gjorde den första twintipskidan "teneighty". Sen var de första som "jibbade" och körde nyare trick var Canadien Airforce med bla Vincent Dorion och några fler. Rätta mig om jag har fel:P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp