Skidfodral för flera par skidor

Cajjen

Ny medlem
Tjenare!!
Nån som vet nåt bra fodral som är till för fler än ett par skidor. Gör inget om det är lite stadga i det. Hjul är ju också ett plus...

jag undrar precis som föregående talare, även om tråden är gammal, vart man finner en sådan tingest!

Om någon sitter och trycker på en själv och vill sälja får denne gärna hojta!

I mitt fall ska jag försöka med att få två par skidor och en snowboard över atlanten.

Jag vet att Dakine har en med hjul som tar 2-3 par skidor.
Själv har jag en Rossignol bag som rymmer 3 par, tyvärr utan hjul...

Armada har ett då får du plats med ett eller 2 par rejäla fetingar a 195 cm + lite packning kläder och så och så har den även hjul.

Jättefint..!

...men, jag har letat som en illbatting efter bland annat dakine, atomic etc i Stockholms-området, men det finns inte en endaste butik (bland de som jag har kontaktat (ganska många)) som har hemma eller kan fixa innan slutet på Januari, jag behöver fodralet den andra Januari :/

Beställ på internet? Se till så de skickar DHL? Lär finnas någonstans i tyskland/österrike, brukar bli billigare. www.blue-tomato.at , hittar iof inga skidgrejjer där men kolla runt lite.

Atomic Monster Cross SX skidväska. Holder 4 par fatskis med bindingar, 2 par pjäxor, plastskydd, hjälm och anna sånt. Även en stighund eller två borde få plats. Har hjul och är rätt stadig. Funkar att bo i (nödbivuak) eller om man måste transportera nån avliden mafioso. Rätt dyr att checka inn på flyget om man fullpackar den (forsökte med lite över 60 kilo, into kul..)

Jag har kollat på den där monster-bägen! Men den finns inte nånstanns och om man vill beställa så tar det... tid, som jag inte har :/

Du har inte lust att sälja din bmskier? ;)

dakine gör riktigt bra fodral. Även fast affärerna inte har de hemma så
tar det inte mer än max 4 dagar för dem att få hem varorna om de finns på lager hos leverantör.

vi har ett från alpingaraget som tar typ 2-3 par.. annars kan man ju alltid sy ett själv --> =D <--

Tja!

DaKine gör fodral i ett gäng längder, från runt 160 cm upp till jätten på 200 cm som jag har. Har tagit som max fyra par skidor, pjäxor, skydd och massor av kläder fram och tillbaks över Atlanten ett gäng gånger. Har hjul, är grymt stor och fett stabil. Grym väska, rekommenderar köp omedelbart om den fnns att få tag på i Sverige. Fast på internet finns det mesta.

Jess.

Också är det ju bara det att det kan ju funka i sverige, men när du reser får du bara ha ett par i varje fodral....

Annars är ju tanken fin!

Får och får, jag flög med två par skidor i julas (både inrikes och utrikes) utan problem. Vet att det är många andra som gör det också. Men visst, det kan bli problem om du har otur. Fast jag misstänker att så länge du har ett fodral och du är beredd att betala övervikt så fixar det sig.

Jag har ingen koll på hur kinkiga busscharter-bolagen är med det.

Köpte ett på Intersport förra året som tar min Mono,mina pist lagg och två par barnskidor,dock inga hjul men både vanliga bärremmar och axelremmar,gick på en tre hundring passade mig perfekt.

200cm cocourse double finns i Sverige. I sthlm på alpint och alpingaraget mm och i gbg udens och adams. Föresten så kan man fråga vilken sporthandlare som helst nästan så tar de hem åt en!

Jag vet att Everest har ett fodral där man kan få i 2 par skidor. Ej med hjul men rejält uppbyggd och stabil. Har själv ett med 1 par feta twintip och 1 par feta twintip telisar. behöver vara kortare än 185.
Kostar 399 kr.

Tillbaka
Topp