Skidbytarboden kan inte montrera bindingar

Velin

Ny medlem
För några veckor sedan köpte jag ett par nya head madtrix på skidbytarboden. Vi hade bråttom så han monterade bindingarna (Salomon 815) medans vi väntade, jag prövade ett par pjäxor som passade i storlek 44 och så monterade han efter dom. När vi nu några veckor senare hemma i borås ska pröva med ett par ny inköpta Salomon X wave 8.0 i storlek 44 i bindningarna inser vi att dom passar inte. Vi ställer in bindnignarna så litet det går men passar ändå inte så jag prövar med min kompis pjäxor storlek 47 då passar det perfekt på mittersta läget.

Och det värsta var nog att dom visste nog om det. För när han började montera bindingarna så gick det så fort men sen bara stannar han upp och ser fundersam ut och farsan som ser detta säger till mig.
- gjorde han fel nu eller?
så jag tittar och han bara står och glor ner på skidorna och kliar sig i huvudet. sen drar han åt skruvarna och säger att dom är färdiga.

Och jag har ingen möjlighet att bara åka ner och klaga på dom för jag bor nämligen i borås och var bara i stockholm som en engångsföretelse.

Fan va kasst!!! ring dom e ge dom en skrapa vet jag!

Mmm... men asså, alla pjäxor har ju inte samma form utanpå. Det är nog det som är problemet. Min brorsa har storlek 44 på sina pjäxor och jag 43. Det är olika märken på pjäxorna också men hans pjäxor är typ 5cm längre en mina pjäxor.

kolla alltid!!!! vilken sullängd ni har på pjäxorna om ni ska göra så där...

kan du inte gå till nån butik i borås och be dem fixa det då?? dem måste ju kunna borra om och montera på nytt..

men igentligen så ska ju skidbytarboden stå för nya pjäxor lr skidor..

skrev lite fel såg jag...

mvh/daniel

Motion har rätt, kolla alltid sullängden.

Men å andra sida om han hade monterat rätt så har man vanligtvis en skjutmån på 1 cm åt båda hållen.

Tillbaka
Topp