SkidGlasögon med Ansiktsskydd.

JohanOeberg

Ny medlem
Hej, Jag letar efter skidglasögon med påbyggd ansiskts "mask".

Har provat det en gång när det var svinkallt och det är då guld värt.

Det är en plastmask som sitter under skidbrillornas slut, alltså allt är ett stycke.

Man brukar se jappsarna bära sådana när de utövar backhoppning.

Jag inbillar mig att Scott gjort sådana, men hittar inga.

Någon som vet något?

Mvh

vet va du menar, vet att scott ska ha gjort ett par såna. fast såg dom i en mc tidning, så kolla kanske på olika mc varuhus eller nåt.

Anja Pärsson har nån model från Carrera som går ner över stora delar av ansiktet. Tror den heter Carrera Raptor

Det var en bit på vägen.

Om jag kollar på de Carrera Raptor som finns här på freerides ressensionsida så är ser den inte ut att täcka mycket av ansiktet.

Det jag tänkte på var att den undre masken är minst lika stor som glasögondelen.

Tack så mycket iaf!

mjo, tycker det blir fuktigt, nästan så man blottar munnen för att få andas fritt, iaf jag...

Denna stoppar vinden helt OCH man kan andas som vanligt.

Smaksak kanske?

Sen så undrar alla snygga tjejer vem den maskerade mannen är som tar så snygga skär =)

Det är ju samma konstruktion som tidigare sagt endast att "färgen" är annorlunda...

Det jag hittat hittils så är det endast Scott som har något som skyddar hela ansiktet.

Tråden är besvarad.

Köpte mina Scott på en skoteraffär. Tycker dock att det fungerar bättre med en "rånarluva", även den köpt hos skoterkrängaren. Köpte båda två efter en häftig förfrysning (minus 30) och kör numera med rånarluvan så fort det är under 20.

Tillbaka
Topp