rasms sa:
serisöst vem skulle orka läsa alla inlägg här?
Ja jävlar,
Detta går igen i varenda forum. Det spelar ingen roll om man "ifrågasätter" religion, djurgården, eller som i detta fallet attityden i backen. Några tankar. Neeeeeeeej någon säger något som kan liknas vid kritik, eller typ något sånt som baah öööh jag typ liksom står för. Men det är ok, det är inte lätt att vara tonåring. Speciellt inte idag nu när Mtv fått sånt jävla fotfäste.
1.)Det finns ju bara ett enkelt svar på denna frågan. Gangbangers från t.ex. Los Angels (som nämnts här) har troligtvis mycket litet gemensamt med en skidåkare? De flesta har troligtvis aldrig ens sätt snö. Troligtvis har många inte ens sett snö på tv. Bodde i den amerikanska södern ett litet slag. Det snöade 3-4 centimeter. Skolor, köpcentran och McDonalds stängde direkt. Inte många gick ut och folk började köpa konserver. Alla, och då menar jag alla, som var ute och körde hamnade i diket. En medlem i Bloods eller Crips har lika mycket gemensamt med en skidåkare som den inavlade banjospelande gossen i Deliverance. Går det att argumentera för någonting annat?
2.) Kul att se några vettiga argument för och emot en sak bland alla "öööh baah palla läsa det här", "Du är gammal", "Gääängzzztaa äääger". Kan man inte läsa och skriva bör man ägna sej åt sina läxor. Orkar man inte läsa och skriva bör man kanske inte ägna sej åt just detta på ett internetforum. Av de enkla anledningarna att livet är förbannat kort och det irriterar de som orkar/kan/vill.
3.) Varför ses Baggy som gangster? Vad har det med saken att göra förutom att gangstrarna också tycks favorisera modet. Men så har det ju inte alltid varit eller? Jag åker i baggy, eller allting är ju relativt. Så jag åker nog i relativt baggy. Av anledningen att jag tycker det är skönt när saker inte smetar åt. Sedan har jag alltid klätt mej mer eller mindre baggy, varför skulle vara svårt att svara på. Jag tycker om kyckling också och i viss mån jäger. Jag tycker inte om att hångla med killar, men jag kan tycka det är relativt trevligt att hångla med en tjej. Också ett jävla mysterium?
Jag har en polare som gillar att hångla med killar, han vet inte heller riktigt varför. Detta är helt ok för mej, så länge han inte börjar hångla med mej. Jag menar vi är ju polare och det skulle säkert vara jävligt stelt på morgonen efter om jag vaknade i samma säng som honom. Men vi kan ju umgås ändå, även fast jag gillar tjejer och han killar. Dock tycker vi båda att det är obra att skjuta på folk, ha ett harem med sk. "hoe's" och/eller deala droger. Vi såg iofs filmen "blow" för ett tag sedan och blev jävligt sugna på att smuggla knark från colombia. Men efter moget övervägande tyckte vi att riskfaktorn var lite väl hög.
Jag diggar graffiiitii och mycket annan konst som jag lätt skulle kunna tänka mej ha på mina skidor. Vad är räknas som skidrelaterat? Granar och snögubbar? Jag har inga problem med att folk ser ut hur dom vill. Men jag har saker som jag tycker ser mindre bra ut. Bandanas och långa t-shirts t.ex. men att det är apfullt behåller jag för mej själv. Det jag har problem med är folk som tycker att det är ok att bete sej hur dom vill. Där sätter jag ner pjäxan och kör upp staven i röven. Och innan ni dissar Tex. Han hade ju ialla fall så mycket självinsikt att han erkände och upptäckte sin dubbelmoral.
a_ahlnas sa:
Det handlar ju fan inte om någon attityd? det handlar om ens stil!.
Precis, eller avsaknaden av stil :D
Hää'på'er