Skidor utan stoppers? Smart eller?

Ensio

Ny medlem
Hej,

Funderade att montera ett par gamla bidningar på ett par Hellbents.

Då hamnar jag ta stoppers bort för att kunna få dem att fungera.

Är detta smart?

Funderade ifall man lägger någon starkt gummiband fast i bindningarna med rem och sedan i pjäxorna. (2 m) / typ som på surfbrädor.

Låter detta som ett dödligt vapen för mig?

Hasse sa:
Dumt dumt dumt.....

//H
2.3 När du svarar på en tråd

* Håll dig till trådens ämne.

* Meningslösa inlägg för att flytta en tråd längre upp på forumets indexsida är inte tillåtna (s.k. bumping).

* Ge inga svar som bara består av ett ord. Exempel: Etta, Först, Ok, Ja, Coolt, Tufft

Fy på dig Hans!

jeffa sa:
Hasse sa:
Dumt dumt dumt.....

//H

* Meningslösa inlägg för att flytta en tråd längre upp på forumets indexsida är inte tillåtna (s.k. bumping).

* Ge inga svar som bara består av ett ord. Exempel: Etta, Först, Ok, Ja, Coolt, Tufft

Fy på dig Hans!
Jag håller mig till skillnad från dig till trådens ämne. Det är dumt dumt dumt att köra utan... Vad tillför du med detta?? Inget alls...

//H

Hasse sa:
jeffa sa:
Hasse sa:
Dumt dumt dumt.....

//H

Fy på dig Hans!
Jag håller mig till skillnad från dig till trådens ämne. Det är dumt dumt dumt att köra utan... Vad tillför du med detta?? Inget alls...

//H
Bra svar där hassepojken! Nästan så att du skulle kunna lura en apa till att ditt "dumt, dumt, dumt" faktiskt hade en mening! Men handen på hjärtat så var det väl inte så genomtänkt utan snarare endast till för att stilla ditt ständigt ökande behov av att synas överallt på freeride...

Ut och surfa med dig istället! eller vad du nu är du gör, bygger sandslott på stranden
kanske?

Förövrigt håller jag med Hans om att det är dumt, dumt ,dumt att åka utan stoppers... Hoppas den analysen hjälper dig Ensio!

Jeffa

Två meter starkt gummiband skulle jag inte vilja rekommendera. Slår man en vurpa och skidorna löser ut, så kommer man förmodligen att få duktigt med smisk när skidorna kommer farande.
På fångremmens glada dagar så gick remmen från bakre delen av bindningen och upp runt pjäxskaftet, max 50 cm lång

Försök att böja stoppers eller köp bredare

Gummiband later helt livsfarligt, det som kommer handa nar du ramlar ar att skidorna kommer flyga at alla hall och sla dig oerhort mycket, sen finns det ju en stor chans att du far en skida i ansiktet eller nagon annanstans och du skar dig pa stalkanten.. om du ens ska ha en fangremm skulle jag satsa pa en som inte ar elastisk, men personligen skulle jag aldrig kora med fangremm

hazz1 sa:
Hasse sa:
Dumt dumt dumt.....

//H
Erkänn ditt misstag, 1-0 JEFFA
ägd som vi säger hemma

och nej det är inte smart att montera ett par lagg utan stoppers, då du kommer ha ett rent helvete att hitta dom i massa puder som nu dessa skidor är till för att åka i.
Sedan är det rätt farligt med när du skall vara cool efter afterskin och råkar tappa en skida så att den får fart och snittar upp en unges hals.

FÖrutom de sakerna som folk redan nämnt så förvandlas skidorna till ankare vid en lavin, något du absolut inte vill ska vara fäst vid kroppen mao

Jag håller med om att det är rätt dumt.. Det är svårt att fatta vilken enorm kraft en skida har som kommer farandes i full fart nedför backen och jag skulle tro att den lätt kan döda någon med en del otur.

Dock gör stoppern inte så stor skillnad i puder tycker jag...

Tillbaka
Topp