Skidort intill Vemdalsskalet?

Skiller

Ny medlem
Tja, jag undrar om nån vet vad det är för liftar som ligger (om man kommer från öst ) på vänster sida innan man kommer till skalet? hör det tll skalet eller är det bar en lite skidort och vad heter den isåfall?
wmvftuv7

Edit: sorry för bilden.

Senast ändrad:
Vargen heter den. Den är väldigt liten och jag tror inte att liftarna har varit igång på ett tag. Jag har varit i Vemdalskalet på sportlovet 2 år och den har aldrig varit öppen då. Backarna ser mer eller mindre övergivna ut. Men det kan ju inte vara särskilt lätt att överleva som lite anläggning när Vemdalskalet ligger så nära. Deras släplift var en gång Europas längsta.

www.vargen.nu

Jag de inringade liftarna är "Vargen" men ligger på vänster sida innan skalet om man kommer från öst. Vargen liftarna har som sagt haft svårigheter att konkurera så klart och bjuder ärligt talat på åkning som är flack och tråkig. Berget är inte särskilt många fötter över vattenhöjd.

nej det är stört. vi åker upp nästan varje år till stugan och jag har typ trott att det har varit en elledning eller nåt. skumt, särskillt efterssom man inte hört talas om det heller.
det ligger ju extremt nära. skulle väl sitta med en ihopslagning kanske?:P

Skiller sa:
nej det är stört. vi åker upp nästan varje år till stugan och jag har typ trott att det har varit en elledning eller nåt. skumt, särskillt efterssom man inte hört talas om det heller.
det ligger ju extremt nära. skulle väl sitta med en ihopslagning kanske?:P
Jag tror inte att det hade varit någon bra idé att slå ihop dem. Vad tjänar skistar på det egentligen. Det är, som Eskilzonn skriver, flackt och tråkigt. Dessutom skulle det behövas en väldigt lång lift för att binda ihop anläggningarna.

Förra eller förrförra säsongen (kom inte ihåg riktigt) hade dom faktiskt liften igång. Man gick bara till
och sa att man ville ta några åk så drog dom igång liftarna :) Kostade 50kr nånting. Jag åkte aldrig
men några grannar (har husvagn där på Vargens camping) gjorde faktiskt det.

Senast redigerad av en moderator:
det heter vargen som alla andra har sagt och dom hade faktiskt liftarna igång under sportlovet förra året om jag inte minns fel. dock är det mest för husvagnscampingen och inget för oss skidåkare av normal sort

Jag skulle ju faktiskt kunna tillägga att de helger liften har öppet så är det grym offpiståkning från toppen ner i ravinerna mot Hovde. Du landar nere på Karl den XI:s väg och åker sedan ner via ett skidspår tillbaka till Vemdalsskalets liftar.

Tillbaka
Topp