Skidor/inlines

superunknown

Ny medlem
Skidor/inlines
Jag har sett/läst skidåkare som pratar om inlinesåkare som om dom vore Hitler på hjul

klart att det är skillnad men är den egentligen så stor och vad är det som "ni" har
sånt stort problem med?

det här kanske kan ändra er uppfattning lite:

Marken Doniec, proffs på skidor (jibb) och inlines (aggrassive)

Senast ändrad:
Skidor/inlines
Jag har inget imot inlines, därimot tycker jag att jibbing går åt fel håll där kidsen snurrar som elvispar på rails för att få respekt istället för att glida och njuta av känslan.

Senast ändrad:
Skidor/inlines
nice! de är nästan samma sak asså.. de ser mkt bättre ut me lite inlines stil när man åker än å vara stel som fan å inte snurra nånting.. de går ått rätt håll enligt mig

Skidor/inlines
skukt grymm. de måste göra ont å ramla efter en sånn snurr me inlines. de e nog ganska samma sak me skidor å inlines bara de att de e svårare å landa me inlines (egna erfarenheter)

Skidor/inlines
nee de e int så stor skillnad, åker själv å de e riktigt kul å man får bra balans så de går lättare att raila med skidor.

Btw så var filmen riktigt bra

Senast ändrad:
Skidor/inlines
sjäv åker ja inlines mycket på sommaren på grund av att det inte finns snö. på vintern åker ja så mycket skidor det bara går och nästan glömmer inlines. men på sommaren e de grymt :P fult att åka inlines är de bara om man inte kan åka:D

peace

Skidor/inlines
Jag åker inlines men åker snowboard. Jag gillar inte riktigt twintip och sånt, ser så fult ut med stavarna, det är dem som står för den största fula detaljen. Ibland hyr jag snowblades, fan så mycket roligare. Bara att glida runt och latja lite, så chill!

Annars är det inlines till 100% för mig, och jag vill inte ha en förknippning med skidåkning.

Skidor/inlines
Helt klart är att det behövs mer cleana spins och airs än rails. Men sanningen är att inlines har utvecklat sig åt railhållet.

En som är konstruktiv är Chris Haffey, som bl.a. satt 720 disaster soul och fakie 720 kindgrind.

Skidor/inlines
Jag tycker själv att det är snyggt med både inlines och skidor. Inlines och skidor är väldigt lika om man ser på åkstil, grabar, rails med mera.

DEt är ju samma sak med skateboard=snowboard.

Jag säger som scott arnold i filmer afterlame

"I like snowboard on rails, similar feeling like a skateboard"

Varför kan inte en skidåkare säga

"I like bring skiing on rails, similar feeling like inlines"

Jag tycker det inte finns något att klaga på, okej vissa pros snurrar som cp upp på rails men ändå, var och en får tycka vad de vill. håller ni inte med?

Skidor/inlines
hyllengren sa:
det tråkiga med inlines är ju att de bara railar, den här snubben hoppar ju! och voila, kul som fan att se på
Bara railar? ganska mkt ramp o hopp också men jag kan delvis hålla me dig om att det är mkt rails

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp