Skidfilmerna kommer att dö ut

Jibberisch sa:
timpan sa:
du har också rätt men du måste hålla med om att om att vi andra också är lite delaktiga i allt det här ?

visstvisst nog kan det väll vara som du säger men haha det är nog många som köper dvd och bränner in i datorn osv så att de kommer ut på T.ex piratebay ?

det enda jag menade är att alla i forumet borde sluta tjafsa ?
På freeride finns så många andra roliga saker en att vara förbannade i nått jävla forum så det enda jag säger är att läs bara det han har skrivit och tyd det som faan ni vill men palla tjaffsa om en sådan skitsak :DDDDDDD:DDDDDDDD:DDDDDDDDDD!!!!!!!

P34Z3 / TIM
Alltså, detta inlägg och dina tidigare i tråden. Du är aningen tvetydig? Är skidfilmer en skitsak som inte är värd att "tjaffsa" om?

Om det inte är det, borde vi då inte fortsätta diskutera huruvida skidfilmsindustrin kan utvecklas och drivas framåt? Hur tror du idéer föds? Hur tror du utvecklingen går framåt? Liknelsen med Hamburgare ovan krävs inte högskolepoäng för att fatta.

Som jag och många sagt ovan. Tillgång och efterfrågan. Marknaden är en hyena, en hybrid. Anpassa sej eller dö.

Saaahlinaaaaare! ;)
Thats the way it works!

För att utveckla lite så att små kidsen förstår... Efterfrågan finns...
Men inte till priset som är satt därför att målgruppen är för låg för priserna...
Många utav dom 14åriga killarna som köper filmerna har 400kr i månadspeng och den ska räcka till minst 4a pizzor också... Den andra delen av målgruppen runt 15-20(om inte högre) är studerande och känner att just i dett nu är det inte så jävla viktigt att lägga ner 600kr(om man vill ha två) på just skidfilm när jag kan ladda hem 10gratis via pirat sidor...
Men jag tror att om dom istället kunde köpa den för 30-40-50kr så skulle dom kunna tänka sig att köpa en eller två per sesong för att stödja lite... Men då är vi upp i en total kostnad av 100kr... Det är väldigt stor skillnad.
Det är för dyrt och det som sägs här borde HH ta med sig och framföra till sina kära skidfilms bolag.

Sorry men det är fakta HH det kommer aldrig funka om åkarna ber om att folk ska köpa deras filmer. Man måste förtjäna det. Man måste jobba mot målet att man ska sälja. Man måste dra nya slutsatser och tänk om. Omforma sin affärside så den är funkar i dagens samhälle.
Annars kan man lika bra hälsa hem.
Ingen kommer direkt bry sig om tom wallish bara syns i en skidfilm.
Det finns redan så många kort filmer med honom och dom kommer inte avta.

För folk idag filmar gratis. Jag ser 20olika filmer varje dag här med åkare
som är grymma!

Så att be kommer aldrig funka. Men tack för att du öppnade ögonen för detta problem och så hoppas jag att ni löser det:)

//Philip

Måste hålla med föregående talare. Även om jag inte är insatt i hur affärsmodellen för "skidfilm" ser ut så verkar det ju som om verksamheten inte går runt.

Jag har själv aldrig tittat på skidfilmer annat än på Youtube.

Personligen är jag lite tveksam till att flyga runt världstjärnor till Kanada/USA/Japan/Sydamerika för att lägga en häftig repa i en backe. Och givetvis är det dyrt. Eftersom det verkar finns väldigt många duktiga åkare som kan tänka sig att filma och lägga ut material gratis, så tror jag tyvärr att skidfilmernas tid är förbi i dess nuvarande form. Det är inte samma höga klass, men med HD karmeror och träning (i åkning, klippning, filmning mm), så blir kvaliteten tillräckligt hög för att man skall se dessa som ett alternativ.

Om folk inte vill betala för produkten som tillverkas så lägger man ner produktionen, eller försöker uppnå samma effekt till en budget som folk är villiga att betala. Nedladdningen är förvisso ett problem, men det är inget man kan påverka. Det är en förändrad förutsättning på marknaden och då gäller det att anpassa sig till detta. Nya betalningsmodeller, nya avtalsmodeller med sponsorer, nya sätt att producera film till lägre kostand.

Jag tror tyvärr inte att det hjälper med att sänka priset, utan det behövs nog mer grundläggande förändringar om detta skall fungera. Min personliga åsikt är dock att skidfilmen som betalprodukt är död.

ta inte detta på fel sätt guys ta det inte som om jag inte bryr mig om skidfilms industrin det är bara att jag tycker att man inte ska bråka :) ? istället göra någonting roligare :D ? at man bara kan tänka över det han skrev å sen inte sitta å bråka å medla med varandra så det inte blir en massa jävla bråk/tjaffs :)

/ tim

timpan sa:
ta inte detta på fel sätt guys ta det inte som om jag inte bryr mig om skidfilms industrin det är bara att jag tycker att man inte ska bråka :) ? istället göra någonting roligare :D ? at man bara kan tänka över det han skrev å sen inte sitta å bråka å medla med varandra så det inte blir en massa jävla bråk/tjaffs :)

/ tim
Men om du nu bryr dig så borde du ju inse att detta är ett problem.
Ett problem som tydligen inte skidfilmsbolagen själva kan lösa. Genom att diskutera här så försöker vi nå en lösning. Folk ger ideer och folk kanske tänker till. Har vi tur kanske till och med henke som sitter och tigger om att vi ska köpa mer skidfilmer läser detta och går till sina producenter inom skidfilmen och berättar vad vi säger. Kanske inte så troligt men ändå. Det bästa är alltid att lyssna på vad kunden vill ha...

det jag tycker är tråkigast är att det är alldeles för få affärer som satsar på snowboard/skidfilmer och kör stenhårt på skateboardfilmer istället..
jag vet iofs inte hur det är i övriga Sverige men i Halmstad är det cpsurt att vara jibbare..!

Att det finns skidfilmer är riktigt gött och jag tycker att man borde köpa filmerna för att gynna de som gjort dem. Samtidigt tycker jag inte att det är värt pengarna. Kortfattat skulle man kunna säga att jag gärna ser skidfilmer men att jag helst slipper betala för dem, även om det kan resultera i att skidfilmerna går i graven.

SverigeTomten sa:
Kort och gott: Ponytale-principen är nog den enda framtiden för skid och snowboardfilmerna.

Ni som inte vet vad "ponytale" är för något så är det en professionell och seriös snowboardfilm som man kan ladda ner gratis.
Rekommenderar varmt att alla kollar in filmen.

http://actionhorsefilms.com/ponytale/
Det är väl lite den riktningen Nimbus Independent valt att gå med deras Hunting Yeti och En Route(även om de släppte Contrast som köpfilm). Sponsorerna syns mycket och marknadsföringen är påtaglig - men jag har själv inget emot det, utan gillar det snarare (iom att man faktiskt är prylbög när det kommer till skidutrustning).

Lite surt var det ju för nåt år sedan när man köpte senaste Free Radicalsfilmen och sedan någon vecka senare fick samma film gratis på Stadium.

Det gör ju att man inte direkt kastar sig över nästa film, den kanske blir gratis den oxå. Kanske inte det smartaste marknadsföringsdraget om man vill sälja filmer.

Känns som att dom flesta skriver "Sant" bara för att edollo har postat, hade jag skrivit de här hade alla skrattat

det är väl endå sponsorerna som skidfilmerna går runt på? ingen räknar väl egentligen med att tjäna pengar på en skidfilm? det är ju bara ett + om man får några kronor extra!

dessutom visas ju sponsorerna även om man laddar ner filmerna

hilla sa:
det är väl endå sponsorerna som skidfilmerna går runt på? ingen räknar väl egentligen med att tjäna pengar på en skidfilm? det är ju bara ett + om man får några kronor extra!

Produktionsbolaget gör det alltså bara för kul? och får sedan extra knäcka för att ha råd att leva?

En liten kommentar angående reklamfinansiering. För tillverkare/återförsäljare är ju skidfilmer och liknande mest reklamfilmer för sina produkter. Ju fler som piratkopierar och kollar på filmerna desto mer säljer dem.

Skulle tro att vinsterna från DVD-försäljningen knappast ska täcka mycket mer än distribution/produktion av filmen. De stora vinsterna ligger förmodligen i försäljning av kläder och utrustning till fansen. Ta bara Burton Custom X till nästan 10 000 spänn, lovar att den brädan inte kostar 8 000 att tillverka ;)

Med det sagt är det så klart idiotiskt att piratkopiera i allmänhet då det förstör förtroendet mellan parterna på marknaden men just i fallet skidfilmer tror jag inte att det är något större problem.

Finns förövrigt massor av undersökningar som visat att musik/filmindustrin gått plus på piratkopiering då den i slutändan främst agerat som reklamkanal och att de som piratkopierat inte skulle lagt ut pengarna på varan om den inte fanns tillgänglig fritt vilket är vad branschens advokater hävdar.

Dumma jävlar, skidfilmerna kommer inte dö ut för att folk laddar ner dom istället för att betala...

Pizzaaugust sa:
hilla sa:

Produktionsbolaget gör det alltså bara för kul? och får sedan extra knäcka för att ha råd att leva?
Ja, det är exakt så det är Pizzaaugust. De flesta skidfilmer idag görs knappast för att någon bakom funderar på att bli miljonär, utan för att dom brinner för det och kan ägna stor tid av sitt liv till det bara för att det är så jäkla kul.

Tvivlar på att många försörjer sig på skidfilmer, utan det är nog jobb vid sidan om som gäller.

Eller så vänder man på kakan!

Ju fler som laddar ner filmerna, desto fler ser filmerna, desto fler ser sponsorernas produkter och ju fler vill köpa dem.

Sponsorerna borde således betala mer i sponsorintäkter. Jag vet att fallet inte ser ut så idag, men jag är övertygad om att det är så det kommer att se ut om bara några år.

Det kommer alltid finnas dem som vill se skidfilmer(bland annat mig själv) Och finns det en efterfrågan och utbudet helt plötsligt försvinner så kommer det att komma tillbaka!

Det är så det funkar och alltid har funkat.

Alla gamla videokassetkramare borde bara ta det lugnt, skidfilmen kommer inte att försvinna!

felix sa:
Dumma jävlar, skidfilmerna kommer inte dö ut för att folk laddar ner dom istället för att betala...

Pizzaaugust sa:
hilla sa:

Ja, det är exakt så det är Pizzaaugust. De flesta skidfilmer idag görs knappast för att någon bakom funderar på att bli miljonär, utan för att dom brinner för det och kan ägna stor tid av sitt liv till det bara för att det är så jäkla kul.

Tvivlar på att många försörjer sig på skidfilmer, utan det är nog jobb vid sidan om som gäller.
Troligt! Inte en chans, dom som gör filmen drar in pengar på det. Dom skulle inte lägga ner all tid för att gå + - 0. Inte en chans. Skidåkare tror jag dock inte tjänar något på skidfilmer mer än att dom får mer pengar av sponsorer ju mer dom syns.

Ok, varför har alla vanliga jobb vid sidan av då? Om inte så jobbar man åtminstone med annat inom filmbranschen som ger lite pengar... kanske reklamfilm, produktfilmer etc.

Kan du visa någon lista på vad skidfilmsbolagen drar in?

Självklart finns det några enstaka som drar in lite pengar, men de flesta gör det nog för nöjets skull med hårt slit bakom... och drar man in pengar är det som folk redan sagt på produktförsäljning och reklam.

Produktförsäljning är garanterat en viktig marginal förstärkare. Med detta sagt så tror jag också på att branschen kommer vara tvungen att anpassa sig till den rådande situationen.
Självklart har dem svårt att få in pengar just nu med lågkonjukturen men det är ju något tillfälligt som man måste räkna med.

Om jag inte har helt fel så släpps det väll redan nu skidfilmer som ges ut gratis eller läggs ut på internet. Bl.a. på Freeride kommer ju faktiskt en del filmer ut. Och jag tror att dem flesta sponsorer har mer insikt i hur detta fungerar än att dem bara kollar på försäljningssiffror, dem är ju förhoppningsvis inte dumma.

Jag tror absolut inte att det är en bransch i utdöende, en bransch i omformning där det kommer ske en hel del gallring kan jag tänka mig.

Down film AB omsatte 1.855.000, hade en anställd och gjorde +113.000 i resultat 2008
http://allabolag.se/5567144109
I princip försörjer bolaget en person. Resten går bort i kostnader.

Långt ifrån Warner Brothers. Köp mer skidfilm.

Freeride AB är typ dubbelt så stort som Down Film AB.

felix sa:
Självklart finns det några enstaka som drar in lite pengar, men de flesta gör det nog för nöjets skull med hårt slit bakom... och drar man in pengar är det som folk redan sagt på produktförsäljning och reklam.
snorkel sa:
Down film AB omsatte 1.855.000, hade en anställd och gjorde +113.000 i resultat 2008

Nu tänkte ju inte jag direkt på Down films heller. Dom kanske inte tjänar något, samt mindre produktionsbolag. Men Poorboyz lär nog omsätta tillräckligt för att filmarna ska slippa jobba på micky d

Men vafan såklart dom känar pengar på att göra film. Säkert inte så jätte dåligt heller.

Skidfilmerna kommer o bli som brädfilmerna på de sätt att märkena betalar andra produktionsbolag för att fixa deras filmer. O märkena har pengar! Typ som Burton kör gammla McDawg (typ).

snorkel sa:

"Resten går bort i kostnader"

Och kostnaderna är ju till filmare och åkare som driver in sina pengar genom egna företag som fakturerar Down film alltså är det där bara ren vinst. Och du tror väl inte han som driver Down film AB som anställd jobbar så mycket så att den lönen inte är duglig?

Köpa film är en urgammal princip som kommer att dö ut / vara kvar av ren kärlek men i mindre skala.

Däremot kommer filmerna aldrig slutas att produceras. Jag tror att det kommer bli att man får se det gratis på internet som helt betalas av sponsorer/reklam samt frivilliga bidrag från tittare.

Titta bara på Spotify / Voddler, där har vi framtiden.

Sen hur dubbelmoral är det inte att försöka framstå skidvärlden som värsta gangster och sen skriva ett inlägg på freeride där man nästan står och ber på knäna om att folk ska köpa filmerna :S

Snacka om gangstah! :D

Edit: Hans lön och resor går garanterat in före vinsten också så ... Tro fan dom tjänar pengar men mycket vill ha mer, (som vi tidigare sett i musikbranchen)

Senast ändrad:
linder sa:
snorkel sa:

"Resten går bort i kostnader"

Och kostnaderna är ju till filmare och åkare som driver in sina pengar genom egna företag som fakturerar Down film alltså är det där bara ren vinst. Och du tror väl inte han som driver Down film AB som anställd jobbar så mycket så att den lönen inte är duglig?

Köpa film är en urgammal princip som kommer att dö ut / vara kvar av ren kärlek men i mindre skala.

Däremot kommer filmerna aldrig slutas att produceras. Jag tror att det kommer bli att man får se det gratis på internet som helt betalas av sponsorer/reklam samt frivilliga bidrag från tittare.

Titta bara på Spotify / Voddler, där har vi framtiden.

Sen hur dubbelmoral är det inte att försöka framstå skidvärlden som värsta gangster och sen skriva ett inlägg på freeride där man nästan står och ber på knäna om att folk ska köpa filmerna :S

Snacka om gangstah! :D

Edit: Hans lön och resor går garanterat in före vinsten också så ... Tro fan dom tjänar pengar men mycket vill ha mer, (som vi tidigare sett i musikbranchen)
Klart det är kostnader för att göra film. Omsättning 1.855.000 är ju inte speciellt mycket. Lön på 30.000/mån för en gubbe och 113.000 i vinst varav staten tar drygt 30.000. Vill han ta ut resterande 80.000 av vinsten ur bolaget blir det ytterligare minst 40.000 i skatt men troligen ligger de 80.000 kvar i bolaget till nästa år . Ungefär 1.200.000 av omsättningen går bort i externa kostnader, dvs kamerautrustning, redigeringsprylar, resor, försäkringar, distribution av DVDer, externa firmor som fakturerar tid för jobb. 1,2 mille räcker inte på långa vägar för att köra runt hela gänget med åkare, helikoptertid etc. Åkarna måste få spons från egna sponsorer direkt till egna bolag. Naturligtvis får de det för skidor och kläder men även för resor, uppehälle och eventuell lön annars går det inte ihop.

Jämför med egna resor, är man ute och flänger världen runt med en vecka på varje ort för att åka skidor så bränner man lätt 100.000 på 6-8 veckor utan vare sig helikopter eller filmare. Ingen lön får man heller. Har du hobbyfilmat så vet du att det suger att stå och filma polarna när det är världens puderföre.

Nä, skidfilmsmogul är ingen ekonomisk dröm. Snarare ett kall eller "way of living". Men du kan ju starta ett filmbolag, ingen hindrar dig. HD kameror har aldrig varit så billiga som nu.

Senast ändrad:
snorkel sa:
Klart det är kostnader för att göra film. Omsättning 1.855.000 är ju inte speciellt mycket. Lön på 30.000/mån för en gubbe och 113.000 i vinst varav staten tar drygt 30.000. Vill han ta ut resterande 80.000 av vinsten ur bolaget blir det ytterligare minst 40.000 i skatt men troligen ligger de 80.000 kvar i bolaget till nästa år . Ungefär 1.200.000 av omsättningen går bort i externa kostnader, dvs kamerautrustning, redigeringsprylar, resor, försäkringar, distribution av DVDer, externa firmor som fakturerar tid för jobb. 1,2 mille räcker inte på långa vägar för att köra runt hela gänget med åkare, helikoptertid etc. Åkarna måste få spons från egna sponsorer direkt till egna bolag. Naturligtvis får de det för skidor och kläder men även för resor, uppehälle och eventuell lön annars går det inte ihop.

Jämför med egna resor, är man ute och flänger världen runt med en vecka på varje ort för att åka skidor så bränner man lätt 100.000 på 6-8 veckor utan vare sig helikopter eller filmare. Ingen lön får man heller. Har du hobbyfilmat så vet du att det suger att stå och filma polarna när det är världens puderföre.

Nä, skidfilmsmogul är ingen ekonomisk dröm. Snarare ett kall eller "way of living". Men du kan ju starta ett filmbolag, ingen hindrar dig. HD kameror har aldrig varit så billiga som nu.
Jag tycker skidåkningen handlar om skidglädje och att njuta, inte stå och filma det får dom som har intresse för det göra ist! Har man det intresset så är det inte lika tråkigt att stå och filma proffsåkare och få lön för det hela. Oavsett om detta är från sponsorer eller annat.

Att bränna 100 papp på 6-8 veckor är inga problem, men om du kollar på vilken skidfilm som helst så är det nästan alltid så att dom har spons från alla möjliga bolag = dom behöver kanske inte betala liftkort överallt dom kommer, eller betala fullpris på helikoptertid. Så att jämföra en privat resa och ett filmcrew känns helt galet.

Att ens räkna på ett bolags omsättning känns också helt fel, eftersom alla som är involverade har sina egna små företag som får pengar etc från olika sponsorer.

Vad tror du tex Jon får av Head, redbull och cross varje år i bara pengar?

Enligt min mening så är dom sponsorpengarna en mycket bättre inkomst än att dom ska behöva få lön för intäckterna som dvdn ger. Hans sponsorer syns och betalar för att han ska vara deras märke utåt.

Tror knappast skidfilmer kommer dö ut så länge åkare har råd med Lambos och andra tokfeta bilar eller stå och spruta dyraste skumpan på krogen ...

Senast ändrad:
Linder, det är egentligen två grejer som debatteras här: filmbolag och skidfilmer. Filmbolagen tjänar i motsats till vad du skriver inga stora pengar, de går med knapp nöd runt.

Beträffande utvecklingen för skidfilmerna kan du ha rätt. Jag tror dock att det är en dålig utveckling och att oberoende filmbolag har en roll att fylla. Hur kul vore det med filmer där det typ bara är t ex Salomon från topp till tå på varenda åkare? Filmerna blir bättre av att de utgår från en bra mix på åkare istället för vilka grejer de har.

Topic är "Skidfilmerna kommer dö ut"

Min slutsats är kort och gott, nej det kommer dom inte

Oavsett hur lite bolagen kommer tjäna...

Skulle vilja veta tex hur mycket dom jobbar och vad dom får i lön

linder sa:
snorkel sa:

Köpa film är en urgammal princip som kommer att dö ut.
"köpa film är en urgammal princip", hör du hur dum du låter?
Det var många som sa att LP-skivan skulle försvinna inom en snarframtid också, men alla DJ:s använder ju fortfarande den!
Varför? Jo för att det är bättre kvalitet.
så om du tror att folk kommer att sluta köpa skid/snowboardfilmer så är du bara korkad för det kommer alltid finnas någon fantast som hellre vill ha filmen på riktig skiva än den nedladdad på datorn så är det bara.
snart kommer skidfilmerna att komma på blueray också då snacka vi skillnad på kvaliteten på de som man tankar och de som man köper.
Det kommer även att kosta dig mer att "ladda hem filmerna gratis" om du åker dit..
Peace!

Senast ändrad:
magnusericsson sa:
linder sa:
snorkel sa:

Det var många som sa att LP-skivan skulle försvinna inom en snarframtid också, men alla DJ:s använder ju fortfarande den!
så om du tror att folk kommer att sluta köpa skid/snowboardfilmer så är du bara korkad för det kommer alltid finnas någon fantast som hellre vill ha filmen på riktig skiva än den nedladdad på datorn så är det bara.
snart kommer skidfilmerna att komma på blueray också då snacka vi skillnad på kvaliteten på de som man tankar och de som man köper.
Det kommer även att kosta dig mer att "ladda hem filmerna gratis" om du åker dit..
Peace!
Så bara för att "Alla" DJ:s använder sig av LP-skivan (känner 4-5 dj's varav ingen använder LP... varav 2 använder bara dator/mp3) så gör det att det inte är en urgammal princip?

Visst det kommer finnas kvar, se på cd-skivor visst fan finns det entusiastiska folk som fortfarande köper dom, medans resten använder spotify/youtube/myspace etc.

Kan ärligt säga att senaste skivan jag köpte va över 10 år sen och har verkligen inte behovet av att ha en skiva då jag ändå bara lyssnar från mp3'n, telefonen och datorn

Filmer köper jag en del och går på en jävla massa bio.
Men nu kommer voddler och tror det kommer slå stort!

Det jag menar med att ladda hem gratis är som bolagen som självmant lägger upp sina verk på internet som folk får kolla på direkt från deras sida genom streaming.

Fördelen med detta är att fler folk får se filmerna, bolagen får större inblick i hur många som faktiskt ser på dom och reklamintäckterna blir då värda mera.

När du säger sådär så låter det som att du va ung när LP'n kom!

Skillnaden är att filerna blir större, thats it.

det kommer alltid finnas någon fantast som hellre vill ha filmen på riktig skiva
Det är inte fantasterna som drar in kosingen, det är mångfalden

---------------------------------------------------------

Förövrigt!!!

Hur jävla glada tror du Newschoolers och Ian Cusco är på dig när du lägger upp hans chuglife i dina videoklipp?

Dom är gratis att kolla på via newschoolers, när folk kollar på dom där så får newschoolers information om hur många som har kollat på dom samt reklampengar.

Nu har du snott 9100 tittare från dom helt utan anledning sen säger du till mig att det är olagligt att ladda ner? Snacka om dubbelmoral

Senast ändrad:
linder sa:
magnusericsson sa:
linder sa:
Peace!
Så bara för att "Alla" DJ:s använder sig av LP-skivan (känner 4-5 dj's varav ingen använder LP... varav 2 använder bara dator/mp3) så gör det att det inte är en urgammal princip?

Visst det kommer finnas kvar, se på cd-skivor visst fan finns det entusiastiska folk som fortfarande köper dom, medans resten använder spotify/youtube/myspace etc.

Kan ärligt säga att senaste skivan jag köpte va över 10 år sen och har verkligen inte behovet av att ha en skiva då jag ändå bara lyssnar från mp3'n, telefonen och datorn

Filmer köper jag en del och går på en jävla massa bio.
Men nu kommer voddler och tror det kommer slå stort!

Det jag menar med att ladda hem gratis är som bolagen som självmant lägger upp sina verk på internet som folk får kolla på direkt från deras sida genom streaming.

Fördelen med detta är att fler folk får se filmerna, bolagen får större inblick i hur många som faktiskt ser på dom och reklamintäckterna blir då värda mera.

När du säger sådär så låter det som att du va ung när LP'n kom!

Skillnaden är att filerna blir större, thats it.

det kommer alltid finnas någon fantast som hellre vill ha filmen på riktig skiva
Det är inte fantasterna som drar in kosingen, det är mångfalden

---------------------------------------------------------

Förövrigt!!!

Hur jävla glada tror du Newschoolers och Ian Cusco är på dig när du lägger upp hans chuglife i dina videoklipp?

Dom är gratis att kolla på via newschoolers, när folk kollar på dom där så får newschoolers information om hur många som har kollat på dom samt reklampengar.

Nu har du snott 9100 tittare från dom helt utan anledning sen säger du till mig att det är olagligt att ladda ner? Snacka om dubbelmoral
Jo visst jag var väligt liten när LP:n användes men jag vet ganska mycket om den.
Med dj:s så syftar jag inte på lågstadiediscodj:s utan stora hardstyledj:s så som dj zany, headhunterz och liknande.
Blue ray gör även så att det blir bättre kvalitet då de använder en blå laser istället för en röd laser (DVD) eller lila laser (HDDVD).
Och om newschoolers nu blir så arga på mig så får de väl stämma mig då!
Du, det är väl ändå inte jag som har sagt att det är olagligt att ladda ner?!
Det är väl ändå regeringen då de satte in ipred-lagen?
Men vad vet jag, jag är ju bara en 19-årig ghettounge utan utbildning!
Och det är även inte olagligt att ladda ner ifrån newschoolers då de har en "download" på de flesta av sina klipp.
Puss på dig!

Senast ändrad:
magnusericsson sa:
magnusericsson sa:
Peace!
Blue ray gör även så att det blir bättre kvalitet då de använder en blå laser istället för en röd laser (DVD) eller lila laser (HDDVD).

Du, det är väl ändå inte jag som har sagt att det är olagligt att ladda ner?!

Puss på dig!
Så en 1080p nerladdad film har sämre kvalite än en 1080p blueray bara för att den läses från en bluerayspelare med blå laser ist för från en hårddisk? ;D

aja, slutdiskuterat för mig i denna tråden eftersom det mesta är offtopic

topic = "Skidfilmerna kommer att dö ut"

Sanning = Nej!

Tillbaka
Topp