Skidval, Atomic Automatic 117 15/16 Står sig bra?

Borjez

Ny medlem
Tjenare!!

Söker en offpist skida som ska vara lite allround och klara av och hålla hyfsade farter utan och bli alltför sladdrig!
Spanat in året modell av automatic som ska vara förstärk till skillnad från tidigare år. Är 178 cm och vikt på runt 85 kg! Kollat på längd 186 cm. Är det någon som provat årets modell av automatic och kan uttala sig?

Skidan har ett hyfsat bra erbjudande just nu och sticker ut i pris ganska mycket vilket gör det hela intressant! Annars har jag spanat in Armada norwalk och Patron men priset gör Atomic skidan väldigt intressant. En annan skida som också var hyfsat bra pris på var Salomon q115 14/15. Hur står den som skida.

Men undrar framför allt om atomic skidan och det som oroar mig är att den inte klara högre hastigheter och "lite" uppkört på samma sätt som t.ex. Norwalk... Dock är inget överdrivet proffs vilket gör att hårfina skillnader märks ej.

Tacksam för all hjälp!!

Vet inte om detta är till hjälp men jag har erfarenhet av årets modell av 102:an. Den köpte jag innan säsongen. Den är jag riktigt nöjd med. Håller sig mkt bra i pisten men även riktigt bra utanför, enligt mig en utmärkt skida om man inte vill lägga 6000+ på det.

Vad jag har känt så har det inte varit några problem med mina skidor i högre hastigheter eller i uppkört. Kan dock inte erkänna att jag har någon erfarnhet av de andra du skriver om så kan inte jämföra dessa.

Som sagt, inte erfarenhet av exakt den modellen utan den smalare och den är jag mycket nöjd med!

krussidul sa:
Vet inte om detta är till hjälp men jag har erfarenhet av årets modell av 102:an. Den köpte jag innan säsongen. Den är jag riktigt nöjd med. Håller sig mkt bra i pisten men även riktigt bra utanför, enligt mig en utmärkt skida om man inte vill lägga 6000+ på det.

Vad jag har känt så har det inte varit några problem med mina skidor i högre hastigheter eller i uppkört. Kan dock inte erkänna att jag har någon erfarnhet av de andra du skriver om så kan inte jämföra dessa.

Som sagt, inte erfarenhet av exakt den modellen utan den smalare och den är jag mycket nöjd med!
okej tack för svart iallafall!!

jaa eftersom den är så nedsatt hade det känts så sjukt gött och kunna köra på automaticen. Som sagt är mest bara orolig att den är för mjuk jämt emot de andra alternativen. men som jag nämnde så ska årets modell vara lite hårdare så bådar ju gott, men hade varit gött med lite feedback från någon som testat!!

Mellan automaticen och q-115 är det ingen enorm skillnad i mina ögon. Automaticen ngt mer lekfull än 115 och 115 i gengäld ngt bättre på hårt.

Jag har svårt att se att du ska bli missnöjd oavsett vilken du väljer av de skidor du listat.

Här en liten video på när Sage jagar Pep.

Det ser inte ut som att skidorna begränsar honom iaf :)

//Jens, tech rep Salomon/Atomic

Du har ju redan fått "facit" av snej, och håller med. Kan tillägga att jag tycker att Automatic är bra mycket roligare i pisten än Q115, riktigt bra för att vara så bred. Om man nu skulle tvingas till några åk i pisten...

Jag bytte från Q115 till DPS Wailer 115 RPC och är mycket nöjd. Den biter ännu bättre på hårt och äter allt man kör över. Kräver dock mycket ben!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp