Skiduthyrningen i Saalbach(?)

floorfilla

Ny medlem
Tjena!

Ska åka till Saalbach v.8, och eftersom jag inte har egna twintips så vill jag gärna hyra det där nere.

Har kollat in den lokala uthyrningen där nere på internet, men får inte ut något vettigt svar på vilket utbud de har utav hyrskidor, så tänkte kolla med er här på Freeride om det är någon som vet, som kanske har varit där?

Ska säsonga till nästa vinter, så det kanske ändå är dags att köpa ett par egna, men kan jag hyra ett par schyssta skidor en sista gång så gör jag gärna det!

I väntan på svar!

Senast ändrad:
Jag var i Saalbach tidigare i år och vart grymt nöjd med deras uthyrning. De hade ett grymt bra utbud och servicen var över all förväntan, sen att personalen pratade med en rolig tysk accent i deras engelska gjorde inte saken sämre ;)
Trots att jag inte var den enklaste kunden så hjälpte de mig på det bästa möjliga sättet och alltid med ett leende på läpparna. Och då bytte jag ett par pjäxor som satt fel och två par skidor då det första inte passade mig och andra par skidorna var aningen långsamma, för inte kan det vara min åkteknik det var fel på :P Man fick verkligen känslan att de utövade teorin om att kunden alltid har rätt.
Skiduthyrningen som jag var på ligger i samma byggnad som kabinbanan upp till berget mitt i Saalbach.

9,5/10 är mitt betyg på dem
:)

De hade ett relativt stort utbud med twintips så jag kommer inte ihåg alla men de hade flera olika och alla var "dagsfärska"! Bl.a. hade de Jon Olssons head-skidor, rossignol och ett par Völkl Bridge som jag blev så förälskad i att jag har skaffat ett par egna :)

Men det låter ju fantastiskt! Hoppas de inte är slut när jag kommer upp. Vore rätt tråkigt :( Vet du om de har några armada? :)

Tillbaka
Topp