Skiduthyrning i Champoluc

Shawty

Ny medlem
Hejsan alla!

Jag ska till Champoluc nu v.8 och överväger om jag ska ta med mig mina carving skidor eller hyra ett par fetare lagg... Vill ju åka mycket off-pist medans jag är där nere men samtidigt lite pist, ingen park. Då behöver jag en ganska så allround skida om jag har förstått det rätt. Vill gärna veta lite mer om byn och eventuella skiduthyrningar... En av anledningarna är att jag flyger ner dit och att ha med skidor på flygplan e jobbigt och kostar extra.

Är såklart tacksam för alla svar :)

här i champoluc finns det flera skiduthyrare med flera modeller på freestyle och lössnöskida.
Rent N play har bland annt flera modeller av sk "fetare skidor" av märket K2
Tako ski har bla. Karma av märket Völkl.
jag kan rekommendera rent N Play, deras utbud av offpistskidor är större.
Vi ses. // Frida

rent n play!
jag var där och hyrde ett par förut men det är lite svårt att förstå vad skåningen säger för han skånska är GROV SOM SATAN vanlig skånska och danska släng er i väggen! kostar 30 euro om dagen men såklart är det rabatt desto fler dagar man hyr

Har varit i champoluc i en veckan nu och ska hem idag. Men jag hyrde pa Rent N Play och vart skit nojd... Forsta 3 dagarna akte jag pa ett par K2 fujative som jag gillade skarpt. Men dom hade ett par public enemy pa rea i shopen pa andra sidan gatan, dom kopte jag igar! :) Men det har inte varit mycket sno dessa dagar forutom idag har det snoat hela formiddagen da vi ska aka hem -.- Sa jag chekade in en mer allround skida, darefter valet av public enemy och fujative... Hade bland annat checkat in K2 sex pistols (tror ja dom hette). Men aer enda nojd med veckan.

Jag forsoker nu sprida vidare Rent N Play s goda rykte :P

PS. Eftersom jag kopte laggen i deras shop, projsade dom av hyran pa hyrlaggen... Soft! ::)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp