Skidor för nybliven parkåkare?

• Trådstartare Trådstartare rox
  • Start datum Start datum

rox

Ny medlem
Hejsan.

Jag söker efter ny utrustning inför säsongen. Det är främst parkåkning skidorna kommer att användas till. Det kommer blir min första säsong i parken. Jag har dock åkt en del i vanliga pisten. Uppskattningsvis så har jag ungefär 100 fulla skiddagar i mitt liv. Jag har också grundläggande erfarenheter ifrån parkåkning med vanliga box-rails, straight airs osv och sedan så har jag liknande erfarenheter ifrån andra sporter så som inlines. I varje fall så har jag beslutat mig för att spendera två-tre månader av denna säsongen i alperna och vill fokusera fullt ut på parkåkning.

Jag söker skidor som inte kommer att sätta stop för min utveckling eller hålla mig tillbaka. Men samtidigt förstår jag ju att jag inte behöver de värsta och dyraste laggen som nybliven parkåkare, och vill inte spendera pengar i onödan.

Vikt: 70 kg
Längd: 190 cm
Användningsområden: 80% park, 20% pist.
Åkstil: Lite svårt att säga eftersom jag inte har fokuserat på park förut. Dock så är jag väl relativt aggressiv i pisten i övrigt.
Erfarenhet: Ny i parken men vet hur man hanterar skidor. Kan åka switch och göra straight airs i medelstora hopp etc.
Budget: Jag vill lägga max 5 000 för skidor+bindning.

Tacksam för svar och vägledande.

Du borde testa ett par Fischer addict dom skönaste skidorna jag har åkt på, hyfsad nybörjarskida oxå ;)
Kostar typ 5k årets är dock inte dom snyggaste:/

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=73527 <- säger samma som jag säger till alla andra, Salomon suspect

I ditt fall i 181cm långa

Anledning: prisvärda 3400 med bindning och frakt, enligt mig sjukt sköna att åka på

Alternativt om du vill ha lite hårdare skidor än suspecten så är ju völkl wall i 185cm ett bra val, kostar 4400kr med frakt o griffons från conrad.

Senast ändrad:
salomon suspect 2011 är riktigt bra!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp